Toon posts:

Traag opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Als ik mijn PC opstart dan blijft hij ongeveer een minuut lang stil voordat hij windows opstart. De harde schijf doet op dat moment helemaal niks en begint pas na een 1 minuut te werken.

Sander

Verwijderd

da's best jammer voor je.
geef 'ns wat specs ofzo.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Misschien wat andere hardware ofzo?

SCSI??
Removable Media zoals zipdrive ofzo??

Geef inderdaad es wat meer info!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 08:40

Glewellyn

is er ook weer.

DHCP timeout op een netwerkkaart zonder ethernetkabel erin?

*zucht*

Verwijderd

idd denk ook dat het aan de netwerkkaart ligt dan

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat van die netwerkkaart is daar een veelvoorkomende oorzaak van ja, maar hier niet ter sprake omdat Windows nog niet begonnen is te starten. Wat je kunt proberen is om in je BIOS de HD's in te stellen m.b.v. 'IDE HDD Auto Detection' (bij een Award Bios), i.p.v. alles op 'Auto' te laten staan in de 'Standard CMOS Setup'.

Aan de andere kant, als je het al zo hebt ingesteld, kan je wel weer die minuut pauze krijgen als je in dat CMOS lijstje een IDE harddisk hebt staan die niet meer in je systeem zit, een verwisselbare schijf bijvoorbeeld.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

NIC initialisatie vindt plaats VOOR winstart. Vooral de wat oudere beestejes hier (350&450Mhz) hebben er bij ons in het netwerk last van, vooral als je ook nog eens een krappe hdd hebt.

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
--edit--
Eh? Hier wilde ik helemaal niet posten..

• MaanBanaan
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 12:34 schreef KillerAce_NL het volgende:
NIC initialisatie vindt plaats VOOR winstart. Vooral de wat oudere beestejes hier (350&450Mhz) hebben er bij ons in het netwerk last van, vooral als je ook nog eens een krappe hdd hebt.
Tuurlijk vind er een in hardware ook een initialisatie plaats, maar je hebt je kaart ingesteld op DHCP, een softwarematige instelling, en zodoende probeert je NIC pas tijdens de Windows start een IP van de DHCP te ontvangen.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 18:33
Het kan wel aan je netwerkkaart liggen. Heb het zelf ook gezien op een compaq die probeerde eerst van het netwerk te booten. Oplossing ... nooit gevonden :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• MaanBanaan
  • Niet online
Dat zou een mogenlijkheid kunnen zijn ja... Probeer in dat geval aan het tooltje te komen wat bij je NIC hoort, om die functie uit te schakelen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 27 september 2001 12:43 schreef JRTB het volgende:

[..]

Tuurlijk vind er een in hardware ook een initialisatie plaats, maar je hebt je kaart ingesteld op DHCP, een softwarematige instelling, en zodoende probeert je NIC pas tijdens de Windows start een IP van de DHCP te ontvangen.
Ik heb mijn kaart niet op DHCP staan, verder zie ik dat ook niet in de vraagstelling, dus ik weet niet hoe je daar bij komt?
En het ligt niet aan het opvragen van een ip. Tijdens het opstarten zal je NIC zowiezo contact met het netwerk proberen te maken, no matter what de instellingen zijn. Vooral oude ISA NIC's en INTEL kaarten hebben dat.
Dat heb ik niet uit specificaties, maar uit ervaring hier.

Ik heb hier nu een hele zut nieuwe Compaq deskpro's staan (vallen me trouwens tegen verwachting in niet tegen) die zijn lekker vlot met initialisatie (onboard 3com).

• MaanBanaan
  • Niet online
Foutje van mijn kant, ik wist idd niet of de NIC op DHCP stond. Verder heb je ook gelijk, maar een hele minuut vertraging moet je echt ergens anders zoeken.

Verwijderd

W2k?

heb je via 4/1 drivers wel geinstalleerd? (als je via chipset hebt natuurlijk)...dat was bij mij het probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al heb mijn SCSI-contrloller geupgraded van build 19 naar 33 en hij starte onzettend snel op:):):):):):)

• MaanBanaan
  • Niet online
Jij komt na VIJF dagen met de mededeling dat je een SCSI kaart hebt... Laat andere mensen niet hun hoofd kraken over dingen die er helemaal niet zijn maar geef voortaan je PC specs, zoals gevraagd.

Desalnietemin mooi dat je probleem is opgelost.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Erm.. booten? wa's da? *D

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1