Toon posts:

amd tbird 1000 mhz + k7s5a klopt fsb wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een k7s5a en amd tbird 1000 mhz (266) aangeschaft en ingebouwd. Klopt het dat dit moederbord bij eerste gebruikt het fsb standaard op 100 zet en de processor dus wordt aangegeven als 750 mhz.

Of ben ik opgelicht?

Ik heb de fsb nu wel op 133/133 gezet en de processor wordt dan als 1000 mhz gezien. Ik weet niet of dit zo hoort ofdat ik heb nu boven zijn toeren heb lopen.

Sisoft sandra zegt namelijk "fsb exceeds chipsets rate, reduce fsb". Ik heb overigens nog wel een sdram reepje van 100 mhz erin zitten.

Is er nog een andere manier waarop je bij een processor de kloksnelheid kunt zien?

Thanx

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:55
Je bent niet opgelicht
de proc. is gewoon 1000Mhz :)

edit:

Op de core van je processor staat de snelheid ook.

.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde systeem gekocht als Quipere. Ik vroeg me af of het veel scheelt dat er 100mhz geheugen in zit, ipv 133. Draait daarom alles op 100 inc processor?
En is het schadelijk om het geheugen op 133 te laten lopen?

Thx.

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt waarschijnlijk het sdram geheugen een beetje overgeclocked, wat niet zo probleem moet zijn.

Aan de andere kant, wat kost een sdram reepje van 133 mhz nu tegenwoordig. Ik neem aan dat je dat toch wel kunt missen.

Verwijderd

ik heb het zelfde mobo+proc gaf eerst ook 750 aan toen in de bios even de fsb verandert en het was toen 1000
heb nu even de bios geflashed en draai nu op 150fsb stabiel

Verwijderd

misselijke ketter ;) ;)

Zit hier naast me een beetje met een gezicht van :? voor zich uit te staren, niet wetend of je dat geheugen nu wel of niet kan/moet overclocken. Maar dan ondertussen wel even patsen met zijn geld en Honda Accord. Leve de IT zullen we maar zeggen. ;)

Maar goed, ik zal stoppen anders zal het topic wel gestopt worden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Proberen je zo'n jongen te helpen krijg je dit.....

stank voor dank noem ik dat..... ;(

Verwijderd

ik heb het zelfde mobo+proc gaf eerst ook 750 aan toen in de bios even de fsb verandert en het was toen 1000
heb nu even de bios geflashed en draai nu op 150fsb stabiel

150fsb is overgeclocked neem ik aan? Daar wil ik liever niet aan beginnen, maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als ik 100mhz geheugen op het moederbord stop. Alles op 100 mhz (proc op 200)?
En wat gebeurt er als ik de FSB op 133 zet? Pas dan haal ik de volle 1000 mhz blijkbaar uit de machine. Maar wel dmv van het "overclocken" van mijn geheugen?

Ik raak confused... :?
Iemand die mij even bij kan spijkeren, in de faq kom ik er niet aan uit.

Verwijderd

Ai, echt niemand die mij kan helpen? Het zit me redelijk dwars. Wil nl niet meteen de boel aan gort booten. :)
Pagina: 1