[DOC] Het grote Digidoc5 topic

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gister eindelijk tijd gevonden om m'n DD5 in m'n computer te vrotten; maar met de standaardfunctionaliteit werkt het allemaal net niet hoe ik het wil ...

Ik wil dat mijn fans standaard laten draaien op 5 of 7 Volt en als een sensor een bepaalde temperatuur bereikt dat de fan op 12V gaat draaien.
Heeft iemand dit al gedaan / hoe doe ik dit (heeft iemand schematje of een guide)?

En fans alleen op 7V laten draaien: gewoon de pinnetjes uit de connector verplaatsen (zwart -> rood)?

Ik neem aan dat het standaard al wel mogelijk is om m'n ccfl's op de DD5 te zetten (lijkt me wel cool als computer bepaalde tempertatuur is dat het licht aangaat :))

Wat voor mods zijn er eigenlijk nog meer te bedenken?
- backlight andere kleur maken
- speaker vervangen door led

- heeft iemand nog leuke ideeen wat je kan doen met dat luikje/4cm fan? Ik ga die nl niet gebruiken ...

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
^$chøP^

Er zijn toch wel meer mensen met zo'n ding :? :? :?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb een digidoc, vragen? kwintaan@hotmail.com :)

Ik zou je CCFL's niet op je digidoc hangen, heb ik ook geprobeerd, als je temp rond het set-point gaat hangen dan flikker je ccfl constant aan en uit (soms wel 2 keer /sec) wat niet goed is voor je trafo'tje enzo...

verder gewoon met rheostats werken e.d

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
vragen staan toch gewoon hierboven :?
Waarom kan dit niet op dit forum, dan hebben er misschien meer mensen wat aan (en komen er hopelijk ook meer ideeen)?

- hoe sluit ik een fan aan die std op 7V draait (altijd) ... en bij bepaalde temp naar 12V gaat.
- hoe sluit ik fan aan op 7V op DD5?
- kan een ccfl op DD5 (daar is al een antwoordje voor; andere meningen zijn natuurlijk welkom)
- kan je nog andere mods bedenken voor de DD5

Ik heb ergens ook al iets gelezen over iemand die een soort vertragingen 'achter' z;n DD had zitten ... dat was tegen het constant aan/uit gaan van fans (voor als je rond de set-point zit); imo moet zoiets ook wel werken voor ccfl

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Een andere backlight wil ik ook nog eens doen. Blauwe ofzo want dat oranje is niet mooi :9 Ik heb wel eens een pic voorbij zien komen van iemand die dat had gedaan.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Op donderdag 27 september 2001 15:27 schreef Kroetsjov het volgende:
vragen staan toch gewoon hierboven :?
Waarom kan dit niet op dit forum, dan hebben er misschien meer mensen wat aan (en komen er hopelijk ook meer ideeen)?

- hoe sluit ik een fan aan die std op 7V draait (altijd) ... en bij bepaalde temp naar 12V gaat.
- hoe sluit ik fan aan op 7V op DD5?
- kan een ccfl op DD5 (daar is al een antwoordje voor; andere meningen zijn natuurlijk welkom)
- kan je nog andere mods bedenken voor de DD5

Ik heb ergens ook al iets gelezen over iemand die een soort vertragingen 'achter' z;n DD had zitten ... dat was tegen het constant aan/uit gaan van fans (voor als je rond de set-point zit); imo moet zoiets ook wel werken voor ccfl
hehehe sorryz, was wel beetje ego van me :P

anyway, 7 volt gewooon met temp geregelde weerstand ofzo... anders weet ik het ook niet...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Ik heb ook al eens de ledjes van de backlight willen vervangen, maar moet je maar eens kijken wat voor wazige ledjes dr opzitten. Hele wazige langwerpige ledjes. Ik heb die tot nu toe nog niet kunen vinden, en andere ledjes passen niet. Mocht je deze ergens kunnen krijgen in t blauw, zeg het dan ff AUB.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Hier dan even je antwoorden. Ik heb zelf een blauwe backlight gemaakt door de led's te vervangen door 3mm blauwe standaard led's. Pic's hiervan kan je vinden in de search. Daarnaast heb ik het speakertje vervijdert en vervangen door ook weer een blauwe die gaat knipperen bij alarm. & volt heb ik gemaakt door met simpele relais van conrad te werken. Bij een "uit" stand draait de fan op 7 volt en bij puls gaan deze naar 12 volt. Ik heb hier zelf een bouwpakket van gemaakt, waarmee bij uischakeling van de puls de fan nog instelbaar nadraait tussen de 10 sec. en 10 minuten afhankelijk v.d. stand van de potmeter. Dit om bij een bepaalde temperatuur de fan steeds in en uit te horen schakelen. Een tl aansturen is mogelijk, alleen moet je een goede verhouding van temperatuur vinden, zodat deze niet constant aan en uit gaat. Ik heb ook geprobeert om een peltier te schakelen, maar dit koste zonder mijn relais mijn digidoc, omdat deze maar 1 ampere kan leveren. Hoop genoeg info voor je. Vraag niet om schema's of e.d., want daar heb ik geen tijd voor.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1