[VB] file listing FTP server

Pagina: 1
Acties:

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 16:35
Ik wil verbinding maken met een private FTPserver en daar alle bestanden uit bepaalde mappen halen en vervolgens verwijderen. (bestanden zijn XML-nieuwsberichten)

Als ik inet1.execute "ftp://ftp.blaat.nl/", "DIR" gebruik dan krijg ik een error 35744 "Unable to connect to remote host".

De settings voor Inet1 zijn allemaal default en username en password zijn correct, met bv Coffeecup freeFTP kan ik probleemloos een verbinding opbouwen (dus het ligt niet aan mijn verbinding)

Ik heb de MSDN er al op nageslagen maar kom er niet uit :(
Kan iemand mij vertellen hoe ik die boel binnen kan krijgen ?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:55

Gerco

Professional Newbie

Als je niet bang bent van een klein beetje proggen, dan kun je deze functies gebruiken:

InternetOpen()
InternetConnect()
FtpFindFirstFile()
FindNextFile()
InternetCloseHandle()

In die volgorde.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:09

dlmh

Lo-Fi

Op donderdag 27 september 2001 10:56 schreef Gerco het volgende:
Als je niet bang bent van een klein beetje proggen, dan kun je deze functies gebruiken:

InternetOpen()
InternetConnect()
FtpFindFirstFile()
FindNextFile()
InternetCloseHandle()

In die volgorde.
Als ik me niet vergis wordt dit gemaakt in VisualBasic... deze kent deze functies niet... lijkt me... in 6.0 enterprise in ieder geval niet...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 16:35
t'is idd VB6

ik ben al een stapje verder, ik kan nu met GetChunk de listing binnenkrijgen :)

ik heb heb nu mbv GetChunk een textbox volgedumpt met de listing, ik kan nu die textbox uitlezen en dan die bestanden 'GET'en, Maar er moet toch een simpele manier zijn om file voor file het spul binnen te halen ?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 09:50

johnwoo

3S-GTE

Op donderdag 27 september 2001 11:05 schreef SerialThrillaZ het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis wordt dit gemaakt in VisualBasic... deze kent deze functies niet... lijkt me... in 6.0 enterprise in ieder geval niet...
Het zijn dan ook geen intrinsic VB functies, maar standaard Win32 API functies. :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:55

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 27 september 2001 12:37 schreef johnwoo het volgende:
Het zijn dan ook geen intrinsic VB functies, maar standaard Win32 API functies. :)
U gaat door voor de koelkast!

Ik heb, in VB, een dll gemaakt waarmee je een ftp server kunt benaderen als een object, is wel handig, maar nog niet helemaal af. Je kunt er vanalles mee, maar bij het downloaden heb je nog geen progress-indicatie. Komt nog wel, als ik er zin in heb om het een keer af te maken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1