Hoe word je hardware tester ???

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-03 12:39

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Op internet zie je vaak sites waar ze een review schrijven van hardware (of software) die ze getest hebben.

Maar hoe werkt dit ?

Hoe komen ze aan die hardware ? Kopen ze dat allemaal persoonlijk ? Dat kan ik me niet echt voorstellen... Of hebben ze contacten met hardware producenten, of invoerders ?

En hoe word je zoiets zelf ? Moet je dan een winkel aanspreken, en vertellen dat je een review gaat schrijven over hardware, en er duidelijk in gaat vermelden van welke winkel het komt ? (en zo dus reclame maakt voor die winkel)

:? :?

Zoals je ziet, veel vragen dus... :)

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

kortom: hoe kom ik gratis aan gratis hardware :? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Anoniem: 10265

Ik denk dat je moet beginnen met een goede sites met veel hits .. en dan komen de hardware/banner contracten vanzelf ..

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ga eens met Femme babbelen, maar hoogstwaarschijnlijk wil hij zelf alle nieuwe speeltjes uitproberen. En houden natuurlijk :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:15
Op donderdag 27 september 2001 10:57 schreef bugs het volgende:
Ga eens met Femme babbelen, maar hoogstwaarschijnlijk wil hij zelf alle nieuwe speeltjes uitproberen. En houden natuurlijk :)
Zover ik van de crew heb gehoord moet alles weer terug na het testen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Anoniem: 30962

Wat je moet doen is eerst zelf hardware kopen en dat dan gaan reviewen en dan naar een poosje als er veel reviews op je site staan, dan denken fabrikanten van he, laat ik hun is een proef modelletje sturen, en dan gaat het de goede kant uit gratis hardware (de droom van iedere tweaker)

Tot voorkort kon je bij Everglide ook nog gratis samples krijgen als je een reviewsite had, maar daar zijn ze nu toch maar vanaf gestapt.

Wat ook nog kan ik zoals bij Virtual-Hideout, deze lui worden gesponserd door OC-Shop en van hun krijgen ze ook regelmatig wat leuk test spul

• apa
  • Laatst online: 10-01 16:28

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Hmmmm... De testers gaan in 't begin meestal vrij amateuristisch te werk: het begint vaak uit contacten in winkels. De winkels lenen dan af en toe een nieuw speeltje uit om te testen. De reviews worden, als het goed is, gelezen door vele mensen... Het aantal hits stijgt, en de reviewer krijgt (als hij goed is) een goede reputatie. Met die reputatie kan die afstappen op fabrikanten van bv. CPU's, mobo's en grafische kaarten en voorstellen om hun gerief in primeur te testen. Als dat aanvaard wordt, dan krijgt de reviewer persoonlijke mails toegestuurd van de fabrikanten. Deze fabrikanten nodigen 'm dan uit naar beurzen waar nieuwe hardware voorgesteld wordt. De reviewer krijgt ook referentie-borden, test-CPU's e.d. toegestuurd vanwege de fabrikanten. Hij moet zich houden aan een aantal regels die door de fabrikanten vastgelegd werden: bv. niet publiceren van reviews rond een nieuwe chipset voor een bepaalde datum. De hardware die in de tests gebruikt werd moet inderdaad vrijwel altijd teruggestuurd worden.

Ik vermoed dat het tegenwoordig veel moeilijker gaat zijn om zomaar als reviewer te starten: veel winkels willen daar niet meer aan meedoen + er zijn al een heel pak goede (en spijtig genoeg nog meer slechte) reviewers op deze aardbol...

Het kan ook anders beginnen trouwens: vele reviewers zijn gestart door te reviewen voor een bekende site (bv. Tom's Hardware of AnadTech) en beginnen een paar jaar later aan hun eigen site. Ondertussen hebben ze dan natuurlijk de nodige contacten + referenties.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Anoniem: 31094

Op donderdag 27 september 2001 10:49 schreef LuNaTiC het volgende:
kortom: hoe kom ik gratis aan gratis hardware :? :P
na sluitingstijd gaan winkelen, hoe denk je dat ik aan m`n spullen kom >:)

• apa
  • Laatst online: 10-01 16:28

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

na sluitingstijd gaan winkelen, hoe denk je dat ik aan m`n spullen kom
Je kan ook achter vrachtwagens fietsen. 'k hoor geregeld dat er daar nogal veel uit valt:

Dell notebooks, harddisks, monitoren, ...

Hoe het komt dat die nog werken weet ik nie. Voor de garantie ben je natuurlijk wel de pineut he!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 20:45

Thorne

Forrester

Of je koopt gewoon een S3 Virge en gaat deze lekker benchmarken en je post dit op je geocities account.

offtopic:
Hoe wordt je eigenlijk brandweerman?

>specs<

Anoniem: 36086

Op donderdag 27 september 2001 14:28 schreef Thorne het volgende:
offtopic:
Hoe wordt je eigenlijk brandweerman?
ghehe eerst zelf flink wat in de hens zetten en aan het blussen gaan.. met een tuinslang ofsow.. zo bouw je een goede reputatie op.. en misschien vraagt de brandweer je vanzelf dan wel.. >:) ;)

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
ik "krijg" altijd oud en kapot spul van iedereen (bespaart ze de moeite om het in de prullenbak te gooien), en daar probeer ik dan wat van te maken.

Ik heb pas sinds iets meer als een maand een "fatsoenlijk" systeempje.. Daarvoor moest ik het doen met een "afval" P-60.

Daar krijg je karakter van zeggen ze.. Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/devil/evilgrin1.gif
Pagina: 1