Toon posts:

blauwe waas op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend mijn computer en uiteraard dus ook de monitor verplaatst.
Nu is echter het hele scherm overladen met een blauwe waas.

wat kan er mis zijn?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Kloppen de kleuren wel allemaal??

Anders kun je een probleempje in je kabel/connector hebben!

Verwijderd

Topicstarter
de kleuren zijn in principe goed alleen zit er dus een blauwe waas overheen..

demagnetiseren helpt niet.

Verwijderd

speakertje te dicht bij of is het de coating van de monitor die je nu ziet spiegelen ?

Verwijderd

Over wat voor monitor hebben we 't eigenlijk?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 12:07 schreef compilot het volgende:

ik heb ook weleens van die problemen meegemaakt bij me stagebedrijf, dan kreeg ik er opeens een roze of gele waas overheen en daar was ook niets aan te doen, dus die belandden gewoon in de kapotte-monitoren-bak :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een hansol 170P
(volgens mij een kloon van fijutsi)

Verwijderd

Fujitsu :)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 12:07 schreef compilot het volgende:

Dan is van het beeld kanon de kleur rood verdweenen(kapot)
Ga nou niet die monitor open maken,want geloofme laat dat aan een expert over want het kan je dood worden.

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 15:23 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Dan is van het beeld kanon de kleur rood verdweenen(kapot)
Ga nou niet die monitor open maken,want geloofme laat dat aan een expert over want het kan je dood worden.
Nee, want als de alle kleuren nog wel goed zijn, dan werkt rood ook nog.. Overigens zou je dan een geel effect krijgen.. (RGB-R=>Alleen Groen en Blauw, wat geel geeft)

En zelfs als er kleuren uitvallen, dan hoeft dat nog niet aan de buis of het elektronenkanon te liggen.. Meestal is dat een breuk in de kabel..

Maareh, voor de topicstarter: Heb je niet toevallig ergens de kleurtemperatuur gewijzigd ofzo? Dat geeft namelijk ook een blauwere kleur..

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Stomme vraag misschien, maar zit de stekker van de monitor wel goed op de videokaart??

Als je die verkeerd erop zet wil dit nog wel eens hetzelfde effect geven.

Zit hij goed, dan is er een kans aanwezig dat er een adertje uit je kabel is geknapt tijdens je "verhuizinkje"

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Ik heb hier ook een monitor staan waar een rode waas over zit, maar die gaat als die een beetje opwarmt weg, en dan is het beeld weer normaal. Dit probleem was echter irritant genoeg voor mij om zelf een nieuwe monitor te kopen en dat andere geval achter een tweede computer te gooien. Er bleek destijds niets aan te doen te zijn, behalve een nieuwe beeldbuis (kwam bijna op evenveel uit als een nieuwe monitor, dus niet gedaan)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 15:26 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nee, want als de alle kleuren nog wel goed zijn, dan werkt rood ook nog.. Overigens zou je dan een geel effect krijgen.. (RGB-R=>Alleen Groen en Blauw, wat geel geeft)

En zelfs als er kleuren uitvallen, dan hoeft dat nog niet aan de buis of het elektronenkanon te liggen.. Meestal is dat een breuk in de kabel..

Maareh, voor de topicstarter: Heb je niet toevallig ergens de kleurtemperatuur gewijzigd ofzo? Dat geeft namelijk ook een blauwere kleur..
Er zitten drie electronenkanonnen in een beeldbuis en die maken dat een dot die uit drie kleuren bestaan samen de juiste kleur weergeven
Dus als er een van die kanonnen niet meer word aangestuurd met (of rood of groen of blauw) een signaal. dan krijg je dit als resultaat.Dus of breuk(geen signaal)in de kabel, of 1 van de 3 beeldkanonnen is stuk.

• Predator
  • Laatst online: 15:15

Predator

Suffers from split brain

Mijn ouwe moni heeft dat ook.
Af en toe.
En rood = zwart -> rooie straalkanon werkt soms wel soms niet

geeft een blauw/groene waas ( appel-blauw-zeegroen )

en dus geen geel Twynn zei :)
blauw + geel = groen
maar blauw + groen is GEEN geel

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Mijn oude Target :r 15" monitor had ook zoiets.., af en toe viel er eens een kleurtje weg, of werdt het beeld wazig.., mijn oplossing was altijd heel simpel :) gewoon een paar rossen er tegen, en hij deed het weer :) totdat ik te hard sloeg :'( toen was hij stuk...., maarja ding was ook al 5 jaar oud ofzo.., het was gewoon zijn tijd >:)

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 20:06

lolo_konijn

huppel de huppel

doe een bril op met een gele en rode waas...

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 19:17 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Er zitten drie electronenkanonnen in een beeldbuis en die maken dat een dot die uit drie kleuren bestaan samen de juiste kleur weergeven
Dus als er een van die kanonnen niet meer word aangestuurd met (of rood of groen of blauw) een signaal. dan krijg je dit als resultaat.Dus of breuk(geen signaal)in de kabel, of 1 van de 3 beeldkanonnen is stuk.
Heheh.. ik weet hoe een beeldbuis in elkaar zit ;)

* Twynn heeft heel veel met electronica gedaan, zelfs een studie..

Maar wat ik bedoel is dus dat je alleen blauw kunt krijgen als er 2 kleuren niet doorkomen, namelijk groen en rood moeten dan uitvallen..
Alleen zouden dan de rest van de kleuren ook niet moeten kloppen.. En dat is niet het geval..

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 20:58 schreef Twynn het volgende:

[..]

Heheh.. ik weet hoe een beeldbuis in elkaar zit ;)

* Twynn heeft heel veel met electronica gedaan, zelfs een studie..

Maar wat ik bedoel is dus dat je alleen blauw kunt krijgen als er 2 kleuren niet doorkomen, namelijk groen en rood moeten dan uitvallen..
Alleen zouden dan de rest van de kleuren ook niet moeten kloppen.. En dat is niet het geval..
nee ik denk van niet want hij heeft het hier over een blauwe waas die overheerst.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Moet je ff zoeken in het OSD en de color temp op 6550K zetten :)

Probleem opgelost...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Je moet de kleur temp eventjes goed instellen, mocht dat niet helpen eventjes een nieuwe kabel erop testen en mocht dat niet helpen, gooi hem dan gewoon weg. TEvens een goede reden om een nieuwe monitor te kopen. :-)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Dit kan best eens een breuk in je kabel zijn. Heb ik ook gehad met een oude Philips 14" :r monitor. Toen heeft m'n handige buurman de vaste kabel gesloopt en er een connector achterop gebouwd. Maar dat werd na een tijdje ook weer slecht.

Ik hoop voor je dat je geen vaste kabel hebt, dan is het snel opgelost.

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
of je kabel/stekker ligt er half uit (gebeurd wel eens als je niet vastdraait) zoals ik :P

Verwijderd

Topicstarter
het was een halfopgeblazen videokaart...
gelukkig nog met garantie
kreeg zonder pardon een nieuwe

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb ook een monitor met een paars c/q rozige achtige gloed er over heen met heb diverse videokaarten gebruikt erop en allemaal het zelfde resultaat kan dit gemaakt worden als het niet aan de kabel ligt ?
Pagina: 1