Toon posts:

Putty en server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een lotus-domino server en daar zie op tty1 alles van notes (dus wie inlogt, welke database door wie wordt opgevraagd etc..) nou wil ik via putty connecten met die server (port 22) maar ik wil in puuty het scherm tty1 zien... dus wat op de server te zien is wil ik ook via putty kunnen zien... is dat mogelijk en krijg ik dat voor elkaar????

alvast bedankt :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

misschien in een screen draaien en die dan connecten :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 10:29 schreef JaJoah het volgende:
misschien in een screen draaien en die dan connecten :?
wat bedoel je daarmee?? ik wil gewoon tty1 gewoon via putty zien, maar daar zie ik alleen mijn eigen pts/0

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

ik bedoel het volgende. je hebt een programma screen wat je kan gebruiken om een programma in de achtergrond te plaatsen en om naderhand weer "tevoorschijn" te halen.

bv.

]$ screen <enter>

je krijgt dan wat zut te zien ... <enter>

]$ top <enter>

<CTRL><A>+<D> ---> alsin detach screen

start dan putty op je windows bak op .. connect .. log in ...

en doe dan screen -r <pid>

Als je maar 1 screen hebt opgestart hoef je geen pid op te geven.

En voila ... daar zie je dan vrolijk top draaien ...

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

De lotus domino server levert een programma'tje op waarmee je controle kunt krijgen over je domino-console.
Dit programma'tje heet cconsole. En je vindt het in /opt/lotus/bin/ (er van uitgaande dat je 'm daar geinstalleerd hebt).

Verder adviseer ik je om opstart scripts te maken voor de dominoserver. Op deze manier draait de domino server in de achter-grond en kun je dus cconsole gebruiken om de domino-console naar voren te halen.

Overigens de screen methode werkt ook hoor... ;-)...

Mocht je opstart-scripts nodig hebben kun je me hiervoor mailen.

Groeten!

Verwijderd

Topicstarter
dat van dat screen werkt perfect...
en van die scripts, ik zou graag zo een script willen zien als dat mogelijk is, misschien kun je hem hier posten ofzow?? :)
Pagina: 1