Chello

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Ik weet dat het niet mag, maar ik heb een netwerkie draaien bij mij thuis. De internetverbinding is van Chello. Nu is mijn server de snelste computer thuis, maar ik wil nu dat mijn oudste computer die diensten gaat overnemen. Ik weet dat het mac-adres gekoppeld is aan mijn ip, dus ik gebruik exact dezelfde kaart, voor m'n chello verbinding. Maar als ik dat geinstalleerd heb (geen conflicten), krijg ik geen verbinding, ik heb echt alles geprobeerd. Maar het rare is.. als ik die kaart terug in m'n snelle computer zet dan zijn er geen problemen. En tot overmaat van ramp ;) kan ik ook al geen ipconfig of winipcfg doen op die oude computer. Hij geeft een read error aan ofzo. Kan iemand mij hierbij helpen of is de oplossing dat ik alles opnieuw moet installeren?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Kia Niro-EV 2024

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:23
OS?

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Je kunt gewoon een andere netwerkkaart gebruiken als toegang naar het kabelmodem hoor, er zijn geen mac adressen gekoppeld aan je ip adres, dat is onmogelijk. Ik heb het zelf ook gedaan en het kan gewoon hoor. Gewoon je kabelmodem ff reseten of aan en uit zetten dat wil ook wel eens werken

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 10:29 schreef blade181 het volgende:
Je kunt gewoon een andere netwerkkaart gebruiken als toegang naar het kabelmodem hoor, er zijn geen mac adressen gekoppeld aan je ip adres, dat is onmogelijk. Ik heb het zelf ook gedaan en het kan gewoon hoor. Gewoon je kabelmodem ff reseten of aan en uit zetten dat wil ook wel eens werken
Dat is dus wel het geval (ok, niet voor eeuwig vast gekoppeld) , maar makkelijk op te lossen: Effe op je snelle PC het ip vrijgeven, zodat op die oude computer wel mogelijk wordt om via kabelmodem verbinding te maken.

Verwijderd

Ze gebruiken wel degelijk een MAC-adres, echter dat van de kabelmodem, niet van je netwerkkaart.

Mijn gok is dat er toch iets mis is met de installatie van de netwerkkaart in 'de oude' PC, verschuif de kaart eens van slot oid.

Daarnaast zou je een winipcfg /renew_all kunnen uitproberen.

• Freak187
Windows 98 op de oude en op de nieuwe zit WinME.
Daar aan hoort het niet te liggen maar het is zo vreemd dat ik niet eens meer winipcfg kan opstarten.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 11:19 schreef hezik het volgende:
Ze gebruiken wel degelijk een MAC-adres, echter dat van de kabelmodem, niet van je netwerkkaart.

Mijn gok is dat er toch iets mis is met de installatie van de netwerkkaart in 'de oude' PC, verschuif de kaart eens van slot oid.

Daarnaast zou je een winipcfg /renew_all kunnen uitproberen.
Sinds een paar maanden, en nog lang niet overal, gebruiken ze beide mac adressen om je te identificeren op het netwerk. Wees dus maar heel blij als dat (nog) niet zo is want dit is echt zwaar kut, zeker als je een andere netwerkkaart moet gaan gebruiken omdat de oude kapot is.
/me was een week bezig om alles goed te krijgen omdat de helpdesk niet echt intelligent was.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 11:31 schreef Freak187 het volgende:
Windows 98 op de oude en op de nieuwe zit WinME.
Daar aan hoort het niet te liggen maar het is zo vreemd dat ik niet eens meer winipcfg kan opstarten.
Dat is typisch iets wat gebeurd als je netwerkkaart niet goed geinstalleerd is. Verwijderen die hap dus en opnieuw beginnen, met de kaart in een ander slot :)
Sinds een paar maanden, en nog lang niet overal, gebruiken ze beide mac adressen om je te identificeren op het netwerk. Wees dus maar heel blij als dat (nog) niet zo is want dit is echt zwaar kut, zeker als je een andere netwerkkaart moet gaan gebruiken omdat de oude kapot is.
Tsja, ik zit bij @home, daar doen ze dit nog niet. Voor de rest zou 't me de broek niet echt bollen. Zij kunnen mij niet verplichten de netwerkkaart te gebruiken welke bij de levering zat, het is dus een probleem aan hun kant. Als ik een nieuwe kaart pak en die werkt niet vanwege het MAC-adress dan is aan hun de taak de adressen te wijzigen in de tabellen daaro.

• Freak187
Mm ja, het probleem is dus dat ik winipcfg of ipconfig niet kan uitvoeren. Ik denk dat het simpelste is om gewoon win98 opnieuw te installeren. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Kia Niro-EV 2024

• Freak187
Hezik: ik zal wel ff kijken of dat lukt, die kaart in een ander pci slot te steken.

Kia Niro-EV 2024

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:03

Asphyxion

I am, therefor I think

Anders moet je het MAC adres van die chello netwerkkaart even spoofen op een andere netwerkkaart, kijken of het dan wel werkt in die oude PC...

Verwijderd

Dan mag je mij eens uitleggen hoe je dat doet??
Op donderdag 27 september 2001 11:57 schreef Asphyxion het volgende:
Anders moet je het MAC adres van die chello netwerkkaart even spoofen op een andere netwerkkaart, kijken of het dan wel werkt in die oude PC...

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 12:01 schreef Cobus het volgende:
Dan mag je mij eens uitleggen hoe je dat doet??
[..]
Voor welk OS wil je dit weten?

Verwijderd

windows 2000
Op donderdag 27 september 2001 13:21 schreef Cobus_NL het volgende:

[..]

Voor welk OS wil je dit weten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij staat je kaart gewoon niet goed geinstalleerd, of de protocollen niet. Anders zouden de IPCONFIG (or alike) programmaatjes namelijk niet een read error geven.
Verder zou je internet het meteen moeten doen als je dezelfde netwerkkaart gebruikt. Als je een andere wilt gebruiken, moet je eerst je IP adres vrijgeven via de oude kaart (met winipcfg.exe) ... 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Tsja, ik zit bij @home, daar doen ze dit nog niet. Voor de rest zou 't me de broek niet echt bollen. Zij kunnen mij niet verplichten de netwerkkaart te gebruiken welke bij de levering zat, het is dus een probleem aan hun kant. Als ik een nieuwe kaart pak en die werkt niet vanwege het MAC-adress dan is aan hun de taak de adressen te wijzigen in de tabellen daaro.
ja het enige probleem is dat ze je mac van netwerkkaart opnieuw vast moeten zetten... wat dus betekent dat je de helpdesk moet bellen.... in ieder geval 3 uur ellende voordat het gebeurt.... en het is nog geeneens een gratis nummer!!!!!!!!!

Verwijderd

ja het enige probleem is dat ze je mac van netwerkkaart opnieuw vast moeten zetten... wat dus betekent dat je de helpdesk moet bellen.... in ieder geval 3 uur ellende voordat het gebeurt.... en het is nog geeneens een gratis nummer!!!!!!!!!
Nij @home wel.. het duurt idd wel lang, tenzij je een mobiel nummer van de TD te pakken hebt >:)

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Het kan ook zijn dat je een verkeede netwerk kaart hebt.. Chello programmeerd die dingen d8 ik... maar als je die kaart van de wel werkende verbinding dat in die ouwe prikt en die ouwe in je snelle pc?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik zit bij chello maar heb gewoon een ip en kan elke netwerkkaart gebruiken wie ik wil

altijd dat gekut met die mac adressen van de netwerkkaart

als die nou is kapot gaat in het weeekend

kun je niet bellen of ze dat mac-adres vrijgeven

lijkt me erg kut

• Enforcer
  • Niet online
Als je geen 'winipcfg' of 'ipconfig' kan opvragen met win98 .. duidt dit inderdaad op een probleem dat je netwerkkaart niet goed is geinstalleert...
Check eerst eens even of je wel je TCP/IP protocol in je netwerkomgeving hebt staan ... als deze er niet staat kan je nooit 'winipcfg' of 'ipconfig' starten ... en krijg je dus inderdaad een soort van 'read error' ..
Als dit er allemaal wel staat.. dan verwijder je echt alles wat er momenteel in je netwerkomgeving staat ... je start de computer even opnieuw op ... windows installeert je netwerkkaart en dan weer opnieuw opstarten..
check daarna even je netwerkomgeving .. om te kijken oftie erin staat met je tcp/ip protocol .. als dat het geval is ... roep winipcfg op en dan moet het werken .. anders mag je een andere nic installeren :)

Verwijderd

Ik heb ook al sinds een jaartje ofzo Chello, en ik goochel voortdurend met netwerkkaarten en verschillende computers, nooit problemen mee gehad. Maakt niet uit of die kabel nou in die dure 3com van Chello zit, of in een realtek-kaartje van 3 tientjes...
Probleem zal wel gewoon bij installatie van de netwerkkaart liggen.

Verwijderd

Heeft met DHCP te maken UFTS
FF je netwerkaart releasen en tada probleem opgelost.

Suc6

Verwijderd

Insane: leuk geprobeerd maar in het vervolg even eerst de thread lezen..

Hoe wil jij een IP releasen als ipconfig/winipcfg niet wil draaien? Juist, dat kan niet.

Het ligt dan ook niet aan de DHCP maar aan de installatie van de netwerkkaart. Hoewel het al meerdere malen in deze thread vermeld staat (ook door mij) zal ik de beste methode om dit probleem op te lossen nog maar een keer herhalen:
  • computer opstarten in veilige modus
  • met de rechtermuisknop klikken op 'netwerkomgeving'
  • 'eigenschappen' selecteren.
  • op het tabblad 'configuratie' alles verwijderen
  • dit afsluiten, compu nog _niet_ opnieuw opstarten
  • start --> instellingen --> configuratiescherm -->systeem
  • bij 'apparaatbeheer' alles weghalen wat met netwerken te maken heeft (netwerkkaarten etc)<li> compu opnieuw opstarten met netwerkkaart in ander slot
</li>

Daarna windows de handel laten detecteren en installeren.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 16:49 schreef Cobus het volgende:
windows 2000
[..]
Open de eigenschappen van je netwerkkaart, advanced, network address, value: . Voila.
Pagina: 1