Alcatel ADSL modem PRO update bios

Pagina: 1
Acties:

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb van de week mijn Alcatel ADSL-modem geupgrade naar de pro versie en werk nu via DHCP-spoofing. Alles werkt perfect. (thanks byteripper http://www.bruring.com/)

ik dacht dat ik ook mijn firmware had ge-upgrade via H326POTS1.exe maar dat blijkt nu niet zo te zijn, ik heb nu active firmware GV8BAA3.253
Aangezien ik via die .exe niet meer kan upgraden heb ik het via de browser geprobeerd (10.0.0.138). Eerst de .exe uitgepakt met winrar. daarna via browser de passive versie al verwijderd, maar het uploaden van Gv8baa3.261 (en ook de ksh-cersie) lukt niet :(

Weet iemand een oplossing; kan dit upgraden ook via telnet geprobeerd worden? en zo ja met welke commando's?

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

jah dat weet ik... ik heb zelf ook mijn speedtouch home getweaked via telnet.

dit kan via de site
http://www.sateh.com/alcatel.html

veel succes.

• Mar
bedankt voor je reply, maar die link laat alleen zien hoe je je modem in moet stellen bij de PRO versie.

Ik wil juist gewoon mijn BIOS upgraden met nieuwe firmware (gewoon van de www.mxstream.nl site)
maar als je die .exe dubbelklik erkt dat niet meer.

Dus wil ik handmatig die file uploaden via ftp of telnet naar het modem

Weet iemand hoe?

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

terug tweaken en dan upgraden :D

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem (dezelfde firmware, 2.53).

Het upgrade-programma werkte al niet voor de update, dus terugtweaken helpt niet. Ik heb het maar zo gelaten, het werkt toch best.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Mar
hmmz, ik heb af en toe wel diconnects, die hopelijk met upgrade _wel_ op gelosd zijn.

Er moet toch een manier zijn om via telnet/ftp die bios te uploaden....

DPC Team ColdFusion

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Pas maar op met dat upgraden, de mijn is er door stuk gegaan en dat terwijl ik gewoon het script van de MXStream site genomen heb.
Zou het met de hand upgraden (dus via uploaden via webbrowser) veiliger zijn?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1