Redhat 7.1 inloggen op NT netwerk

Pagina: 1
Acties:

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:37
Ik heb een Redhat 7.1 workstation. Daarmee wil ik een NT netwerk op. De eth0 is 'active' en protocol is 'dhcp'. Zodra ik dat protocol aanzet duurt het eeuwen om te booten en duurt het erg lang voordat aplicaties starten. Zet ik protocol weer op 'none' zijn alle problemen weg.

Verder krijg ik ook geen ip adres van de server. Enige reden dat ik het nt netwerk op wil is om de proxy server te kunnen bereiken.

Ik doe vast veel verkeerd |:( maar wat :)

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Draait er wel een DHCP-server op dat NT-netwerk?
Anders is er misschien iets mis met de hostnaam van je Linux-bak. Vul daar eens localhost.localdomain in. Dat werkte bij mij ook. Sommige DHCP-servers vereisen een volledige hostnaam, zoiets als mijnbak.mijndomein.com. Dit domein moet dan wel bestaan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:37
Er draait een DHCP, het WS waar ik nu op zit krijgt een ip adres en de dns server van het netwerk. Hoe kan ik op deze bak (w2000) de hostnaam zien ?

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik denk dat je het volgende wel hebt gedaan, maar je weet maar nooit. Als je BOOTPROTO=DHCP invult, dan staan ipadres enzo toch wel uit???

En als je handmatig een ipadres invult, dan kun je wel gewoon het netwerk op en ook de proxy benaderen.

En hoe ziet je /etc/sysconfig/network/scripts/ifcfg-eth0 en je /etc/sysconfig/network eruit??

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.