• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Goeie morgen iedereen,

Toen ik vanochtend mijn radio aandeed schrok ik wel een beetje van wat ik op het nieuws hoorde, Bommeldingen "hier vlak naast mijn huis", toen ik daarop switchte naar Jensen in de ochtend en er echte ooggetuigen verslagen waren raakte ik echter nog verbaasder-->Militairen op de been met zwaar geschut, scherpschutters en pantserwagens. De bommeldingen waren gerapporteerd in enkele tunnels als ik mij niet vergis: de Coentunnel, Zeeburgertunnel, Benelux tunnel en een tunnel waarvan ik de naam niet zo gauw meer weet.

Het schijnt dat onze beveiligingsmensen tijdens het EK ook een aanslag hebben kunnen vermijden op het Franse voetbalteam hier in Nederland, deze was gepland door een Afghaanse terreur groep.

Ik twijfel echter op dit moment of deze zogenaamde bommeldingen wel een ware bedoeling hebben of dat ze gewoon vals zijn, kennelijk heeft onze overheid deze meldingen zeer serieus genomen en hier ben ik ook uitermate blij om.
Echter bij een werkelijke aanslag zou ik het belang van onze tunnels niet zien, ik zou belangrijkere plaatsen kunnen vinden die meer slachtoffers zouden eisen en veel meer schade zou doen op andere fronten.

Mijn vraag aan jullie is nu, wat staat ons te wachten. Is ons land echt niet zo klein dat we het over het hoofd zouden kunnen worden gezien door terroristen, of is een aanslag in Nederland een reële mogelijkheid? Ook vraag ik me af hoe vel onze overheid zou reageren op eventuele aanslagen in Nederland en welke acties zij dan zou ondernemen.
Wat ik me ook afvraag, hoe gaan moslims in ons land er onder lijden als hier een aanslag wordt gepleegd door een terroristische groep die ook moslim is. Krijgen ze dan ook stenen naar hun kop worden ze dan ook aangevallen of houden wij onze tolerantie op maat en zeggen "zoals het hoort" we scheren niet iedereen over 1 kam hoor, wij zullen jullie niks doen.

Ja een dag als vandaag doet je weleens beseffen dat we allemaal een onschuldig doelwit kunnen zijn en dat je moet nemen van het leven zolang je nog bent.

Een goedenmorgen,
Madlive

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bommeldingen komen er aan de lopende band. Maar op dit moment krijgen ze veel aandacht. En natuurlijk zijn er ook een aantal mafkezen die van 'de gelegenheid' gebruik maken.

En ons land ovver het hoofd zien omdat we een klein oppervlak hebben? Ik dacht het niet, we zijn de toegangspoort tot Noordwest Europa, met de grootste haven ter wereld. Belangrijk genoeg met multinationals als Shell, Philips, Akzo, Unilever, ING, ABN etc...we horen bij de grootste economische machten ter wereld.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
De gebeurtenissen in de wereld houden ons wel erg bezig op het moment idd, gaat mij benieuwen wat er nog gaat komen, betreft economisch grootmacht heb je ook gelijk en het zou misschien niet eens zo slecht zijn om tunnels te bombarderen i.v.m een zwaar aangetaste infrastructuur.

In de brief die een van de bommelders heeft gestuurd stond ook dat er vandaag meerdere aanslagen over de hele wereld zouden worden gepleegt, dus weer een exiting dagje om dat je niet weet waar ze gaan toeslaan als ze uberhaupt een aanslag plegen.

En het is nog zo vroeg...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• buzz
  • Laatst online: 22-01 20:08
Idd, Amerika is nog niet eens wakker, het grootste gevaar licht rond 5 uur 's middags, want dan is het daar 10 uur 's ochtends. Naja, we zullen wel zien.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

Op donderdag 27 september 2001 08:47 schreef MaDLiVe het volgende:
Het schijnt dat onze beveiligingsmensen tijdens het EK ook een aanslag hebben kunnen vermijden op het Franse voetbalteam hier in Nederland, deze was gepland door een Afghaanse terreur groep.
Dit werd waarschijnlijk toegeschreven aan de GIA, die fijne Algerijnse Organisatie.
Niets te maken met Afghanen.
Typisch gevalletje klok&klepel ;)

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
En in de krant staat dat ze waarschijnlijk de Rotterdamse haven gaan, eh, kapotmaken. De grootste haven ter wereld is "redelijk" belangrijk voor de economie, en voor dingen zoals brandstof waardoor het best wel mis zou gaan met ons westerlingen. De haven is echt een heel logisch doelwit. Ze dachten eerst aan vliegvelden en zo, maar dar maken de terroristen zelf ook gebruik van, net als de beurzen, waar dus waarschijnlijk geen aanslagen op komen.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 27 september 2001 11:33 schreef Gnoom het volgende:
De haven is echt een heel logisch doelwit.
Het klinkt logisch, maar zonder een paar kernwapens lukt je dat niet echt. Heb je enig idee hoe groot dat is? Je praat over een gebied van 60*20 km.

Een vliegtuig op de Shell rafinaderij? Prima, dat kan, en dan krijg je met 'geluk' twee tot 3 opslagtanks kapot. Die dingen zijn er op gebouwd om te kunnen exploderen en dan de 'omgeving' niet mee te nemen. Er zitten een paar vervelende stoffen bij, maar het meeste is gewoon brandstof wat opbrand. De hele rafinaderij doet het daarna misschien niet meer. Maar ja, er zijn er nog wel een paar. En bovendien is er wereldwijd een overcapaciteit. Het productie verlies wordt wel opgevangen door bv Hamburg, Antwerpen of anderen.

Tenzij je het voor elkaar krijgt om een schip dwars in de waterweg te laten zinken kan je niet direkt iets doen. En dan nog is dat binnen twee dagen weg. Ingeval van nood kom je met een paar handig geplaatste springladingen een heel eind. Breek het in stukken en sleep het weg.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 08:47 schreef MaDLiVe het volgende:
Ik twijfel echter op dit moment of deze zogenaamde bommeldingen wel een ware bedoeling hebben of dat ze gewoon vals zijn, kennelijk heeft onze overheid deze meldingen zeer serieus genomen en hier ben ik ook uitermate blij om.
Echter bij een werkelijke aanslag zou ik het belang van onze tunnels niet zien, ik zou belangrijkere plaatsen kunnen vinden die meer slachtoffers zouden eisen en veel meer schade zou doen op andere fronten.
Op zich is het toch handig om 4 tunnels op te blazen. Als dan ook nog de wijkertunnel hadden opgeblazen. Dad je niet meer over de snelweg noord holland in kunnen rijden. Hoe dat met Rotjeknor zit weet ik niet.

• kvdveer
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik verwacht hier in rotterdam geen neerstortende vliegtuigen. Er is simpelweg geen doelwit. Wat wel een goede mogelijkheid is, is dat de drinkwaterbekkens vergiftigd worden. Er zijn een aantal giftige stoffen die niet met de standaardtests gedetecteerd worden.

Nederland is gewoon niet dicht genoeg gebouwd om met vliegtuigen geraakt te kunnen worden. Bovendien is de jihad gericht tegen Israel en de VS, niet expliciet tegen europa. Mocht deze situatie verder escaleren denk ik wel dat europa betrokken wordt, maar voorlopig blijven we denk ik wel buiten schot.

Localhost, sweet localhost

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:41

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik zag een aantal dagen geleden nog op tv (zal wel Netwerk oid geweest zijn) dat Nederland juist waarschijnlijk niet het doel zal worden van terroristische aanslagen, omdat Nederland een perfecte plaats voor terroristen is om zich schuil te houden ed. Aangezien dit in andere landen veel lastiger is, zou het niet slim zijn om Nederland aan te vallen, omdat ze dan zelf nergens meer heen kunnen (beetje zwart-wit zo, maar de boodschap is duidelijk lijkt me ;))..

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Dat lijkt mij nou weer overdreven volgens mij kun je je als terrorist wel zo een beetje in elk land verborgen houden.
Ik bedoel ze lopen niet rond met "terrorist" op hun voorhoofd geschreven. Sterker nog volgens mij lijken de meeste terroristen op normale mensen.

Verwijderd

Dat lijkt mij nou weer overdreven volgens mij kun je je als terrorist wel zo een beetje in elk land verborgen houden.
De reden dat dit een fijn land is voor eventuele terroristen is omdat er in dit land zo ongelovelijk veel gedoogd wordt. En de straffen die je in nederland krijgt zijn minder dan de helft lang dan bijvoorbeeld in Amerika (heeft ook veel te maken met het overvol zitten van de gevangenissen).

En de politie heeft het zo druk met verkeerd geparkeerde auto's dat er veel misdaden gewoon niet opgelost worden.
Het imago van de politie is trouwens ook niet echt je-van-het. Politie is in Nederland een AMBTENAAR, en daar krijgen ze ook naar betaald. Sorry dan doe je toch iets fout.......

Te hard rijden mag in principe, alleen krijg je een bon, en dat is nou niet echt HEEL imponerend. Ik zou het vervelender vinden als een agent me een preek zou geven. Oversteken met rood licht doet iedereen.
En zolang we in Nederland niet eens ons aan meest simpele regels kunnen houden is het voor een buitenstaander natuurlijk ook niet duidelijk waar ze zich nou wel en niet aan moeten houden.

Samengevat: veel wordt gedoogd, politie stelt te weinig voor, straffen zijn erg laag.

Lijkt me vrij duidelijk dat al het gespuis zich 'vrij' fijn voelt in Nederland?

Verwijderd

Volgens het Instituut Clingendael is de haven van Rotterdam toch echt een potentieel doelwit voor terroristen:
Terrorisme: R'damse haven belangrijk doelwit
Bron: Nieuwslink

De Rotterdamse haven is voor terroristen momenteel een van de belangrijkste doelwitten in Europa. "De haven vormt een potentieel heel voornaam doel voor terroristische aanslagen", zegt terrorismeonderzoekster M. van Leeuwen van het Instituut Clingendael, het Nederlands instituut voor internationale betrekkingen. De deskundige reageert daarmee op waarschuwingen vanuit de Verenigde Staten dat terreurgroepen ook buiten Amerika aanslagen hebben gepland.
De Rotterdamse haven is volgens Van Leeuwen in verschillende opzichten zeer interessant voor terroristen. Het lamleggen van de grootste haven in de wereld zal volgens haar niet alleen de gehele Westerse economie in de war sturen maar ook de mondiale infrastructuur ernstig ontregelen.

De haven in Rotterdam is volgens Van Leeuwen, die zich naar eigen zeggen als onderzoeker probeert te verplaatsen in de schoenen van een terrorist, ook aantrekkelijk wegens de petrochemische industrie. Bij eventuele militaire acties van Amerika en zijn bondgenoten tegen de verantwoordelijken van de aanslagen in de VS, is brandstof onmisbaar. In een deel van de mondiale brandstofbehoefte wordt voorzien vanuit of via Rotterdam.
Nu zijn er ook toevallig een stuk of wat koffer-nukes zoek, dus misschien is het idee van een kernexplosie in de Rotterdamse haven niet eens zo héél ver gezocht. Maar een mogelijke chemische of biologische terreurdaad lijkt me eigenlijk waarschijnlijker (en minstens zo zorgwekkend).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 29 september 2001 02:06 schreef MORA het volgende:
Maar een mogelijke chemische of biologische terreurdaad lijkt me eigenlijk waarschijnlijker (en minstens zo zorgwekkend).
Hoe erg het ook is, een nuke of een chemische aanval zijn niets vergeleken bij een 'goede' biologische aanval. De eerste twee zijn min of meer beperkt. Een bio aanval stopt nergens voor, kent geen grenzen en kan miljarden laten sterven

Verwijderd

Ok, ok, misschien beperkt het huidige terrorisme zich niet tot amerikaanse doelen. Misschien moeten we daarom in europa ook waakzamer zijn voor aanslagen hier. Misschien moeten daarvoor onze normen en waarden ook wel wijken, en moeten wij ook in een soort politiestaat veranderen.

Ik vind dit diep triest, en ik keur het ingrijpen door politie en leger zoals dat zich donderdagmorgen afspeelde sterk af. Er werd gewone nederlandse staatsburgers een ontzekerd machinegeweer tegen het hoofd geduwd, ze werden tot knielen gedwongen en geblinddoekt. En dat alleen omdat ze in het verkeerde merk auto zaten. Dat ik nog meemaak dat dit gebeurt in Nederland :'(

<edit>
Besef wat het kost om je daadwerkelijk als land tegen een aanslag in het havengebied van Rotterdam te beschermen. Een aanslag verzinnen is niet moeilijk: vaar met een bootje op een binnenkomende LPG-tanker af en blaas je zelf op, of enter de tanker en blaas die vervolgens op, of richt een raketwerper op zo'n tanker... Als je dit in de havenmond doet ligt het scheepsverkeer voor een groot deel stil.

Je zult dus 24/7 zowel de haven, de omgeving van de haven, als alle scheepsverkeer moeten bewaken. Naast de enorme economische strop betekent het ook dat er iedere dag in de buurt van de haven machinegeweren op onschuldige burgers gericht worden. En dan praten we hier alleen over de haven van Rotterdam...
</edit>

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

Lordy79

Vastberaden

Ik hoorde net dat er in Leeuwarden op het CS station ook een bommelding was. Gelukkig vals alarm, maar ik woon dus echt 500m van het station. Dan komt het toch NOG dichterbij dan die 2 WTC-torens waar ik overigens ook ben geweest.

brr.. ik vind het maar eng en vroeg of laat zal het GEEN vals alarm zijn ben ik bang. :(

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

als je dood ben dan ben je dood
dan kun je je er wel onnodig druk over maken, maar het lot bepaald wanneer het je tijd is
zoals iemand ooit zei (8>
"you have nothing to fear but fear itself"

inderdaad had ik ook al aan rotterdam zitten denken als mogelijk strategisch doelwit
een nukeje daar schakelt de grootste en belangrijkste havenport van Europa voor de eerste 10 jaar uit..

da's toch enigzins onhandig.. maar positief blijven [emiel ratelband mode ] we hebben nog ander havens :)
en hopelijk hebben we nog enigzins wat goodwill bij de arabieren vanwege de hulp van rotterdam bij het bouwen van een haven voor Palestina

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
Denk alleen wel dat bij een echte aanslag om rotterdam ik als terrorist eerst zou proberen de tunnels it te schakelen. Grootschalige verkeersopstoppingen, gemeente apparaat niet op volle kracht, politie niet op volle kracht. Daarna een aanval duizenden mensen in paniek op overvolle wegen, dat zal geen leuk plaatje zijn.
Even een opmerking over die andere die bang was dat we in een politiestaat zouden veranderen. Direct toegegeven onschuldige burgers zijn met een machinegeweer gedwongen uit te stappen maar in tegenstelling tot een echte politiestaat mochten ze daarna weer verder. Zolang onze democratie blijft werken is een echte politiestaat niet aan de orde.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
als je dood ben dan ben je dood
Zowel taalkundig als logisch correct; Bevat echter geen informatie. (Indien y=x dan y=x)
dan kun je je er wel onnodig druk over maken, maar het lot bepaald wanneer het je tijd is
Waar zijn de meetresultaten?

De hele golf aan bommeldingen pleit voor de mening dat een hoop mensen zich vervelen en denken lollig te zijn of dat er sprake is van een groep mensen die terreur als effectief wapen zijn gaan zien.

In beide gevallen ben ik voor harde aanpak van mensen die zulke (al dan niet valse) bommeldingen doen. Er is namelijk geen feitelijk verschil tussen het dreigen met een aanslag en het daadwerkelijk plegen van zo'n aanslag als het gaat om het gevoel van veiligheid dat mensen hebben.

Helaas zijn bommelders redelijk lastig te traceren.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 07:48 schreef nadd het volgende:
Even een opmerking over die andere die bang was dat we in een politiestaat zouden veranderen. Direct toegegeven onschuldige burgers zijn met een machinegeweer gedwongen uit te stappen maar in tegenstelling tot een echte politiestaat mochten ze daarna weer verder. Zolang onze democratie blijft werken is een echte politiestaat niet aan de orde.
Democratie bestaat bij gratie van de rechtsstaat. De rechtsstaat hoort zijn burgers te beschermen tegen willekeur. Op het moment dat je willekeur toestaat omdat er een (al dan niet fictieve) "noodsituatie" bestaat, tast je het democratische rechtsprincipe aan. Dit leidt op de lange duur tot opheffing van dat democratische systeem. De geschiedenis staat vol met voorbeelden: het oude Rome en nazi-Duitsland, om de duidelijkste maar eens te noemen.

Het hoort eenvoudigweg niet dat een rechtsstaat zijn burgers zwaar bedreigt, enkel omdat ze er "verdacht" uitzien (dat is dus willekeur). Dat heeft zowel zijn weerslag direct op de burgers als op het rechtssysteem en de staatsvorm...

Verwijderd

Misschien ben ik heel optimistisch ofzo, maar er gebeurt overal veel meer dan wij als burgers weten. Er worden constant mensen opgepakt die banden hebben met terroristische organisaties, alleen nu er net een aanslag is gepleegd op de VS komen er steeds meer spookverhalen.

Tijdens de golfoorlog waren er ook al van die doemdenkers die dachten dat het Irakese staatsterrorisme half nederland kwamen nuken.

En een aanslag met een sproeivliegtuigje met biologische of chemische wapens is zeer onwaarschijnlijk, aangezien er slechts een paar piloten zijn die hiervoor gekwalificeerd zijn.

Wat wel is is dat de EU een strengere selectie moet maken met asielzoekers en immigranten. Als je zomaar iedereen toelaat wordt het hier in ons landje een broeinest van allerlei terroristen en criminelen.

• Gnoom
Als je wilt dat de bootjes niet meer varen -> ramp voor economie, hoef je niet per se de hele haven af te knallen hoor.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
beursgebouw moet dan al voor een aantal maanden voldoende zijn...

but what about schiphol? waar ik dus in de buurt werk?!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:11 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Misschien ben ik heel optimistisch ofzo, maar er gebeurt overal veel meer dan wij als burgers weten. Er worden constant mensen opgepakt die banden hebben met terroristische organisaties, alleen nu er net een aanslag is gepleegd op de VS komen er steeds meer spookverhalen.
Niet alle arrestaties komen in de openbaarheid, dat klopt. Maar omdat er spookverhalen de ronde doen en er een algemene toestand van onzekerheid is, is dat nog geen reden om plots veel meer mensen te arresteren of op andere radicale manieren van hun vrijheid te beroven. Of wil je beweren dat acties als die van afgelopen donderdag normaal zijn, maar gewoonlijk niet in het nieuws komen?
Wat wel is is dat de EU een strengere selectie moet maken met asielzoekers en immigranten. Als je zomaar iedereen toelaat wordt het hier in ons landje een broeinest van allerlei terroristen en criminelen.
En zo worden de asielzoekers (weer) het slachtoffer. Alweer moeten we onze grenzen sluiten en vreemdelingen wantrouwen, omdat we uitgaan van de speculatie dat er een paar tussen zouden kunnen zitten die ook met ons kwaad in de zin hebben. Zou dit soort gedrag niet een van de redenen zijn om het westen te haten?

• Gnoom
Op maandag 01 oktober 2001 15:52 schreef Mister_X het volgende:
beursgebouw moet dan al voor een aantal maanden voldoende zijn...

but what about schiphol? waar ik dus in de buurt werk?!
Nee, dat is te belangrijk voor de terroristen zelf, die hebben ook vervoer nodig

Verwijderd

Ik stond op het station in Utrecht en de trein had meer dan een kwartier vetraging door een bommelding. Dan komt het wel heel dichtbij en je hebt er nog last van ook!

Het schijnt dat ze in Iraq een resistente vorm van miltvuur gekweekt hebben. Heel eng...
Pagina: 1