Toon posts:

Hollywood+ --s-vhs -- tulp -- s-vhs--TV Kleur ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Keb net een Hollywood+ MPEG-kaart overgenomen van een vriend van mij.
Heel mooi beeld enzo, maar geen kleur !!
ik heb de search al geraadpleegd, en daar staat dat bij gebruik van een scart-kabel als aansluiting op de tv, geen kleur te krijgen is.
De uitgang van deze mpeg-kaart is namelijk svhs.

Nu heb ik dus geen scart gebruikt, maar vanuit mijn H+ een s-vhs kabeltje, die ik aansluit op een reguliere tulp-kabel
aan de andere kan (tv dus) zit dan nog zo'n omzetkabeltje van tulp naar s-vhs om in de tv te pluggen .

Maar nog heb ik geen kleur, wel beeld dus.
Moet ik nu zo'n hele s-vhs kabel kopen, ik denk zelf van wel,

iemand een andere oplossing ??

Mvgr,
Timyo.

Verwijderd

Topicstarter
kick up
niemand ?

Verwijderd

Weet je of je tv SVHS wel ondersteund ? Kijk dat eerst eens na. Zo nee, moet moet je in ieder geval een composiet signaal oversturen naar de tv. Die kabel kan dan via een SCART-convertor je tv in. Aan de pc kant heb je een adaptertje van SVHS naar composiet welke je bij de kaart krijgt.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Oeps, je hebt haast??

Maargoed:
Heb je de settings van de H+ al bekeken?
De tv-out van de H+ staat nl. standaard op NTSC -> dit veroorzaakt ZW-W beeld. Je kunt 'm dus op PAL zetten.

Verder snap ik je verhaal over de kabels niet helemaal. S-vid is de DIN stekker (4 pootjes). Gebruik je die nou? En ga je dan van S-VHS naar tulp (geel)(=composiet video)? Bij de H+ zit standaard een kabeltje van s-vid naar composiet vid......

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn TV ondersteunt s-vhs zeker
ik heb namelijk net een nieuwe JVC breedbeeld :9

Voorop mijn tv zit ook een s-vhs aansluiting, dus daar sluit ik em op aan. Als ik em met scart aansluit, krijg ik geen kleur, WEL beeld dus.

Maar nu heb ik dus deze kabels

Hollywood+ ---svhs(covert)-----tulp--------svhs(convert)---TV

Nu heb ik dus alles svhs behalve de kabel tussen deze 2 svhs opzetstukjes. Is een svhs-kabel dan echt zo anders dan een tulp-kabel. Geeft de tulp-kabel geen kleur door als aangesloten op svhs ??

Denk het niet dan he :'(

Verwijderd

Het lijkt me dat je een SVHS kabel moet hebben en geen composiet er meer tussen moet plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Je kunt wel composiet gebruiken, maar dan moet je ook de composiet ingang van je TV gebruiken.....

En, heb je al naar je instellingen gekeken? (NTSC/PAL)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Ik heb hier ook enige tijd problemen mee gehad. Bij mij lag het aan de instellingen van de TV zelf. Ben hier een beetje mee aan het klooien geweest. Ben natuurlijk eerst een hele (--> heeeeeeele) tijd bezig geweest met het heen en weer veranderen van de instellingen van mijn H+ kaartje, helaas zonder resultaat. Bleek het gewoon aan de instellingen van mijn TV te liggen... |:( Had me 3 dagen werk kunnen schelen!! Je zou dus eens kunnen proberen met de instellingen van je TV aan de gang te gaan. Zelf heb ik een AV en een AV-S stand erop zitten. Bij AV heb je perfect kleur. Stond de TV echter op AV-S dan gaf die hetzelfde probleem als bij jou... Zwart-Wit. Hoop dat dit jouw probleem oplost.

Nou heb ik nog wel ff een vraagje: Waarom doe je er tulp tussen als je TV S-VHS ondersteund?!?! Zo duur is S-VHS bekabeling toch ook weer niet, toch? In ieder geval niet als je genoeg geld hebt voor een JVC Breedbeeld :9~
Het zou hier misschien ook nog aan kunnen liggen. Je TV herkent dit namelijk misschien wel als een S-VHS signaal omdat het zo binnenkomt. Het is echter al geconverteerd naar gewoon VHS-signaal ivm de tulp-bekabeling.
Pagina: 1