Ik heb een Novation Supernova 2 gekocht een paar maanden geleden, nu wil ik hem gaan sequencen met Cubase 5.0r3 op een pc onder Windows 2000. Ik heb er geen soundcard inzitten, alleen een onboard soundcard met een gameport. De MIDI kabels zitten in die gameport en in de ins en outs van me synth. In Cubase reageert het rode MIDI in signaal wel als ik op een toets druk op mijn synth, en dan hoor ik ook geluid. Als ik noten neerzet in Cubase en die ga afspelen hoor ik echter helemaal niets... Wat ik ook raar vind is dat als ik onder MIDI Setup > System de MIDI Inputs, MIDI Outputs en de "mapped to" parameters allemaal op VIA MIDI External Port (mijn gameport neem ik aan?) zet en dan op exit klik, daarna weer ga kijken dat de MIDI Output en zijn "mapped to" parameter weer op Microsoft GS Wavetable staan ipv van VIA MIDI External Port... De MIDI Input en zijn "mapped to" parameter blijven wel op VIA MIDI External Port staan.
Dit zijn de instellingen van mijn synth:
Een program (1 timbre, dus geen performance van meerdere timbres) geselecteerd
Arpeggiator - off
Global MIDI channel - 1
Sysex transmission set - total data request
Sysex reception set - normal (Rx as sent)
MIDI clock - external
Local control - on (heb ook uit geprobeerd maar het haalde niets uit)
Incoming control change - enabled
Incoming program change - enabled
Program change Tx - on
Finder demos - off
Sysex Tx delay - 70ms
Temp disp time - 110
Iemand enig idee? Misschien is het omdat ik Windows 2000 gebruik? Of is de synthesizer zelf stuk? Ik word een beetje moedeloos hier... HELP!
Dit zijn de instellingen van mijn synth:
Een program (1 timbre, dus geen performance van meerdere timbres) geselecteerd
Arpeggiator - off
Global MIDI channel - 1
Sysex transmission set - total data request
Sysex reception set - normal (Rx as sent)
MIDI clock - external
Local control - on (heb ook uit geprobeerd maar het haalde niets uit)
Incoming control change - enabled
Incoming program change - enabled
Program change Tx - on
Finder demos - off
Sysex Tx delay - 70ms
Temp disp time - 110
Iemand enig idee? Misschien is het omdat ik Windows 2000 gebruik? Of is de synthesizer zelf stuk? Ik word een beetje moedeloos hier... HELP!