[BC3] Vraagje voor mensen die internetten via servertje

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb een P75 (48MB) met WindowsNT server draaien + MS Proxy + IIS het werkt en ik heb geen problemen. :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Kan ik een 486 dx 4 100 mhz (Intelletje) gebruiken als server, zodat ik kan internetten via een servertje (beetje beschut is wel prettig)????

Dit is de informatie.
1)Kabelmodem is van type Demos wordt aangesloten op netwerkkaart!
2)Provider: kabelfoon (Naaldwijk)
3)Netwerkkaart wordt meegeleverd na betaling van 300.- :r

Ik gebruik deze 486 nu ook als server maar de snelheden zijn zo laag <5 kb/s dat hij het wel trekt via seiele poort maar dat nieuwe abonnement Internet Plus genaamd gaat met snelheden van >30 kb/s uitschietend tot 300 kb/s.........modem wordt aangesloten op bijgeleverde modem!

Is die 486 dx4 100 een bottleneck voor dit snellere internet via een netwerkkaartje + demos modem???

Bedankt

Verwijderd

Heb zelf ook een dx4 100tje als router, slackware draaiend....werkt perfect.
Weet niet precies wat voor netwerkkaartje het is, maar er worden enorm veel NICs ondersteund door de laatste kernels....
Lijkt me zeer sterk dat ie een bottleneck zal zijn, al is het een 10Mbit/s kaartje, gebruik je met een internetverbinding vaak nog niet eens een tiende van die theoretische snelheid.
Het is wel slim om een (eventueel uitgeklede) versie van Linux te gebruiken ipv Windows, is op zo''n bak een stuk efficienter (om niet te spreken over het TCP/IP protocol)....

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, dat Internet plus van Kabelfoon draait niet op linux, alleen Microkots! 95/98/NT. Moet dan maar. Ik heb een hdtje van 635 mb (klein!). Ik kan dan toch win95 installeren (minimaal!) + Sygate 3.0 + norton internet security???
Heb jij nog iedeen voor eventuele firewall softwaar????
red ik het wel met 635 mb......???

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op vrijdag 05 januari 2001 17:58 schreef alex21 het volgende:
Bedankt voor je reactie, dat Internet plus van Kabelfoon draait niet op linux, alleen Microkots! 95/98/NT. Moet dan maar. Ik heb een hdtje van 635 mb (klein!). Ik kan dan toch win95 installeren (minimaal!) + Sygate 3.0 + norton internet security???
Probeer ipv Sygate eens Winroute Lite. Dat doet hetzelfde, maar is veel kleiner. Ik heb ook het idee/gevoel dat de troughput beter verloopt. (maar aangezien dat eigenlijk niet veel verschil uit zou mogen maken, kan dat ook aan mij liggen. :))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Gooi er Win98SE op met Internet Connection Sharing. Zelf een poosje gedaan op een 486 met 8MB RAM op een HDD van 200MB. De server is traag, maar voor de datadoorvoer is dat weinig relevant. Gewoon opzetten en kijken hoe het gaat!

Succes!

Bloed, zweet & koffie

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:30
ik denk dat je het met een beetje handigheid wel aan de praat krijgt onder linux, ik heb hier een 486 dx 33 (lach niet :) ) staan als linux server en ik haal nog steeds snelheden van boven de 400kb/s

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hier een server: intel p200mmx met 32MB sdram....
Ik draai winroute 4 pro
Verder een 10 MBit netwerkje met 2 hubs...
Bij mij is de enige snelheidsbeperking de kabelverbinding zelf.... ik kan via mijn configuratie gewoon het maximale uit m''n kabelverbinding trekken (@HOME.... dus optimaal zo''n 300 kiloBYTE per seconde)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
heb hier gwoon suse 7 draaien op een p133 64meg (ja, inderdaad nogal overkill jah... maar t was gratis, dus goedkoper kan niet... tenzij je er geld bij krijgt, maar dat is weer een ander verhaal)
draait perfect... hebt gwoon 2 3commetjes (3c900 en 3c905) drin zitten, 1 naar chello en 1 naar mn 10/100 netwerkje...

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Probeer eens ShareTheNet (www.sharethenet.com). Dit is een gestripte Linux die op 1 floppy past. Zo heb je geen HD nodig en heb je ook niet de overhead van Windows. Je kan heel makkelijk een sharethenet bootfloppy maken d.m.v. een windowsprogramma (geen linuxkennis nodig). Ik draai dit al een half jaar naar grote tevredenheid.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 18:30 schreef Slein het volgende:
Probeer eens ShareTheNet (www.sharethenet.com). Dit is een gestripte Linux die op 1 floppy past. Zo heb je geen HD nodig en heb je ook niet de overhead van Windows. Je kan heel makkelijk een sharethenet bootfloppy maken d.m.v. een windowsprogramma (geen linuxkennis nodig). Ik draai dit al een half jaar naar grote tevredenheid.
Kan jij mij vertellen hoe ik het draaiende krijg.......ik heb een harddisk van 635 mb''s (klein maar fijn).
Dat programma is ingepakt 4.30mb/ groot, dus een hdd is dus vereist. Wat moet er op harddisk staan, sorry maar ik begrijp het niet helemaal, bedankt

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb hier de ultieme oplossing:

P233mxx - 32 Mb ram
Netwerkkaart 3com 3c900B aan Chello
Netwerkkaart Realtek 8139 aan Intern
Routing via FreeBSD (Natd rulez :))

Je kunt deze config ook gebruiken maar dan met Windoze en Sygate... heb ik ook lang gehad, maar dit is stukken fijner :) (Beetje Unix kennis kan geen kwaad, das het nadeel)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Pc123
  • Laatst online: 09:24
JE HEBT ECHT GEEN WINDOWS NODIG!!!

Dat zeggen ze gewoon maar omdat ze linux niet supporten maar het moet gewoon kunnen met linux. Echt waar, dat is gewoon onzin dat het alleen met windows zou kunnen.

Verwijderd

Ik moet het liefst geen Bill GAtes troep op die server, windows crashed om het uur en Linux is bij mij nu 203 dagen UP! Nou dat doet winhoos echt niet! LINUX RULES!
(I haat blauwe klote schermen :r:r:r)
Bedankt voor de hulp mannen/vrouw op Tweakers.net! aan jullie heb ik wat!

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 januari 2001 00:08 schreef alex21 het volgende:
Ik moet het liefst geen Bill GAtes troep op die server, windows crashed om het uur en Linux is bij mij nu 203 dagen UP! Nou dat doet winhoos echt niet! LINUX RULES!
Op zich kan ik me er iets bij indenken... maar mijn server draait al maanden DAG EN NACHT CONTINU met windows98........ in mijn ogen een slecht argument..... een server zet je neer, installeer je met zo min mogelijk zooi en kom je niet meer aan als het draait.....
Mijn server wordt gebruikt als internet-share-pc en als printserver.... owja... en ik heb hem ook aan het grazen }:O

Verwijderd

Bedankt alvast mannen op tweakers.net! aan jullie heb ik wat!

Is er trouwens ook iemand die snel internet heeft van Casema of Kabelfoon......dus met een zo''n speciale netwerkkaart waar modem op aangesloten zit en draait met een servertje waar Linux op geinstaleerd staat!

Mijn provider zegt dat het alleen draait op winhoos 95/98/nt4 maar ik wil niet elke dag een blauw scherm, en Linux:P heeft uptime van >200 dagen, geen kan nooit met windhoos!:r
Zou het mogelijk zijn met LINUX???????

Bedankt gasten!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
yep.... ze ondersteunen het niet.. dat houd in dat je geen linux-support van ze krijgt. noujah boeiuh!

zijn genoeg mensen die @home op linux draaien. maar volgens mij nog steeds niet ondersteund..

haha ik vroeg ze een keer of ik ook een netwerkje kan draaien... WORD NIET ONDERSTEUND!

ik draai nu fijn met 3 pc''s op 1 ip adres..

ik zou het gewoon proberen. lukt 99% zeker [of meer]

Verwijderd

Bedankt voor je informatie...ik ga het gewoon maar proberen! Nog een voorkeur versie van Linux?

• Slein
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Alex, Sharethenet past wel degelijk op een floppy. Het programma wat je downloadt is zo groot omdat het een windowsprogramma is wat weer een Linux-bootfloppy genereert. Je vertelt aan het windowsprogramma wat voor netwerkkaarten je hebt en wat voor IP-adressen je gebruikt (eigen IP, gateway, DNS, hostnaam enzo) en op basis van deze gegevens maakt de ''windows-installer'' (die gewoon op je dikke windoos-bak staat) een bootfloppy die je vervolgens in je servertje steekt. En voila! Oftewel: installeer het programmaatje wat je hebt gedownload op een willekeurige windows-pc en de rest wijst zich vanzelf.
Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest. :?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

ik heb hier een AMD k5 133 met 64mb ram en 1x 1,2gb en 1x 1,7 gb en daar zet ik morgen win NT 4 op. Dan ff hubje kopen en nog een extra netwerkkaartje en dan kan ik die stomme proxy en firewall van mijn pc afgooien

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Share the net . com

werkt niet,
is een of andere gast die zo''n host aan zijn ip gebonden heeft, dus moet je weer wachten tot hij online is.

http://mrfloris.com

Verwijderd

win2k prof icm sygate op een cyrix 166 + 48MB werkt gewoon goed, geen last met datadoorvoer, win2k zelf is wel traag, maar dat boeit niet. Net 5 weken uptime gehad :)
Gewoon proberen met windows icm sygate, en kijken hoe het gaat. Liefste met NT, voor de stabiliteit.
Sygate hoef je niet te runnen, alleen te installeren, Alleen de dll''s zijn nodig voor de sharing. de clieenten dan gewoon configgen (zonder sygate) en dan werkt ''t.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op vrijdag 05 januari 2001 17:58 schreef alex21 het volgende:
Kabelfoon Internet Plus werkt met een 3COM TMI Cable modem (die "netwerkkaart" van 300 gulden) en deze wordt voor zover ik weet niet ondersteunt door linux. Tweede probleem is waarschijnlijk de manier waarop deze kabelmodem werkt. Deze doet namelijk alleen het download gedeelte van de internettoegang, voor de upload blijft de huidige seriele kabelmodem in gebruik. Ik heb het vermoeden dat deze constructie niet door alle ICS-programmatuur ondersteunt zal worden. Waarschijnlijk zul je meer en betere informatie vinden in de nieuwsgroepen van kabelfoon

bdw, hier wat meer info over het kabelmodem: http://www.3com.com/homeoffice/products/cable_tmi.html

En een plaatje om te laten zien dat het niet om een netwerkkaart gaat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/homeoffice/assets/cable/cable_tmi_product.jpg

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb hier thuis een amd k6-2 500 staan als server met red hat 7.0
ultiem makkelijk als je is moet compileren

en je kunt der nog op werken en surfen
en je hebt ftp,mail,webserver en noem nog meer services op.
alleen ik heb hem lopen maar ben het nog aan het leren want een kameraad van em heeft hem ingesteld

beetje overkill maar ja ik had hem over

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op vrijdag 05 januari 2001 18:07 schreef Vilenin het volgende:
Gooi er Win98SE op met Internet Connection Sharing. Zelf een poosje gedaan op een 486 met 8MB RAM op een HDD van 200MB. De server is traag, maar voor de datadoorvoer is dat weinig relevant. Gewoon opzetten en kijken hoe het gaat!

Succes!

Zit ICS ook op gewoon win98 ?

http://mrfloris.com

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Op zaterdag 06 januari 2001 00:08 schreef alex21 het volgende:
Jonge jonge jonge, echt weer zo''n Linux FREAK.. Ik begrijp jullie niet hoor.
Ik heb nu 64 dagen een "servertje" en die draait nu al 62 dagen en 14 uur stabiel. Onder MICROSOFT WINDOWS NT 4 Server..

Inderdaad, Linux is best een cool iets. Maar zeg nu zelf, als je om gebruikers vriendelijkheid gaat zeuren...
Dan blijf ik lekker bij NT..

En JA ik heb Linux al diverse keren gebruikt, dus ik weet waar ik over praat..

]-[enk..

PS : Micro$oft is ook niet alles hoor..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Ehm, wel ''ns gehoord van FreeBSD ?? Is ook prima als firewall... Server kwaliteiten weet ik echter niet. Wat ik wel weet dat dat op een 150 MB schijfje prima kan draaien....

• teigetjuh
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 12:19 schreef xiphoid het volgende:
Share the net . com

werkt niet,
is een of andere gast die zo''n host aan zijn ip gebonden heeft, dus moet je weer wachten tot hij online is.
tis ook www.sharethenet.com Tis een software bedrijfje.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
vet, ik zat effe te search naar dit soort topics, omdat ik zo met mijn <b>P75, 64mb 2x 210mb HD, 2mb vidkaart</b> naar huis ga! zelf nog een effe 2netwerkkaarten erin en kijken of winnt4 op 1 van de hd''s wilt. iemand raadde mij al winroute 4 ofzo aan als proxy server, en ik gebruik een crosslink UTP (hopen dat ik nog een 100mbits kaart heb) >:) can''t wait, moet alleen wel die p75 kast 2uur meesleuren in de trein :( (op schiphol, a''dam CS) dus als iemand daar om kwart voor 6 iemand met een pc ziet lopen, that it is me :D

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat ook zeker goed werkt is Freesco.
Het is ook een verkleinde Linux versie, dus super stabiel.
Kan ook op 1 floppy, maar je kunt hem ook op een HD zetten, dan kun je packages downloaden enzo.
Ik heb hem hier draaien op een 486/DX4 50 Mhz met 8 MB ram, werkt echt perfect. De configuratie is simpel, een aantal vragen beantwoorden. En alles zit er in, NAT, FIREWALL, telnet, DHCPd e.d.
Ook kun je hem simpel via een browser beheren, dus beeldscherm + toetsenbord niet nodig. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Mijn broer en ik draaien allebei op onze servers(nee, niet in het zelfde huis) Windows 2000 NL Proffesional.
Hij op een PII 233MMX, 128 MB, 40Gig.
Ik op een PI 233MMX, 128 MB, 20Gig.

rAvers

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:47

McMiGHtY

- burp -

Win95 + Sygate + Sambar + QuakeProxy + Mdeamon draait best goed op een 486dx2 66Mhz met 16Mb intern geheugen en een 203Mb hdtjuh hoor. Gewoon minimaal installeren dus dat zal je wel lukken. NT wil op die groote misschien ook wel installeren. Snelheid zal minimaal zijn maar zo''n 486 of hoger kan makkelijk je snelheid aan die je haalt met je kabelinternet

• bonfie
  • Laatst online: 12:58

bonfie

Hier draait een servertje P2-350 met 64MB met WIN2KAS(Advanced Server) onder de minimum systeemeisen en de webserver werkt perfect, het internet sharing moet nog komen als hier kabel komt. Netwerkdoorvoer is vrij hoog. Ik gebruik namelijk terminal server voor het bedienen van de server, er zitten geen monitor of toetsenbord bij. Onder tussen al weer 150 dagen stabiel.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook een klein vraagje.
Ik zou ook graag het internet delen dmv Linux. Nu wordt dit gedaan door Win2000, maar ik heb nog een P200 staan, en zou die graag gebruiken. (Ik heb totaal geen kennis van Linux) :(
Het probleem is dat onze ADSL-modem een USB-modem is, en ik vrees dat Linux geen USB voor modems ondersteunt.
Kan iemand hierin duidelijkheid scheppen ?
Thx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als je een beetje safe wil internetten wil, dan zou ik Linux nemen. Het is even klooien met installeren, maar dat heb je ook wat. Ik heb nu diverse services draaien. (geen BIND want dan gaat Chello mij van de kabel af trappen) Maar het werkt als een tiet! Linux roelt gewoon.

edit: brakke zin

/dev/null

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Ik ga ook maar eens share the net proberen. Internet wordt nu gedeeld door een p3-500, maar als mijn zusje daar dan B&W op gaat spelen :(

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• JvdBosch
  • Laatst online: 19-08 07:30
Hier draait een Cyrix PR333@PR233@2.8V met 140Mb en 2.5Gb HDD met Windows 98 en WinRoute Pro. Uptime van enkele weken. Maar wel een beetje overkill...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1