Toon posts:

[BC3] Wat is het verschil...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe een vraag: Ik wil mijn kabel verbinding (illegaal) verdelen, nu wil ik in de meterkast een hub plaatsen. Gewwoon naast de modem. Ik weet alleen niet wat voor iets ik moet aanschaffen, een ding weet ik wel, het word een dualspeed!! Maar wat is het verschil tussen een switch en een hub??? Please help me, en geef es advies voor wat ik moet kiezen, liefst 8 poorten en niet boven 330<P>BvD<P>Greetz<BR>S

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij kan dat niet want dan zien ze bij je provider allemaal ip adressen online..en dat kan dus niet als je maar 1 computer hebt op je netwerkje. <P>Ik geloof dat je een server neer moet zetten met ip masquarading of hoe dat heten mag..die stuur alles apart door naar de computers op het netwerk, en neemt de opdrachten van de computers op het netwerk ook aan om door te sturen naar de provider. <P>Hier heb je geloof ik een aparte computer voor nodig (hoeft niet zo snel te zijn...) en je kan dus niet zomaar ff wat in de meterkast pleuren.<P>Trouwens.correct me if i''m wrong linux/netwerk kenners!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je hebt ook van die kastjes die aan de ene kant (die je kabelboer ziet) een vast IP adres geven en aan de andere kant een subnet IP geven, zodat je dus een compleet netwerk met 1 IP adres naar de buitenwereld kan laten communiceren. (Experts> hoe heet zo''n ding ook al weer)<P>Andere optie is de kabel gewoon in een PC te laten en vervolgens met een tweede netwerkkaartje deze PC aan het LAN te hangen.<BR>Moet je wel win98SE of een stukkie software gebruiken.<BR>

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
Ja je moet gebruik gaan maken van NAT.<BR>Network Addres Translation.<P>Dus een pc nemen met het ip adress van je provider, die gaat dus als een proxy server spelen. Vraag me niet hoe je dat moet want ik heb dat nog nooit uitgezocht. Zal vast wel een pakketje voor zijn.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
Dat wat jullie zeggen over dat het niet mogelijk is om de verbinding te delen (op de manier die ik doe) is FOUT. Ik heb het namelijk al gedaan zo, een hubna het kabelmodem geplaatst en dan verdelen. Ik ben dan zeg maar server (mijn pc) en heb m.b.v. win98 internet verbinding delen, mijn broertje ingesteld als client, dit werkt perfect. Mijn broertje download niet zo snel, maar dat hoeft niet, hij download toch nog wel op 100k/sec vaak genoeg, en ik heb nergens last van, snelheid is heerlijk!!! Alleen die hub was van een vriend.<P>Nu wil ik een eigen hub/switch ofzo, dus ik vroeg aan jullie wat ik beter kan nemen en hub of een switch?? En het moet sowieso dualspeed (10/100 mb) worden!!<P>OKE<P>Greetz<BR>S

[This message has been edited by SubGold (edited 06-04-2000).]

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
Een hub is snel genoeg en is al duur genoeg. Een switch is geldverspilling in dit geval. <P>En die 100 mb is eigelijk ook niet echt nodig voor thuisgebruik. 10 mb is snel genoeg, tenzij je er op kickt 10 sec sneller van de ene pc naar de andere pc te kunnen kopieren.<P>Wat zo''n ding kost heb ik geen idee van. Zou zeggen kijk eens bij wat winkels op internet.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

1) Koop een 486 66 MHz ofzo<BR>2) <A HREF="http://www.linuxrouter.org" TARGET=_blank>http://www.linuxrouter.org</A> <BR>3) :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35
Ik zou inderdaad ook gaan voor de toptie waarmee je je windowz bak als servertje instelt.<P>Worden nu 2 methoden voor gebruikt, of een proxyserver, of mbv Network Allocation Table, oftwel NAT.<BR>Dit laatste schijnt makkelijker te zijn en is veiliger, echter ik vind proxy ook goed te installeren.<P>Aangezien ik altijd wingate heb gebruikt ben ik daar een groot voorstander van.<BR>De wingate versie 4,0 beta heeft ook een NAT functie en ingebouwde firewall.<P>Toen ik mij liet portscannen door mensen die ik goed kende en op het internet zelf had ik geen enkele poort open!<BR>Volledige Stealth modus dus.<P>Dit kan handig zijn als je kabelboer gaat checken of je ook een servertje draait.<BR>(bijv bij @home)<BR>Maar ok, andere opties zijn:<P>Sygate (NAT)<BR>Winroute (NAT)<BR>Wingate (sinds kort ook NAT)<BR>i-share (hoeft niet perse met TCP/IP protocol te werken)<BR>En dan zullen er nog wel meer zijn maar het rijtje wat ik hier noem is zo''n beetje de top4.<P>

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

SubGold... idd het werkt wel, maar het interne ip-verkeer (en dus ook de interne ip-nummers) worden dan ook op het netwerk van je provider rond gestrooid.... en daar zullen ze na een tijdje toch achter komen... en actie ondernemen... :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor zover ik weet kan je kabelboer wel zien dat je een servertje hebt draaien, alleen kunnen ze geen actie ondernemen omdat zij niet op jou netwerk thuis mogen kijken. Daar heb jij namelijk geen toestemming voor gegeven.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een 486je derbij nemen, en dan die 2 computers aan die 486 hangen, ben je evenveel kwijt als die hub maar dan kan je ook nog je homepage draaien op je server en een emailserver draaien en dat soort leuke speeltjes.. onder linux draait dat perfect..<BR>met een starterspakketje van redhat ofzo moet dat wel kunnen, als je der wat meer vanaf weet zou ik overgaan op slackware of debian.. maar zover ben je zo te zien nog niet..<BR>Hubjes kosten btw tegenwoordig bijna nix meer, ik geloof 89 gulden voor een 10mbit.<BR>maybe dat der iets bij de pricewatch staat.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
Op donderdag 06 april 2000 12:33 schreef Red devil het volgende:
Ik zou inderdaad ook gaan voor de toptie waarmee je je windowz bak als servertje instelt.<P>Worden nu 2 methoden voor gebruikt, of een proxyserver, of mbv Network Allocation Table, oftwel NAT.<BR>Dit laatste schijnt makkelijker te zijn en is veiliger, echter ik vind proxy ook goed te installeren.<P>Aangezien ik altijd wingate heb gebruikt ben ik daar een groot voorstander van.<BR>De wingate versie 4,0 beta heeft ook een NAT functie en ingebouwde firewall.<P>Toen ik mij liet portscannen door mensen die ik goed kende en op het internet zelf had ik geen enkele poort open!<BR>Volledige Stealth modus dus.<P>Dit kan handig zijn als je kabelboer gaat checken of je ook een servertje draait.<BR>(bijv bij @home)<BR>Maar ok, andere opties zijn:<P>Sygate (NAT)<BR>Winroute (NAT)<BR>Wingate (sinds kort ook NAT)<BR>i-share (hoeft niet perse met TCP/IP protocol te werken)<BR>En dan zullen er nog wel meer zijn maar het rijtje wat ik hier noem is zo''n beetje de top4.<P>
idd deze progjes gebruiken voor internetsharing (winroute of sygate)

Verwijderd

Ik deel het ook, ik ga een beetje 2 keer betalen 1 voor mij en 1 voor m`n ma/pa/zusje

nee ik heb de modem in de meter kast, dan een kabeltje naar een servertje (P166 mmx) en daar 2 netwerk-kaarten in, 1 voor naar de hub en dan 1 naar de modem, en dan de rest van de pc`s naar die hub toe
Pagina: 1