[BC3] Athlon 1 Ghz naar de #$%$@%^

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
ff een vraagje aan de deskundigen hier op dit board... :)

Ik was dus de trotse bezitter van een Athlon 1000 mhz... TOT ik m''n nieuwe cooling installeerde.. zie hier:
[img]"http://www.regenboog.net/images/products/superorbp2200x200.JPG[/img]
Nadat ik deze cooler geinstalleerd had bootte ik m''n computer op maar na 5 seconden ging ''ie spontaan uit.... :?
Hij ging dus ook niet meer aan :(
Op mijn moederbord (msi k7t pro2) zitten dus 4 mooie ledjes die de toestand van je systeem aangeven.... die waren (als ik m''n computer aanzette) dus allemaal rood.... :(
volgens het boekje van het MB betekende dit dat m''n cpu naar de #^@#%$^ is...

conclusie: athlon 1000 kapot door die $#%!#$% cooling...
mijn vraag: kan ik terug naar "de regenboog" :r om een nieuwe athlon 1000 te krijgen... voor de duidelijkheid: ik heb de cooling daar gekocht maar de athlon niet...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je nog garantie hebt, kan je het ook proberen bij de winkel waar je hem vandaah hebt (als 2de optie)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het komt vaker voor dat bij installatie van een orb-achtige cooler op een socket proc. de core van de processor beschadigd raakt.

Ik ben bang dat je weinig kans maakt om dat vergoed te krijgen bij regenboog, maar wie niet waagd die niet wint.
Veel succes !

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Marv
Op donderdag 04 januari 2001 11:54 schreef FrankGuthrie het volgende:
Als je nog garantie hebt, kan je het ook proberen bij de winkel waar je hem vandaah hebt (als 2de optie)
Met op de achterkant van de Athlon een klein rond bruin plekje? :(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 10:28
Eigen schuld gooien ze het op, tis ook wel zo want je maakt geen gebruik van de 4 kussentjes die AMD erop heeft gezet. Heb mijn Orb ook maar weer in de kast gelegd nadat ik een bult geschuur en gekraak hoorde van onder dat ding tijdens het opzetten.

Flickr | Lego collectie

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Heel jammer voor jou. Met Orbs moet je voorzichtig zijn. Gewoon dikke vette pech. Gelukkig zijn de 1Ghz Athlons niet meer zo duur vandaag de dag...>:)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Tja, erg vervelend, maar ik zou toch maar proberen of je wat terug kan krijgen..

Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/images/products/superorbp2200x200.JPG

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Tja kom zelf ook wel eens bij de Regenboog en het zijn zeikerds hoor...

Kun je overigens het beste in Heerlen gaan en de zaak met Patrick proberen te regelen... hij''s de filiaal manager daar (vrij grote jongen, zwart haart, jaartje of 25, niet al te slank...)

• Marv
Op donderdag 04 januari 2001 12:01 schreef Martijn het volgende:
Heel jammer voor jou. Met Orbs moet je voorzichtig zijn. Gewoon dikke vette pech. Gelukkig zijn de 1Ghz Athlons niet meer zo duur vandaag de dag...>:)
Dus zij verkopen mij een niet-werkende cooling en ik moet maar een nieuwe processor+cooling kopen......... dit is toch niet normaal? :(

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Orb''s zijn goed werkende coolers, het is alleen erg goed uitkijken tijdens de installatie. Dit wordt trouwens ook overal in de fora (en handleidingen ?) verteld.
Ik heb in mijn dual systeem ook 2 orb''s zitten, ik vind ze persoonlijk erg fijn werken.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 04 januari 2001 12:07 schreef Marv het volgende:

[..]
Dus zij verkopen mij een niet-werkende cooling en ik moet maar een nieuwe processor+cooling kopen......... dit is toch niet normaal? :(
waarschuijnlijk, zoals al eerder geegd, heb jij je Core zelf beschadigd :D:D:D:D:D:D

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Dromer
  • Laatst online: 21-08 13:09
Ik denk dat dit gewoon je eigen schuld is.
Je kan daar regenboog niet voor aansprakelijk stellen aangezien jij degene bent die hem gemonteerd heeft.
Had je hem daar laten monteren had het een ander verhaal geweest.

• Marv
Op donderdag 04 januari 2001 12:11 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
waarschuijnlijk, zoals al eerder geegd, heb jij je Core zelf beschadigd :D:D:D:D:D:D
zelf? Ik heb hun cooler geinstalleerd (op de manier wat op het doosje vermeld staat) en m''n cpu brandt door.... dus het feit dat dat #$%#% ding niet koelt en m''n cpu doorbrand is m''n eigen schuld..... dit zuigt :(

Verwijderd

Nou zeg,
da''s wel een beetje te cru hoor.

Marv kan het niet helpen dat die dingen niet lekker passen. Om hem dan af te zeiken dat het z''n eigen schuld is, daar zal''ie niet vrolijker van worden. :'(

.... kan het allemaal wel begrijpen hoor.. maar vertel hem dat over een jaar .. als ie een nieuwe CPU heeft of zo, lieft gratis...
|:(

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 04 januari 2001 12:14 schreef Marv het volgende:

[..]
zelf? Ik heb hun cooler geinstalleerd (op de manier wat op het doosje vermeld staat) en m''n cpu brandt door.... dus het feit dat dat #$%#% ding niet koelt en m''n cpu doorbrand is m''n eigen schuld..... dit zuigt :(
Wat let je dan, waarom ben je nog hier, inplaats dat je nu in de winkle staat te schreeuwen ?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Dromer
  • Laatst online: 21-08 13:09
Het is lullig maar schijnbaar heb je je cooler toch niet goed geinstalleerd.
Anders had nml je proceesor niet doorgebrand.
Simpel lijkt mij.

Verwijderd

Ik had dat dus ook gehad.. had me processor binnen duron 800 cooler naamloos. had alles in elkaar gezet ging ie niet aan.. weer rebooten weer niks.. rook opeens.. vreemde brandlucht.. kast open processor eruit was die sticker helemaal aangekoekt aan mijn processor, processor dood. Ik wist niet wat het was ding teruggestuurd.. duurde vet lang 7 weken ofzo..kreeg ik uiteindelijk toch een nieuwe, na veel zeuren en zeiken.
Ok nieuwe processor binnen weer proberen gebeurde weer hetzelfde dacht shit.. meteen uitgezet.. naar vriend gegaan in zijn mobo gedaan deed ut perferct, wat bleek die cooler die ik had gekocht maakte geen goed contact met de core.. druk was te laag.. #%%#@#$ zooi daarna cooler van vriend gehad.. was wel goed.. systeem draait goed nu.. gelukkig dat ik een nieuwe had gehad.. pfff.
Dus zou zeggen gewoon proberen..
Doe maar net also je van niks weet. >:)

• Marv
Als ik wat tijd over heb dan ga ik vanmiddag zeker nog ff langs bij de winkel.... ff flink zeiken....
ik hoor die vent nog zeggen: "wil je een goeie cooling of een hele goeie?"
jah doe me die hele goeie maar..... :(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat je niet zoveel kans maakt... waarschijnlijk staat er in de handleiding van de cooler wel iets over aansprakelijkheid enzo.... en dat zal bijna 100% iets zijn als "wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan de CPU" ofzo...

Je zult dus bij de koelerverkoper geen CPU van een rug kunnen omruilen omdat de koeler niet goed zou zijn. :(

De beste kans maak je door te liegen tegen je CPU leverancier dat je CPU gaar is. Zo oud zal ie niet zijn.... uiteraard maak je geen enkele melding over die koeler die je met iets te veel kracht op die CPU geramt hebt. :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Marv
Op donderdag 04 januari 2001 12:24 schreef Hooi het volgende:
Nou zeg,
da''s wel een beetje te cru hoor.

Marv kan het niet helpen dat die dingen niet lekker passen. Om hem dan af te zeiken dat het z''n eigen schuld is, daar zal''ie niet vrolijker van worden. :'(

.... kan het allemaal wel begrijpen hoor.. maar vertel hem dat over een jaar .. als ie een nieuwe CPU heeft of zo, lieft gratis...
|:(
bedankt voor de steun :)

• Marv
Op donderdag 04 januari 2001 12:56 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je niet zoveel kans maakt... waarschijnlijk staat er in de handleiding van de cooler wel iets over aansprakelijkheid enzo.... en dat zal bijna 100% iets zijn als "wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan de CPU" ofzo...

Je zult dus bij de koelerverkoper geen CPU van een rug kunnen omruilen omdat de koeler niet goed zou zijn. :(

De beste kans maak je door te liegen tegen je CPU leverancier dat je CPU gaar is. Zo oud zal ie niet zijn.... uiteraard maak je geen enkele melding over die koeler die je met iets te veel kracht op die CPU geramt hebt. :D
De cooler was geinstalleerd zoals op het doosje vermeld stond.... heel voorzichtig en al..
en over aansprakelijkheid staat niets vermeld... (d''r zat voor de rest geen handleiding bij alleen wat aanwijzingen op het doosje)

Verwijderd

Als je dus gaat klagen, doe het dan liefst zaterdag rond 1 uur s''middags als de winkel lekker vol is en neem je broer en je oom en je vader mee :)

Trouwens, is dat spul minder dan een week oud? Dan moet je het zo kunnen ruilen !

Maak die cpu voorzichtig schoon met vim en een groen schuurdoekje, smeer een beetje koelpasta over de core.. pak hem weer in en zeg "snaputniet.. doet het helemaal niet..."
Neem ook de koeler mee om te laten zien, met wat koelpasta er op..

Van mijn part met schuurpapier de bruine brandvlek er af halen..

Zijn we slecht of zijn we slecht.. >:)

• Destruction
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

laat maar

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• remsie
  • Laatst online: 17-08 12:06
Zijn we dom of zijn we dom?? als JIJ je cooler er op een manier op gezet hebt dat je proc is doodgegaan, is het heel lullig maar je eigen schuld, en je kan ze niks maken, dan had je die cooler er bij hun op moeten laten zetten, en om die proc. vergoed te krijgen moet je vette mazzel hebben, want ze hoeven dat niet te doen..
Wel hardstikke klote natuurlijk :(

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:33
is het niet een klein beetje vreemd dat een processor na *5* seconden doorgebrand is als ie ff geen koeling heeft? Lijkt me wel héél snel...

Verwijderd

heeft die koeler niet contact gemaakt met iets op je mobo, en is dat niet kapot, kan je beter eerst ff testen.

Verwijderd

De mijne (900 MHZ) is ook "getoast". Ik had''em bij alternate besteld. Ik kon dus weer een nieuwe bestellen :(
Nu zet ik er een betere koeling (orb) op en speciale koelpasta. Nog maar es proberen.

Verwijderd

volgens mij kan een TB volgens AMD zelf na 8s zonder koeler al verrot zijn. 5s is echt maar een ruime schatting van die gast (want je let toch niet op als je de eerste keer opstart, dan bedenk je achteraf pas hoe lang''t was)...
Daarnaast was''t volgens mij nog niet vastgesteld of''t komt doordat de koeler niet goed werkte of doordat hij''t gemold had met de koeler er opzetten

Verwijderd

Ik heb hem volgens de schaarmethode de koeler erop gezet (FOUT FOUT FOUT!). Kijk eventjes op de site http://www1.amd.com/products/athlon/thermals voor de geschikte koelingen en ook staat er een handleiding hoe je zo''n ding nou installeert. Ik ga het morgen weer eens proberen :7

Verwijderd

gewoon terug gaan naar de winkel waar je de athlon vandaan hebt.

en met de volgende natuurlijk ietsje pietsje minder enthousiast zijn he;)

Verwijderd

tja, de regenboorg he, zeikers zijn het daar,
vooral in sittard :(
ik hoop het beste voor je maar ik vrees het ergste

Verwijderd

cpu''s van tegenwoordig zijn mietjes... vroeger kon je nog wel eens een systeem bouwen, waarna na 5 minuten je beeldscherm opeens raar ging doen en vast liep waarna je je rotschrok en vervolgens je vingers zwaar verbrandde...

zucht... dat waren nog eens tijen :z

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

bwhehehehehe :)

een van de redenen waarom ik met m''n fikkies van m''n AMD Thunderbird 1200 afblijf :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

dacht dat intels thermisch beveiligd zijn
amd''tjes helaas niet
heb geen amd maar heb wel ''n cellie 600 geinstalleerd die core ziet er ook fragiel
uit dus ben zeer voorzichtig te werk gegaan
met ''n standaart koeler :)

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 04 januari 2001 20:16 schreef SuperG het volgende:
heb geen amd maar heb wel ''n cellie 600 geinstalleerd die core ziet er ook fragiel
uit dus ben zeer voorzichtig te werk gegaan
met ''n standaart koeler :)
Ik heb gister mijn T-Bird 1GHz met CoolerMaster geinstalleerd en ik moest verrekte veel kracht zetten om die klip op zijn plaats te krijgen (met schroevedraaier) :o ... na al die verhalen over gecrackte cores moest ik toch wel ff zweten terwijl ik dat deed.

PC Specs

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Proberen kun je altijd nog...
Dus probeer het maar eens bij de regenboog om een nieuwe proc te krijgen, en als dat niet werkt probeer het eens met een onnozel gezicht bij de winkel van de proc.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

(btw ben jij de marv die ik denk dat je bent? :?)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Wimpy006
  • Laatst online: 21-08 10:49
Ik heb bij mijn vriend ook een duron geinstalleerd en die begon ook te crunchen bij het installeren van een spire. Ik moest eigenlijk dat ding nog overclocken door de L bruggen te modificeren (niet L1) maar dat durf ik niet meer. Van dat ding blijf ik af. Iig de core is veel zachter dan van mijn celly2.
Maar ik weet nu nog steeds niet hoe jouw proc vernaggeld is. Het lijkt me stug dat die superorb geen contact maakt met de core. Dus je hebt hoekjes verneukt, of niet? Is dat niet zo? Heb je dan niet toevallig met kromme potloodstreepjes kortsluiting gemaakt?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Niet te geloven.....gaat ook snel stuk zo''n T-Bird?
Als ik kijk wat mijn Procs hebben meegemaakt (alemaal intel) vind ik ''t een wonder dat ze nog werken. Kwaliteit heet dat geloof ik...:D

Sc*D*Dt

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Marv ik zou gewoon terug gaan naar de winkel en een beetje herrie gaan schoppen daar meestal helpt dat wel...

Niet geschoten is altijd mis...

Verwijderd

Athlon overleeft inderdaad maar een paar seconden zonder koeling.

De enige optie om iets terug te krijgen is als de fan helemaal niet draait. (en de koeler duidelijk kapot is of iets mankeert) Dan is het ding duidelijk kapot.

Andere schade is voor je eigen portemonnee, aangezien jij verantwoordelijk bent voor de installatie. Dan had je het ding inderdaad bij de regenboog moeten laten installeren.

Vette pech...

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op donderdag 04 januari 2001 12:11 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
gewoon zeggen dat dit zomaar is gebeurd
hehe zo heb ik al een nieuw mobotje gekregen

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Je moet die sticker er ook afhalen! Dat is een beschermingssticker voor de koelpasta die daar onder zit! |:(

Verwijderd

Zonder cooler is ie na 3 seconden 100graden

• Ronald
  • Laatst online: 00:37
Op donderdag 04 januari 2001 20:20 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Ik heb gister mijn T-Bird 1GHz met CoolerMaster geinstalleerd en ik moest verrekte veel kracht zetten om die klip op zijn plaats te krijgen (met schroevedraaier) :o ... na al die verhalen over gecrackte cores moest ik toch wel ff zweten terwijl ik dat deed.
Jij ook al Bomberman:) Gelukkig gaat die pal6035 er zonder schroevendraaier op.

Amd heeft voor zover ik weet wel een beveiliging, maar die werkt alleen als er een heatsink goed opzit (zonder fan!). zonder heatsink gaat het gewoonweg te snel. maar wat wil je:) met 70 watt een stukje Si verwarmen van 1x1 cm

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik weet niet of dit werkt. (Of de serienummers zijn genoteerd, en welke die dag de deur is uitgegaan)

Koop je een nieuwe AMD 1GHz bij de winkel waar je de vorige ook vandaan hebt, en breng hem dan binnen een paar uur de niet werkende terug, en vertel toen je hem eropzette dat er helemaal niks gebeurde. Als het lukt krijg je een weer een nieuwe mee, en dan heb je twee nieuwe. >:)

Verkoop die tweede dan aan mij voor een goede prijs :)

• me1299
  • Laatst online: 18:16

me1299

$ondertitel

Zou het dan niet beter zijn als je cooler van te voren zou gaan draaien, voordat je cooler op toeren is en goed volledig draait ben je al weer even verder.

Maar een aparte voeding is ook weer zo''n werk he.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
erm.

ik heb ook een orb, en ja, je moet gewoon eerst ff''tjes goed kijken voordat je zo''n ding erop zet.

en alles dubbel checken of je het goed hebt gedaan...!

en nog iets, probeer nooit het clipje van je cpu koeler er met een schroevendraaier op te klikken, als je uitschiet vindt je mobo dat niet zo leuk...

en als je steffab''s plan uit gaat voeren, doe dat dan meteen bij nog een paar winkels, dan wil ik er ook wel een >:)

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 11:55 schreef Elteor het volgende:
Het komt vaker voor dat bij installatie van een orb-achtige cooler op een socket proc. de core van de processor beschadigd raakt.
ja dat heb ik nu ook, allemaal hoekjes vane me core er af :'(. ik neem denk ik ook een fop38 ik vind die superorb best wel kut eigelijk!

Verwijderd

Dan heb je hem er zeker verkeerd op geplant, je moet er namelijk opletten dat je de cooler er recht op plaats en dan aandrukt.

Lees maar eens de AMD heatsink install guide
http://www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf
Dit geldt ook voor de Super Orbs

• Marv
Op donderdag 04 januari 2001 21:47 schreef Excrusiator het volgende:

(btw ben jij de marv die ik denk dat je bent? :?)
Nee en ik ken jeroen ook niet ;)

...... wel dus :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hey cockrane
amd loopt op 200mhz fsb
en de nieuwe op 266
terwijl intel op 133 mhz fsb loopt

effe denken

greetz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Niet online
Oude draad ....
Pagina: 1