Toon posts:

[BC3] USB Dynalink met MSI KT7 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog meer problemen met het installeren van de Dynalink 1456 UR USB modem ?? Het Mobo is een MSI KT7 Pro!
Windows detecteerd 2 verscillende modems:
- V90/K56
- CONEXANT

de conexant is de goeie, maar de andere houd de modem bezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk gehoord dat er conflicten kunnen ontstaan tussen enkele chip-sets en Dynalink modems!!

Verwijderd

Hi,
Ja, ik heb hetzelfde probleem. Vrijdag kreeg ik hem binnen en ben dit weekend bezig geweest. Ik vind het een $%@$#%#$ modem! Er zitten geen eens drivers bij voor W2K, die moet je eerst downloaden terwijl op de doos een sticker staat PNP for W2K.... Slecht dus. Verder gaat het installeren bijzonder waardeloos. De enige manier waarop ik het aan de praat kreeg was via de Conexant drivers. Je moet windows dan wel dwingen deze te gebruiken. Je weet wel a list of drivers.... etc.
Maar toen ik dat gedaan had wilde Girotel niet werken met dit modem. Faxen versturen lukte zolang het maar om een pagina ging.
Wat een @#$#@$@#$ zooi!!!:r :r :r

Onder Windows 98SE wilde hij helemaal niet installeren...!!!!!??? Echt ongeloofelijk slecht ding!!

Ik heb twee mailtjes gestuurd naar Dyanlink maar nog steeds geen reactie!! Ik heb alles weer in het doosje zitten en morgen gaat ie terug naar de leverancier. Voor mij nooit meer Dynalink!

MSI K7TPro2
Athlon 850
128 MB pc133
4x USB
4x USB (Xircom portstation) op beide werkte het #@!$!@#% ding niet.

Ik zou die sh.t ook terugbrengen als ik jou was.

Succes!

Verwijderd

Sorry,
ik gaf niet volledig antwoord.
Je kunt op die sh.t site van Dynalink vinden hoe je de reeds geinstalleerde drivers kunt verwijderen. Als je dat gedaan hebt herkend windows weer die V90/K56.... modem en moet je heb ''dwingen'' (door uit de lijst te selecteren, diskette, etc...) de conexant drivers te gebruiken, maar ik denk dat je net zo kwaad zult worden als ik.

Desondanks succes!

Verwijderd

Ik heb Dynalink vandaag nog maar eens gebeld want mijn leverancier heeft alleen maar USB modems van Dynalink. Een vriendelijke helpdesker heeft me geholpen, dat wil zeggen dat hij weet dat het gewoon moet werken!!!

De VIA chipset is prima. Bij Dynalink hebben ze meerdere PC''s met AMD en VIA staan en die zouden perfect werken met de 1456UR.

Dat het bij mij niet (goed) zou werken is een driverprobleem waarschijnlijk veroorzaakt door een onvolledige of in eerste instantie verkeerde driver installatie. Dit laatste heeft natuurlijk te maken met het ontbreken van drivers op de diskette en cd-rom voor W2K. Daar heb ik inderdaad naar gezocht toen ik het onder W2K wilde installeren.

Hij stuurde mij een mailtje met instructie over het verwijderen van de huidge drivers en verzekerde mij dat een nieuwe installatie goed zou moeten gaan. Het verwijderen van de drivers staat ook op de site. Daar kun je dus vinden hoe het moet.
Hij gaf ook nog aan dat het het beste gaat wanneer je (na verwijderen van de drivers) eerst je pc helemaal opstart en daarna pas de USB kabel plaatst (bij voorkeur eerst rechtstreeks op de PC, daarna pas in spanningsgevoede hubs).

Ik ga het dus nog een keer proberen. Hou me op de hoogte hoe het gaat, dan doe ik hetzelfde.

Verwijderd

hmmm..
zoiets van probleem heeft een vriend van mij ook.. alleen dan weer net iets anders:

[topic=157431]

volgens mij hebben die mensen van Dynalink het goed vern**kt met win2000 |:(
Pagina: 1