Toon posts:

[BC3] Floppy Drive...!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem, of eigenlijk m''n zus.
ze heeft een p100 met 24 mb ram.maar dat doet er niet toe.
''t probleem is dat als ze opstart, dat er staat "ongeldige diskette, vervang blah blah en druk op een toets.

normaal haal je gewoon je schijfje uit je floppydrive en druk je opp een toets en start je pc wel weer gewoon op.
maar dr zit helemaal geen floppy in !

wat kan t probleem zijn?.
moet ze een nieuwe floppydrive kopen?
een nieuwe pc?

en wat kost een floppy drive ongeveer?
en kun je die dingen er zelf inzetten??

thanks bij voorbaat.

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 13:39
een fout in de boot sector van je hdd lijkt me.
edit:

Hdd ff formatten en winhoos opnieuw installen helpt zeker, maar misschien kan t ook anders :?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

het kan ook de HD zijn die niet wil booten.

Verwijderd

Inderdaad HD lijkt een logische optie. Ik zou inderdaad eerst winhoos opnieuw installeren, echter heb je hierr een opstartdiskette voor nodig.

Mocht het lampje van je FDD blijven branden dan heb je waarschijnlijk aan je PC zitten prutsen en zit de Floppykabel verkeerd om.

Advies: Probeer eerst eens een bootable floppy uit en mocht dit ook niet werken dan is het waarschijnlijk je FDD anders Winhoos opnieuw installeren.

Verwijderd

je PC denkt dat er een floppy inzit lijkt mij. dus iemand heeft met iets in de floppydrive zitten steken zodat een pinnetje omlaag gaat en er zogenaamd "een floppy" in zit. Of de floppydrive is gewoon kapot :Z:Z:Z:Z

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 16:18 schreef iefje het volgende:
je PC denkt dat er een floppy inzit lijkt mij. dus iemand heeft met iets in de floppydrive zitten steken zodat een pinnetje omlaag gaat en er zogenaamd "een floppy" in zit. Of de floppydrive is gewoon kapot :Z:Z:Z:Z
Daar zat ik ook aan te denken.
maar m''n zus is 23 en geestelijk helemaal in orde, dus t lijkt mij niet dat ze met messen
in een floppydrive gaat lopen pulken..

Verwijderd

wat een newbies...
|:(

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

kijk ff of ie wel boot als je je floppydrive uit je bootsequence haalt. dat kan in de bios. waarschijnlijk staat ie nu op A/cd-rom/C of A/C. je moet em ff zo zetten dat ie alleen op C staat zodat ie niet meer naar je floppydrive kijkt bij het booten. je kan ook je hele floppycontroller uitschakenen in de bios.

Verwijderd

Kan ook zijn, dat je bootsector van je hd niet meer helemaal in orde is (virus? Toevallige fout?)

Boot met een opstart-diskette, en voer de opdracht FDISK /MBR uit. Dit schrijft het Master Boot Record van de HD opnieuw, wil wel eens helpen.

Je kunt ook proberen: SYS C: vanaf een bootflop met dezelfde msdos/windows-versie als op de hd staat.

Evt kun je met FDISK nog checken of je primary partitie wel ''active'' staat, zo niet dan wil ie ook niet booten dus moet je hem even active zetten.

Tip: voer eens een virusscan uit met een actuele antivirus...

P.S. een std floppy-drive (3.5" 1.44) kost zo''n 25 tot 35 piek. Is de PC een antieke IBM PS2, dan moet je misschien een speciale floppydrive hebben (heb ik hier nog wel geloof ik, lomp groot met blauwe eject-knop). Inbouwen stelt weinig voor, soms kun je de kabel nog verkeerd-om aansluiten (kijk uit: kan je floppydrive mollen!), maar is snel te zien doordat je floppy-ledje direkt bij het aanzetten gaat branden en blijft branden: dan snel compu uitzetten en kabeltje andersom doen (normaalgesproken zie je aan het gekleurde randje van de flatcable hoe ie moet, maar sommige floppydrives wijken af van de std en daar moet ie dan net andersom als je zou verwachten).

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-03 20:25

spok9

Groen...

Je bootsector is denk ik kapot. Maak ff een nieuwe met fdisk, als dat niet werkt --> formateren.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op dinsdag 29 mei 2001 20:07 schreef Killfrenzy89 het volgende:
wat een newbies...
|:(
Moet je nodig zeggen... lees de FAQ en reply normaal of reply niet... |:(

By each crime and every kindness, we birth our future

Pagina: 1