[BC3] Welke notebook voor 5000 piek?

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik moet binnenkort wat notebooks aanschaffen voor het bedrijf waar ik werk. Het liefste koop ik een echt A-merk (Compaq, Dell, HP, Toshiba enz.) Ik heb reeds goede ervaringen met de Armada E500 van Compaq, maar deze is wat aan de prijs :(

De notebooks moeten aan de volgende eisen voldoen:

- 600 MHz CPU (hoeft niet perse een PIII te zijn, Celeron mag ook (draait op 100 MHz FSB)
- 64 MB minimaal (extra 64 is meestal zo''n 400 piek)
- ongeveer 5 GB HDD (grootte is niet zo belangrijk voor Word- en Powerpoint-docs)
- 8 MB video (hoeft geen 3D te zijn)
- 13.1 inch TFT (mag ook meer; moet in ieder geval een native resolutie van 1024x768 hebben)
- CDROM (snelheid niet belangrijk)
- eventueel intern modem

Ik zat zelf te denken aan de Dell Inspiron 3800 C600GT. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bedankt alvast.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Kijk eens bij Topline.

Topline

Niet zo een top site, maar het schijnen erg goede notebooks te zijn. En zeker in de prijsklasse waar jij over praat.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Topline.

Verwijderd

Dell heeft erg goede notebooks, maar daar betaal je dan ook voor, en topline schijnt ook hele goede notebooks te hebben (volgens allerlei tests), kijk maar waar je meeer voor je geld krijgt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als je notebooks voor een bedrijf inkoopt is het denk ik niet zo belangrijk meer welke leverancier de meeste hardware voor het geld levert.

je kunt je beter afvragen bij wie je gaat kopen en wat de garantievoorwaarden zijn. een laptop is namelijk een (relatief) storingsgevoelig apparaat en als je er meerdere inkoopt moet je er rekening mee houden dat die dingen vroeg of laat ook stuk gaan.

dus vraag je liever af: geeft de leverancier on-site garantie? hoe lang heb je garantie (minder dan 3 jaar moet je niet accepteren)? wat is de maximale responstijd voor er een monteur op de stoep staat? heb je recht op een vervangend apparaat als de reparatie niet binnen een bepaald aantal uren/dagen uitgevoerd kan worden? enz.

als een dure medewerker uren- of dagenlang niet kan werken omdat z''n laptop in reparatie is kost dat namelijk veel meer dan de paar honderd piek die een duurdere laptop met betere garantie extra kost.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
die van de Aldi !

Verwijderd

Nooit een Topline, ik heb niets als ellende met dat apparaat
In 1 jaar 11 weken onderweg of stuk

Verwijderd

wat dacht je hiervan:

[topic=149490]
Pagina: 1