[BC3] Vastlopers, het wordt steeds vreemder???

Pagina: 1
Acties:

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
OK, dit is het probleem:

Ik heb net een nieuwe computer gekocht (zie sign) en om de haverklap loopt ie vast. Ik weet niet of het een hardware of software probleem is, dus ik post hem hier maar...

Hij liep al geregeld vast toen ik hem net had, maar toch maar ff W98 SE opnieuw erop gezet, maar helaas... computer loopt vrij vaak vast in IE 5.5 (was IE 5, maar upgrade hielp niet), en vreemd genoeg crasht ie standaard als de screensaver van "De jaren zestig" begint te draaien. Verder de nieuwste drivers voor moederbord (versie 1004c), videokaart (detonator 3) enz geinstalleerd...

Als ie vast loopt freezt het beeld, MAAR de muis kan ik nog bewegen, maar niks reageerd meer op klikken... kan dan ook de taskmanager niet meer krijgen...

Computer kan verder wel gewoon een hele dag UT draaien als een trein zonder dat er iets gebeurt... heeeeel af en toe wil die daar nog wel eens op vastlopen, maar dat is echt heel sporadisch...

IK weet het niet meer, ik heb het gevoel alles geprobeerd te hebben... IEMAND??????

:( :( :(

Verwijderd

Hmm windows98 SE

Daar had ik altijd problemen mee met vastlopers als ik ging internetten.

Dus gewone 98 erop en alles doet normaal.

Verwijderd

Probeer eens een andere videokaart. Want als de muis het nog wel doet is niet de PC vastgelopen, misschien komt er geen output meer van de videokaart. De numlock/caps lock lampies doen het nog wel?

• ezwizard
mmm dat van die caps en numlock heb ik nog niet geprobeerd... valt te proberen...

• ezwizard
maar ok, wat zijn de conclusies als de lampjes het wel of niet doen? :?

• ezwizard
iemand nog meer ideeen? ;(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
als de capslock aan en uit gaat dan loopt ie nog, anders zou ie "kunnen" hangen

Verwijderd

Dit klinkt misschien simpel hoor, maar heb je hem al op zijn normale kloksnelheid geprobeerd?

• ezwizard
als je de processor snelheid bedoelt, die staat zoals vermeld in sign, gewoon op standaard 900 Mhz... geldt ook voor videokaart en andere harde waren, alles standaard ingesteld... niks ge-tweaked... (nog niet)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Nieuwe bios, nieuwe drivers, ander OS om te proberen.
Wordt je processor niet te heet, vga kaart niet te heet? :?

sorry voor het standard replytje, maar dat is wel the-way-to-go om alles ff te checken.

succes! *D

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• ezwizard
bios biedt niks nieuws, processor wordt niet te heet (53 C idle) en videokaart wordt ook gekoeld door aparte koeling....

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
via 4 in 1 drivers versie 4.25a (oftwel de laatste?)

laatste promise 100 drivers

bios versie ???

I’m not like the OTTERS

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Op maandag 04 december 2000 11:57 schreef ezwizard het volgende:
bios biedt niks nieuws, processor wordt niet te heet (53 C idle) en videokaart wordt ook gekoeld door aparte koeling....
Een bios die niks nieuws bied kan je systeem wel stabieler maken. Heeft bij een vriend van me 99% van de probs opgelost door hem te flashen met de nieuwste versie. :7
53 graden idle vind ik aan de hoge kant voor een cpu. Hoeveel word ie wel niet stressed dan? :?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Oeps, ik dacht dat er 800@900 stond, Sorry.

mental note: Eerst wakker worden en dan pas posten!

Verwijderd

Heb precies hetzelfde gehad onder Windows 2000. Was een grafisch probleem bij mij. Door NT-drivers voor m''n grafische kaart te installeren ging het weg.
P.S. Computer reageert nog wel, alleen als je de muis heen en weer blijft bewegen, en dan nog maar op 10 Hz ofzo. Loopt vast bij inscannen van foto''s met HP Picturescan en roteren van gerenderde objecten in Unigraphics 16.

---------------------------------------------
9 out of 10 men who tried Camels prefer women

• ezwizard
- ik heb de laatste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd
- en de laatste Promise drivers...
- bij Asus staat vermeld dat 1004d in tegenstelling tot 1004c alleen iets doet met een fan instelling... verder niks... lijkt me niet echt de moeite...
- Stressed wordt mijn pc ongeveer 58C... heb sinds kort mooie airflow in kast gebouwd...
- Muis is nog gewoon te bewegen als ie vastloopt, en NIET op 10hz ofzo, gewoon zoals ie het altijd doet...

• actieman
bios 1005 is toch ook al uit?

win2k al geprobeerd?

Ander (groter) beeldscherm?

Detonator 6.47 proberen

Voldoende koeling/airflow in je kast

300 watts voeding?

Oh wat ook nog kan: ik heb eens gehad dat bios versie 1003 veel beter, sneller en stabieler liep dan 1004 of 1005.

Je moet het ook een beetje zoeken in combinaties enzo.

I’m not like the OTTERS

• ezwizard
bios 1005 voor een Asus A7V is nergens te vinden hoor....

ik heb een 300 Watt voeding...

ik heb volgens mij gewoon de laatste Detonator drivers....

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
euh, bios 1005 nergens te vinden?
check de meuktracer,
ze zijn al bij 1005e

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ook al gedacht aan spyware ed :?
ff optout draaien, te vinden op www.grc.com

Check je geheugen eens en zet een voor een eens de primaire en secondaire cache uit, misschien heb je gewoon rotte cache :?

Powered bij meergranenbrood.

• ezwizard
misschien een rare vraag, maar je bedoelt het cache van mijn geheugen? waar kan ik die zaken instellen? in de bios ofzo?

nog nooit ervaring mee gehad namelijk... :?

• ezwizard
iemand? :?

• actieman
Op maandag 04 december 2000 14:57 schreef picobyte het volgende:
Ook al gedacht aan spyware ed :?
ff optout draaien, te vinden op www.grc.com

Check je geheugen eens en zet een voor een eens de primaire en secondaire cache uit, misschien heb je gewoon rotte cache :?
Hij bedoelt L1 en L2 cache van je processor, vind je in je BIOS.
Lijkt me niet echt gezond om dat uit te zetten :+ maar is idd voor het testen wel ok.

I’m not like the OTTERS

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:18
Misschien hier een oplossing te vinden:

http://members.tripod.de/Juggernaut/

Check Forum!

Mika

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Robert

You have your answer..

Ik heb overigens EXACT hetzelfde probleem met mijn nieuwe pc.

(kt7 + thunderbird800 )

maar heeft niets met overclocken te maken maar ik zal de nieuwe 4.25 drivers eens proberen...

Overigens heb ik een matrox millenium en een verschrikkelijk oud 21 inch beeldscherm uit 1992 :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 04 december 2000 10:31 schreef ezwizard het volgende:
OK, dit is het probleem:

Ik heb net een nieuwe computer gekocht (zie sign) en om de haverklap loopt ie vast. Ik weet niet of het een hardware of software probleem is, dus ik post hem hier maar...

Hij liep al geregeld vast toen ik hem net had, maar toch maar ff W98 SE opnieuw erop gezet, maar helaas... computer loopt vrij vaak vast in IE 5.5 (was IE 5, maar upgrade hielp niet), en vreemd genoeg crasht ie standaard als de screensaver van "De jaren zestig" begint te draaien. Verder de nieuwste drivers voor moederbord (versie 1004c), videokaart (detonator 3) enz geinstalleerd...

Als ie vast loopt freezt het beeld, MAAR de muis kan ik nog bewegen, maar niks reageerd meer op klikken... kan dan ook de taskmanager niet meer krijgen...

Computer kan verder wel gewoon een hele dag UT draaien als een trein zonder dat er iets gebeurt... heeeeel af en toe wil die daar nog wel eens op vastlopen, maar dat is echt heel sporadisch...

IK weet het niet meer, ik heb het gevoel alles geprobeerd te hebben... IEMAND??????

Ik ken het probleem,,,, heb dezelfde conf....
je moet effe een patchje dll bij
http://www.3dspotlight.com/tweaks/updates/

:( :( :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
AMD SUX ANYWAY! :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1