[BC3] Welke cd-writer

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik moet een nieuwe cd-writer aanschaffen (mijn huidige Philips CDD3600 is naar de eeuwige brander-jachtvelden vertrokken) en zit te twijfelen tussen :<P>- Teac CD-R56SK 6x24x CD Writer SCSI Retail kit<P>en de<P>- Teac CD-R58SK 8x24x CD-Writer SCSI Retail Kit<P>Welke is de beste, of zijn het geen van beide goede branders ? Zijn ze een beetje betrouwbaar, en wordt er goede software meegeleverd ? (Ik heb al een Adaptec AHA-2940AU U-SCSI kaart)

Virussen? Scan ze hier!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Geef mijn portie maar aan fikkie! Deze vraag is al 100000000 keer gesteld! Ehhhh... neem een plextor ofzo. Anders even zoeken...

>specs<

• Roy
  • Laatst online: 12:39

Roy

Hobbies?

Ik heb de Teac R58 (8x/24x) en ik heb nu zo''n 40 cd''s gebrand, en er is er nog maar 1 verneukt (omdat de cd een beetje heel erg smerig was).<BR>Dus ga gewoon voor die 8 speed, je kunt er echt alles mee branden, ook audio zonder tikken of slecht geluid.

Inderdaad...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, is er een groot prijsverschil? ikzelf heb ook een 6 speed, en ik vind het aardig snel gaan. het verschil tussen 8 en 6 speed is natuurlijk procentueel wel hetzelfde als tussen 4 en 6 en 8 enzovoorts, maar het verschil in tijd is echt stukken minder. <BR>Ik had een 2 speed hiervoor (al tijden) en ik sta nog steeds versteld van de tijd die deze nieuwe 6 speed nodig heeft.....die dingen zijn in no-time klaar ...<P>maar je moet het zelf maar weten, als je het geld er voor over hebt dan moet je het misschien maar doen, en anders maar niet

• wildhagen
  • Niet online
Kan ik iedere CD op 6- of 8-speed beschrijven, of heb ik daar speciale (lees : duurdere) CD''s voor nodig ?<P>Het prijsverschil is slechts 54 gulden (? 619 tegen ? 565), dus daar hoef ik het niet voor te laten...<P>Daarnaast : ik wil nu een brander kopen, waar ik een tijdje (lees minimaal anderhalf jaar) mee vooruit kan, dus een 4-speed valt al af...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

<BR>RdB, procentueel is het niet hetzelfde:<P>van 4 naar 6 is 1.5x zo snel<BR>van 6 naar 8 is 1.333x zo snel<P>sorry :(

Verwijderd

<BR>Wildhagen, ik zou voor de 8x gaan. Anywayz, over anderhalf jaar zitten we toch al op de 20x of zo.

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

mja, we zitten nu al met 12x branders, dus over een jaartje zitten we ongeveer op 20 a 32x<P>bij et kijken naar een cdbrander is et ook wel redelijk belangrijk om naar de software te kijken. clonecd, een naar mijn mening erg krachtig prg, ondersteund een heleboel cdwriters niet, oa de supersnelle plextors, terwijl mijn ancient hp 7200 er lekker op doortuft. snel is niet et allerbelangrijkst, let wel dat software aangepast kan worden, hardware meestal niet<BR>

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Wat nou 32X? Weet je wel hoe nauwkeurig een cd-brander moet zijn. Trouwens je kunt dan ook niks anders doen terwijl je aan het branden bent, omdat je hardeschijf zoveel data tegelijk niet aan kan. En wat heb je er nou aan als je een cd schrijft in 2,5 min (=32X) kun je toch net zo goed 5 min hebben en een veel grotere kans op succes hebben? En dan nog wat.. Over een paar jaar branden we op DVD''s en niet op cd-roms...

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
Op donderdag 30 december 1999 17:13 schreef DolfM het volgende:
<BR>Wildhagen, ik zou voor de 8x gaan. Anywayz, over anderhalf jaar zitten we toch al op de 20x of zo.
anderhalf jaar verder..

echt dus geen 20x writers :P

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

LOL om zoooon antieke daarvoor naar boven te halen :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
uh lol, wat een oude topic :)

maar Sanyo heeft zijn 20x aangekondigd, dus ze zijn er wel.

Flickr | Lego collectie

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
en ricoh heeft al een 20x brander ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

*gaap* :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1