[BC3] Palm of Visor?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 09:54
Hi,

Ik ben van plan om zo''n palmboomding aan te schaffen.

Eerst dacht ik: ik neem gewoon de M100 voor f400,-

Maar dan hoor ik van veel mensen dat 2MB toch wel weinig is. Is dat echt zo? uurlijk ligt het eraan hoeveel apps je dl. Maar is 2MB voor gewoon wat leuke apps echt krap?

Dan twijfel ik tussen een 2de hands Vx of een Visor Deluxe.

Die kosten beide ongeveer evenveel, maar wat is nou het beste aan te raden? Is die Visor nog wat? Zitten er beperkingen aan qua compatibiliteit? Zijn die Visor abnormaal groot etc..

Alvast bedankt

Verwijderd

2 MB is te weinig. Als je alleen afspraken erin gooit (wat je niet doet) is het genoeg. Anders is het gewoon te weinig.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik kan je niet echt goed adviseren wat te kopen, Palm of Visor (al verkoop ik ze zelf wel in de winkel.... nou ja verkoop, ze staan op de prijslijst)
Maar goed....
over die 8 MB.
''k heb zelf een oude Palm Pilot5000 met ''n 512 kb. en een Ceedeetje vol met Palm-software.
Nu hebbik zelf al ''t "voordeel" dat er niet zoveel software meer te vinden is voor OS versie 1.06, dus dat maakt ''t leven al een stukkie makkelijker.
Maar met de moderne Palm''s heb je TealDoc, zeg maar een acroread voor de Palm. Hiervoor is zo aso veel aan doc''s te downloaden....
Dus alleen daarvoor zou je alleen al >2 MB willen hebben.
Verder zijn d''r allemaal leuke proggies met wegen-kaarten etc. die ook wel wat geheugen vragen (500 kb is niets voor dit soort proggies)
Dus ik zou zeker voor de 8 MB versie gaan.
Als je daarentegen je Palm alleen gaat gebruiken voor DateBK3 (270k) agenda (+/-60k) en minesweeper en reversi, dan hebbik nog een Palm Pilot 5000 met 512 k voor je in de aanbieding ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

;) Ik heb sinds 2 weken de iPAQ Pocket PC. ;)
Dit is dus echt een kw_l tooltje...:9

kost wat pietermannen maar dan heb je ook wat!! :P

• RayMan
Ok, ut wordt dus een 8MB.

Maar nu moet ik nog kiezen tussen de Visor en een Palm Vx / IIIc

Mensen met ervaring?

Verwijderd

Ik heb de Ipaq gewoon gekregen van Microsoft omdat mijn baas de kosten van Teched 2000 heeft betaald.

HR
Op dinsdag 28 november 2000 21:17 schreef Newt-of-OCshop het volgende:
;) Ik heb sinds 2 weken de iPAQ Pocket PC. ;)
Dit is dus echt een kw_l tooltje...:9

kost wat pietermannen maar dan heb je ook wat!! :P

• RayMan
Weet iemand of die uitbreidingen van die Visor nog wat zijn? Of is het gewoon leuk om te hebben als je geld te veel hebt?

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf een visor deluxe en ben er zeer blij mee.
uitbreidingen vallen nu nog wat tegen maar het begint te komen. er is in ieder geval een 8mb springboard (8mb extra) ik heb zelf een mp3 module voor mijn visor check www.good.com niet echt goedkoop maar loop je in ieder geval niet met twee aparaten te zeulen. op het forum van www.visorcentral.com heeft iemand een compactflash adapter gemaakt (is nog in beta fase) maar ziet er leuk uit.

wel is de visor platinum ook al uit, kost in de VS $50 meer als de deluxe maar heeft een snellere processor.

visor deluxe is misschien iets dikker als een palm Vx maar ik heb nergens last van.

een nadeel is dat de visor geen accu heeft maar gewoon aaa baterijen gebruikt. (Vx heeft dacht ik een accu)

check vooral eens visorcentral daar staat heel veel info en reviews.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

aan de usb aansluiting een portable cdrom hangen, mp3 software laden op je palm pilot en lekker muziek luisteren??

• RayMan
Erm volgens mij kan die proc toch geen mp3 software draaien??

Daar is toch juist die module voor?

Verwijderd

Het is maar net wat je wilt he... van een Visor kun je het PalmOS niet opwaarderen, je zult dus altijd vastzitten aan de versie die in de ROM zit.

De accu die in een Palm zit is echt supersterk. Je hoeft dat ding echt zo goed als nooit op te laden (mits je niet de hele dag met je gamebot emulator zit te spelen want dan gaat het een stuk harder).

Ik zou in elk geval voor 8 mb gaan, daar moet je het wel goed mee kunnen redden. Een erg leuk stukje software voor de Palm is Avantgo, waarmee je (meestal lichterlijk aangepaste) webpages kunt bekijken. Als je hier een aantal pagina''s inlaad (ZDNet, telegraag, Spit Palmtop, Webwereld, Automatiseringsgids) dan zit je 2 MB geheugen al behoorlijk snel vol.

Maar het prijsverschil tussen de 2 en 8 meg versies is aanzienlijk. Het is maar net wat je wilt he. Maar een ding is zeker : als je over een jaar ofzo van plan bent een nieuwe te kopen (denk aan kleur/mp3/kleiner) verkoop je je 8mb versie een stuk makkelijker door als je 2 mb versie...

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

edit:
bericht verwijderd i.v.m oud topic, excuses

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Op http://www.pdashop.nl vind je redelijk veel informatie over de verschillende PDA''s, vooral de functie ''vergelijking'' is wel erg lekker.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op woensdag 29 november 2000 09:29 schreef RayMan het volgende:
Ok, ut wordt dus een 8MB.

Maar nu moet ik nog kiezen tussen de Visor en een Palm Vx / IIIc

Mensen met ervaring?
Je kan toch ook de m105 nemen, heb je toch ook 8mb... :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koop een Palm M105 of een Vx.

Veel meer software en de batterijen gaan langer mee.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

offtopic:
ik vind toch dat er iets moet komen dat je herkend dat het hier om een OUD TOPIC gaat.

ik dacht dit komt bekend voor. heb hier een half jaar geleden al een reactie geplaatst :(

Rayman heeft waarschijnlijk al een keus gemaakt. dus deze mag dicht. (vind ik)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zondag 27 mei 2001 18:01 schreef cosmoOo het volgende:
offtopic:
ik vind toch dat er iets moet komen dat je herkend dat het hier om een OUD TOPIC gaat.

ik dacht dit komt bekend voor. heb hier een half jaar geleden al een reactie geplaatst :(

Rayman heeft waarschijnlijk al een keus gemaakt. dus deze mag dicht. (vind ik)
jah, ik zie het nu ook :D

Nu snap ik ook dat niemand nog de m105 genoemd had want die was toen nog niet op de markt :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1