Toon posts:

[BC3] Welke ATA/100 controller ? Promise of Abit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een standaard ATA/100 controller (geen RAID), maar is nu de betere ? Ik twijfel tussen Promise en Abit (Highpoint).

groetjes,

DJ

Verwijderd

heb zelf de promise.. Goede drivers en top snelheid (ook nerwaarts compatible) heb een 66dsk op de een en een 100dsk op de andere.

Succes

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
I agree. Zelf heb ik de Promise Ultra-66 en de Fasttrak-100. Beide geen probleem met drivers en super performance.
De Highpoint schijnt nogal wat problemen te kunnen geven :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
En qua Linux support ? Ik zie dat 2.4 ze allebei ondersteunt, maar volwassen drivers en probleemloos gebruik vind ik toch ook belangrijk.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Promis is beter

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

promise!
koop nooit die HPT bende, ik heb daar nu al zoveel klachten/problemen mee gezien!!!
had zelf ook zo''n kreng op m''n KA7-100, maar die heb ik een dag later omgeruild voor de gewone ata66 KA7 versie

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
gaat hier iets fout? :? :? :?

Ik kom via een bookmark op deze pagina en ik kan hier zomaar een beicht versturen als ingelogd zijnde als Sir_Floppy. Die persoon ben ik dus niet
Dit berichtje is alleen maar om op dit feit opmerkzaam te maken.

M. vr. gr. Frank

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Duidelijk Promise

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Ik heb vroeger een Promise UDMA 66 pci kaartje, het gaf niets meer dan problemen.

Ik heb een PIII mobo met HPT366 controller, geen problemen
Ik heb een Thunderbird mobo met HPT370raid, geen problemen.

High Point is goedkoop en snel.
Promise kan problemen hebben, stukken duurder en nog ietsje sneller.

Onder Linux worden HighPoint controllers zeer goed ondersteunt.

Soms te goed, 2.4GB BigFoot aan de via-chipset en 30GB IBM aan de HPT370 controller, linux ziet die 2 schijven als 1 megaharddisk. in het begin van de RED HAT 7.0 installatie is het langzaam en wanneer de tweede hard disk wordt gebruikt dan is het zeer snel

[edit]
HighPoint controller moet je de bios opflashen. De eerste versies geven inderdaad problemen

Verwijderd

Ik heb nog nooit een promise met problemen gezien, bij highpoint is de helft ongeveer ellende.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 12:06 schreef Sir_Floppy het volgende:
gaat hier iets fout? :? :? :?
Ja, zie ook: [topic=162132]

Verwijderd

De Promise ATA66 werkte bij mij in dos goed, maar win 98 se wilde niet van de hard schijven op die controller lezen of schrijven. Het stond op een PC Chips mobo Socket 7 met Pentium 233MMX en 128MB PC100. Als de Promise zo goed werkt, dan is het mobo de schuldige.

Verwijderd

Heb een ATA66 contoller van Highpoint en onder Win98 -nul- problemen mee gehad.
Ik heb er mijn Fikker en Zip-drive aan hangen (zie specs) zodat alles nu Master staat :9
Pagina: 1