[BC3] USB Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Hallo

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een tijdje geleden mijn USB controller gedisabled in de bios omdat ik geen USB apparaten had. Vandaag heb ik mijn USB controller weer enabled omdat ik nu wel een USB device heb, maar nu hangt Windows bij het opstartscherm. Ook met geen USB device aangesloten op de USB poort. Als USB weer disable dan start hij wel op. Wie weet een oplossing?

Verwijderd

Heb je restore defaults al geprobeerd.

Werkt dit niet flash je bios dan opnieuw

Verwijderd

Dan kan het zijn dat andere hardware in je computer het irq van de usb poort gejat heeft in de tijd dat je het gedisabled hebt. Probeer erachter te komen (boekje site bios) welk irq e.d. usb wilt hebben en kijk in windows welke hardware op die plek zit. Ram die naar een andere plek en enable dan usb. Voila..

• Kms
Ik heb net getest in windows 2000 en daar heb ik geen problemen maar alleen in windows 98SE. Ik heb alleen vandaag een nieuwe toetsenbord (MS Internet Keyboard Pro) gehaald.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Kijk idd. ff naar gebruikte irq''s door andere aparaten. Het lijkt erop dat win98 je usb geen adres kan geven en daarom vastloopt. Zet anders in je bios de usb aan, en boot win98 in safe mode. Misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Elk OS kan bepaalde hardware net op een andere manier aanspreken mbt tot irq e.d. Dus dat het onder windows 2000 wel werkt geeft alleen maar aan dat je hardware in ieder geval niet stuk is. Dat is dus al een goed teken!

Verwijderd

als het goed is disable je je usb poort zodra je deze in de bios uitzet ook meteen in windows , het aanzetten van usb in bios zal dus resulteren in ''new hardware found''bla bla ...... als ie niet uit windows verwijderd is zijn de instellingen misschien idd gewijzigd , ir''q''s enz. daarom dat vastslaan , installeer gewoon win 98 opnieuw met usb enabled in bios en laat dat staan ook al heb je geen usb devices zolang je genoeg irq''s nog vrij hebt ! :)

• Kms
Dat booten in safemode heb ik al geprobeerd. Booten in safemode deed hij wel maar daarna hing die weer. Ik had mijn USB wel aanstaan toen ik windows 98SE installeerde. Kort daarna had ik het uitgezet. Ik heb trouwens 2 poorten dus ook 2 irqs die gebruikt worden. De ene is irq 9 die dan geshared wordt met mijn videokaart en irq 11 die wordt geshared met mijn netwerkkaart.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (bijna dan...)
Ik heb alleen nog geen USB enabled gehad. Vandaag logitech marble (USB) gekocht en geprobeerd aan te sluiten, maar dit werkte niet. Vervolgens Bios in gedoken en USB enabled, gevolg was eerst dat de USB poort volledig herkend en geinstalleerd werd, maar niet reageerde op de muis die ik eraan hing.
Na de eerste reboot hing windows ook :( en ik kon alleen nog in SAFE mode opstarten <yuk> |:(
Nou heb ik ''m weer gedisabled en de muis met een converter aan de PS2 bus gehangen. Werkt wel.
Ik wil echter ook mijn USB aan de gang hebben, dus als iemand een idee heeft hoe dan hoor ik het graag !

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat voor bord heb je? KT133 borden hebben vaak problemen met USB omdat Via''s USB implementatie nogal zuigt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb een Biostar MTD moederbord... Zit nu een P200 @ 250 MHz op...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 17:27 schreef Losje het volgende:
Ik heb een Biostar MTD moederbord... Zit nu een P200 @ 250 MHz op...
Da''s zeker uit ''97 ofzo? Toen was USB net op de markt en niet zonder kinderziektes...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 14 april 2001 12:42 schreef Exirion het volgende:
Wat voor bord heb je? KT133 borden hebben vaak problemen met USB omdat Via''s USB implementatie nogal zuigt.
Dit had ik dus ook ja. Wat het USB gezeik bij mij oploste was het volgende.

In bios FSB terugzetten op 100 ipv 133. Het bleek namelijk dat m''n PCI niet op 33 maar op 44 liep |:(

En om een of andere reden flipte m''n USB scanner op die PCI snelheid. Wat ik dus niet begrijp is hoe uberhaupt de PCI bus USB kan beinvloeden omdat USB eigen werkfrquentie heeft

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Al geprobeert een vaste irq toe te wijzen aan je grafische kaart (in de Bios zoiets als assign irq to vga) gaat je grafische kaart naar irq 11.
Pagina: 1