Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
En echt, nog nooit een CD mislukt
ps. Ik heb een naamloze 40x CD-ROM
Verwijderd
Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. Heb een Plextor 8x4x32x en zelfs als ik ''on the fly'' brand, doe ik nog verschillende dingen op de pc: internetten, muziek luisteren (WinAmp) etc. etc.
ps. Ik heb een naamloze 40x CD-ROM[/quote]OHHWW, dan kan ik dat zekers doen met een 12 speed
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Ik heb ook een 12/10/32a van Plextor. Volgens mij kan dat geen kwaat.
Weet iemand overigens hoe je onder CloneCD on the fly aan kunt zetten want bij mij doet hij dat niet, hij blijft via de schijf gaan?
Nou als ik on the fly copieër dan gaat mijn buffer van mijn brander wel heel de tijd op een neer, dus echt van leeg vol.[/quote]Trek dit niet onzettend veel CPU power?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Maar je moet natuurlijk geen spelletjes gaan spelen tijdens het branden (kan wel) maar dat vertraagd alleen maar het brandproces, maar gewoon surfen gaat perfect.
Ik heb niet echt happeringen als hij de buffer weer een vol gaat gooien, dus gewoon on the fly branden...
Ik heb niet echt happeringen als hij de buffer weer een vol gaat gooien, dus gewoon on the fly branden...[/quote]Kijk dat wou ik weten
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
(jij had 30x gemiddeld, met een 50 speed, die van pioneer is 40x, dus vraag me af hoe snel hij gemiddeld is)
Anders een Cd-rom speler ernaast kopen
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Voor audio on the fly copieren moet je voor een 8x writer in ieder geval een cdromspeler hebben die op de eerste tracks al boven de 10x haalt en die niet inzakt op latere tracks (downspin en daarmee opnieuw zoekacties). Als je on the fly data aan het kopieren bent kun je het beste gebruik maken van Nero aangezien je die in kunt stellen dat Nero alle datafiles die kleiner zijn dan zeg 128 kbytes al vooruit leest en DIE kleine files in je geheugen danwel op de hardeschijf bewaart aangezien on the fly van cdrom naar writer meestal juist fout gaat bij kleine files. Zodra de brandsnelheid (lees leegtrekken van het buffer) sneller is dan het vullen van het buffer (kleine files gaat nou eenmaal erg traag ook met 50x cdromspeler) dan heb je kans op buffer underrun. Dit treedt alleen op als het buffer van de cdwriter EN het buffer van de writersoftware leeg raakt. Bijvoorbeeld een directory met 1000 kleine ini of inf files.
Door deze vooruit te bufferen (nero) kan dat in ieder geval niet gebeuren en is on the fly volkomen veilig, ook als je geen burnproof hebt.
Burnproof is erg leuk maar niet nodig voor de algemene gebruiker die er geen cdburn studio op na houdt en tegelijkertijd wil printen, zware spellen spelen, adrive gebruiken.
Mijn eigen ervaring met buffer underruns is dat zolang je maaar niet de printerpoort aanspreekt, a-drive gebruikt of net een cd in zeg een tweede cdromspeler duwt tijdens het branden dat een buffer underrun eigenlijk onmogelijk is.
Ik had een celeron 466 met 128 mb geheugen en ik was op een bepaald moment het volgende aan het doen:
1. mp3''s op cd branden van de ene naar andere cd on the fly(wilde alles op goude dye hebben en m''n oude that''s writes eens weggooien).
2. audio grabben via m''n tweede cdromspeler naar hardeschijf op 16 en hoger speed
3. Audio die ik al gegrabbed had aan het encoderen van wav naar mp3
4. tegelijkertijd had ik nog draaien:
-internet explorer met inderdaad tweakers
-internet security prog
-getright
-hardware monitor
En drivers voor m''n touchpad en optische muis en alles daar nog omheen uiteraard.
Op dat moment dacht ikzelf ook: goh ben ik hier niet een beetje gek bezig? Maar alles ging perfect en zo kon ik tig dingen tegelijkertijd doen.
cdromspeler: philips 40x
cdromspeler voor grabben: afreey 50x
writer: sony crx140e (8x4x32x ide)
Nu na m''n upgrade van celeron 466@588 naar celeronII-600@900 zal het nog makkelijker zijn.
whoops, dus om even de eerste vraag te beantwoorden: JA zeker met burnproof zal het makkelijk gaan.
OHHWW, dan kan ik dat zekers doen met een 12 speedOp zaterdag 21 oktober 2000 16:40 schreef FrankGuthrie het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 16:17 schreef Mischa het volgende:
Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. Heb een Plextor 8x4x32x en zelfs als ik ''on the fly'' brand, doe ik nog verschillende dingen op de pc: internetten, muziek luisteren (WinAmp) etc. etc.
ps. Ik heb een naamloze 40x CD-ROM
Sorry voor zo''n oude topic weer omhoog, maar ja, ik gebruik de Search
Er wordt gezegd dat als je met een 8* branden on the fly kan branden dat het dan juist ZEKER kan met een 12*, maar dat lijkt me in theorie juist moeilijker omdat de CD-rom dan juist sneller data moet aanleveren of zie ik dat verkeerd?
Tsja maar als die CD defect is helpt kopiieren naar de hdd toch ook niet meer? Scheelt wel een cd''tje natuurlijk maar pech dan.Op woensdag 18 april 2001 16:47 schreef Prang het volgende:
Over het algemeen brand ik nooit on the fly aangezien een cd wel eens vies of defect raakt (licht etc). Als je dus een defecte cd in je reader stopt dan helpt zelfs BurnProof of Just Link echt niet en heb je als nog een coaster.
Verwijderd
Aan mijn DVD-drive ligt het niet die is snel zat en bovendien doet het probleem zich ook voor als ik op 4 x brand.
Nu heb ik is een x wat gelezen over dat de cd-rom speler en brander allebei op een eigen ide-e kabel moeten zitten(dus niet allebei op 1 kabel)Had te maken dat hij niet geljik kon lezen en sturen tegelijk door de kabel.
Weet iemand hier toevallig meer van
Systeem : Athlon 700@770 of @700 gewoon maakt niets uit.
:256 MB
Windows 2K
Verwijderd