[BC3] Hub met ingebouwde netwerk kaart ??

Pagina: 1
Acties:

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Ik heb ooit eens ergens gehoord, dat er een soort en met van Hub bestaat waar je zelf een netwerk kaart in kan proppen:?, waardoor je geen heel systeempie nodig hebt om de boel een beetje te verdelen...

Dit lijkt mij wel handig omdat ik m''n internet van mijn pc naar die van me pa wil door-linken...
Het probleem is alleen dat mijn PC boven staat en zijn laptop beneden... Er ligt dus al ongeveer 30 meter UTP kabel:o naar boven vanaf m''n kabel modem, maar ik heb geen zin om ook nog eens 30 meter naar beneden te leggen...:(

Dus nu vroeg ik me af of er iemand weet of er zo''n apparaatje bestaat; en zo ja, waar ik zo''n ding kan kopen????

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je zou het ook eventueel andersom kunnen doen.
Internet via zijn laptop sharen. OK OK het is niet optimaal en klote natuurlijk dat zijn laptop thuis moet zijn en aan moet staan zodat jij kan internetten. Maar goed is maar een optie.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dat is echt RUK! :9~

Heb je ook al eens aan de prijs van die PCMCIA kaartjes gedacht?? ;(

Dan trek ik nog liever een keer een UTP''tje

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
Wat dacht je van een simpel goedkoop P120 servertje ergens neer te planten?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Wat voor modem heb je? In principe kan hetgeen jij wilt niet. Iig niet met de hubjes, die betaalbaar zijn. Overigens denk ik dat jij meer een router nodig hebt, dan een hub (met netwerkkaart :?).
Tenzij je 2 PCMCIA netwerkkaarten hebt op de laptop (er van uitgaande, dat je verbinding naar het modem via een gewone NIC loopt), zit er nix anders op, dan nogeens dertig meter kabel vanaf jouw PC naar de laptop te trekken :(

BTW ik denk, dat je met die netwerkkaarthub doelt op de hub, die je in je PC kunt bouwen. Maar misschien bestaat er weldegelijk zo een hub! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

hahaha,

Ja ik ben op de hoogte van die klote prijzen.
Nog een kabel trekken is tig keer voordeliger. Alleen ff werk.
Maar ook goedkoper dan zo''n Hub (als die bestaat??)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:01

MetalStef

gietijzer

Ik heb zelf een netwerkkaart met ingebouwde hub. Precies andersom dus, maar het werkt als een tiet! Dat kaartje heb ik twee jaar geleden gekocht geloof ik, voor pak-m-beet 70 piek.

Wel een wazig merk (Target) maar er zat een Realtek 8029 netwerkchip op en Win98 herkent dat zonder problemen. W2K dus ook.

Let er wel op als je zo''n kaartje aan een hub hangt: Daar heb je (zoals altijd bij hub-hub connecties) een cross-cable voor nodig!

MetalStef

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 16:55 schreef FoolZero het volgende:

BTW ik denk, dat je met die netwerkkaarthub doelt op de hub, die je in je PC kunt bouwen. Maar misschien bestaat er weldegelijk zo een hub! :)[/quote]Ik doel dan echt op een Hub''je of wat dan ook dat gelijk dient als een soort DHCP''tje zeg maar..

Het nadeel van mijn kable modem (Zenith) is nml. dat ik er maar met één netwerk kaart verbinding mee kan krijgen: dat is dus degene die ik erbij heb gekregen.

Een oude PC is ook niet echt een optie...
Ik vind het wel best om zo''n ding neer te zetten, maar ik denk dat m''n ouders er niet zo blij mee zijn...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Koop een oud fuck bakkie, installeer daar linux op en configureer em als proxy / router / .............. / anything you want....en nog cheap ook.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ja hoor, die dingen bestaan, ze zijn te koop bij inmac http://www.inmac.nl ze zijn van ZyXEL beginnen bij een prijs van 695.00 EX BTW, ik zou toch maar effe 30 meter UTP neerleggen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Maar een laptop is toch juist bedoelt dat je overal kan werken op je laptop. Doe je gewoon de laptop boven en je hebt een kabeltje van een meter of 2 nodig klaar.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 22:02 schreef Jona112 het volgende:
Maar een laptop is toch juist bedoelt dat je overal kan werken op je laptop. Doe je gewoon de laptop boven en je hebt een kabeltje van een meter of 2 nodig klaar.[/quote]Zoals ik al zij: :ZDie laptop is van me pa..
Zie ze mij al ruilen of zo met hem?? Of dat hij op mij kamer gaat zitten pjoeteren??

ECHT NIET DUS HE!! >:)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 17:01 schreef momania het volgende:
Het nadeel van mijn kable modem (Zenith) is nml. dat ik er maar met één netwerk kaart verbinding mee kan krijgen: dat is dus degene die ik erbij heb gekregen.[/quote]mmmm... maar je wilt wel een ''hub met netwerkkaart'' aan de modem hangen? Je geeft zelf al aan dat het alleen werkt met de kaart die je bij de modem hebt gekregen. Dan gaat het niet werken als je iets anders aan die modem hangt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat zegt ie dus niet. Die kabel modem registreert het serie nummer van 1 netwerk kaart. dus kan je er niet rechtstreeks een hub op gooien. want dan vraag je 2 ip''s aan.
Ik zit zelf bij Slownera.. heb je hetzelfde.
heb mijn eigen bak nu als proxy staan met Sygate. loopt perfekt.

of zo''n hub bestaat.. heb er ook wel verhalen over gehoord. maar weet niet of ie bestaat. 30m kabel is geloof ik iets van 30 a 40 piek. stuk goedkoper dan die hub. go for cable I should say. :)

(zou die hub bestaan? :? )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja, beetje oud en niet echt nuttig meer.
Pagina: 1