[BC3] Nieuwe Kast!

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik wil mijn nieuw aan te schaffen Dondervogeltje ook maar in een mooie kast stoppen.

Ik zat te denken aan een AOpen HQ08 (Blue of Transparent). Heeft iemand zon kast, hoe issie van binnen: netjes afgewerkt, geen scherpe randen, heeft ie een makkelijk uitschuifbaar mobo-blad, kan je de zijpanelen eraf halen ZONDER de bovenkant van de kast er eerst af te moeten slopen.. zoals bij mijn Inwin 600 kast...

En hoe is de 300W voeding die er bij geleverd wordt... heeft hij 1 of 2 fans?

Mocht er iemand anders nog suggesties hebben voor een goede kast (liefst met URL voor plaatjes en spec), dan zou ik die graag ook horen. Het liefst zoek ik een kast met een 300W voeding (niets minder), glad afgewerkt binnenwerk (zodat ik mijn handen niet telkens open haal), liefst met 2 3,5" bays, makkelijk te openen zijpanelen en als het ff kan ook al meteen met wat 80mm fans er in. Tot max 300 piek.

Ik heb gekeken bij de reviews etc maar kon niet echt veel vinden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Aopen HQ08 en ik vind het een *** kast scherpe randen ik heb GVD al twee keer een pols opengehaald aan een Aopen kast.

Aopen eens maar nooit weer

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Bij de laatste series Inwin-kasten hoeft niet meer eerst de bovenkant eraf, bij de Aopen wel. Nog een nadeel van de Aopen is dat je de zijpanelen helemaal naar achteren moet schuiven voordat ze eraf kunnen :(. Verder vind ik de ventilatiegaatjes voor de fans te klein. Ik heb ze erbij mij helemaal uitgesloopt en vervangen door fingerguards, werkt een stuk beter :).

Maar nu even voor de kast die ik je wil aanraden (Ik heb er zelf nu ook eetje van :)). Dat is de Lite-On FS020. Voldoet niet aan al je eisen, hij heeft namelijk geen slideout mobotray en hij is wat duurder(fl 379,--), maar wel standaard de ruimte voor 3 120mm fans en een binnenruimte waar je u tegen zegt :). Maar goed, wat links:

www.liteonenclosure.com/products/fs020/fs020.htm

Dit is de zaak in Nederland die ''m verkoopt:

www.robinson-computers.nl

Rommelige site , maar dit is de enige zaak in Nederland waarvan ik weet dat ze ''m verkopen :).

En als je erg creatief bent kan je er nog zoiets van maken :):

www.hardocp.com/stuff/[h]ardbox/index.html

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Is wel prijzig kastje maar ik vind die (120mm?) fan openingen achter de CPU wel brilliant! zijn er nog meer kasten die dit al standaard hebben? Ik mag toch hopen dat die voor 379,- wel met een goede 300 watt voeding geleverd wordt? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Aopen is ook wel goed volgens mij. Voeding is iig AMD athlon approved (zie hier)

Inwin is geloof ik ook wel goed.

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
... ik kom er na 1,5 jaar (HCC nov 1999) achter dat ik ook een Lite-on FS020 heb |:(

Ik vind het wel een erg praktische kast by the way >:)

Tag User In

Verwijderd

Inwin Q500s is een prima kast. Netjes afgewerkt, omgebogen randen, uitschuifbare mobo-tray, zijpanelen verwijderen +/- 4 cm naar achteren schuiven, standaard 250W voeding (en die doet het prima voor een AMD Duron 800@1050, Abit KT7, NVidia GeFo^H^H^H^H Quadro DDR, 2 Maxtor HDD''s (5400 en 7200rpm), DVD speler, cdwriter en nogwat puin; dus een 300W voeding heb je echt niet nodig, of je moet wel héél veel spul hebben in je PC)
Pagina: 1