[BC3] lekker : uitvallende USB poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
De laatste tijd heb ik last van uitvallende USB poorten...ben ik lekker bezig in win kan ik me muis (Intellimouse explorer USB) niet meer bewegen. Gezien de hoeveelheid USB apparaten die ik heb was ik genoodzaakt een USB hub te kopen, die als de muis uitvalt, ook geen teken van leven meer vertoont. Ik heb de muis dan ook weer op 1 van de orginele USB poorten aangesloten ipv de hub, maar het mocht niet baten.
Weet misschien iemand hoe het kan? Ik heb een k7-750@900 op een KA7 mobo (dus geen fsb ocing)

• MJC
come on pals..?

Verwijderd

nne klinkt niet echt goed heb je al geprobeerd om alles van je usb poorten af te mikken behalven je muis ?

• Hoyden
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik heb ook muizen op USB poort(en) gehad, veel problemen idd met wegvallen..
Dus dan maar PS/2, wel ok..

Joystick daarintegen is geen probleem, maar die gebruik je ook niet zo lang/vaak als muis..

• MJC
volgens mij was die muis de boosdoener, hij weigerde namelijk ook te werken op de ps/2 aansluiting na verloop van tijd..
gammele ding ligt nu bij Norrod op de testbank...vijf dagen kwijt...het is maar goed dat ik een reservemuis heb, anders had ik een nieuwe moeten kopen :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 16:15 schreef The Fox het volgende:
Ik heb ook muizen op USB poort(en) gehad, veel problemen idd met wegvallen..
Dus dan maar PS/2, wel ok..

Joystick daarintegen is geen probleem, maar die gebruik je ook niet zo lang/vaak als muis..[/quote]Moet toch wel kunnen, die muis is ervoor gemaakt om op de usb te werken, dus dat zou goed moeten gaan. Ik heb m''n muis ook gewoon op de usb zitten, niet echt problemen mee.

• MJC
het heeft ook enkele maanden goed gewerkt hoor

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
werk je toevallig onder win2000?
miscchien heb je een MSI k7-pro mobo?

Ik heb beide, en heb hetzelfde probleem.
Op te lossen door de driver voor de USB
root HUB opnieuw te installeren..

Misschien weet iemand anders wat er aan de hand is?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Windows 2000. Heb ik ook en ook uitvallende muis. Logitech Optical USB dingetje.

Klinkt als een win2000 probleem

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

usb hubje erin zetten

de kans is namelijk groot dat je apparaten dan te weinig stroom krijgen via je usb als je meerdere apparaten erop aansluit.......

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Zelfde probleem hier met Intellimouse Optical. Zowel onder Win98 en Win2000. Ook geprobeerd met USB Hub (die geeft aparte voeding aan USB)

Muis gaat nu onder garantie terug.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Ik heb mijn iFeel terug gebracht naar de winkel en heb een nieuwe gekregen. Niks meer an de hand, problemen zijn opgelost.

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde probleem met mijn Logitech iFeel. Valt zonder enige reden spontaan uit. Ik had nog een Logitech Wingman liggen waarvan ik weet dat die het doet. Deze geeft ook het zelfde probleem. Deze problemen begonen nadat ik bezig ben geweest aan het modden van mij kast (extra fan''s). Dus ik schoof het af op mijn voeding, nieuwe voeding gekocht 400 W. Maar het probleem is er nog steeds, met beide muizen. Op de PS2 heb ik met de wingman nergens last van. De Wingman viel een keer uit en toen heb ik gewoon als test effen de stekker eruit gehaalt en er toen weer in gedaan, en zie daar hij deed het weer. Conclusie......versleten USB poorten (vond de stekkers er al zo gemakkelijk in gaan >:)). Ik zal a.s. dinsdag effen zo''n slotplaatje met USB halen, hopelijk is dan het probleem opgelost.

p.s. ik werk onder windows 98 se en ik heb alles opnieuw al eens geinstalleerd (ghostbackup) en het ligt niet aan de drivers.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ehm... iemand hier al gedacht aan een ACTIEVE hub ofzoo???
Ik weet niet of je die al hebt ,maar anders kan dat heel goed de oplossing zijn voor je probleem.

Anders is het een idee om een Highlight HUB te kopen.
Deze zij per poort beveiligd zodat de handel niet helemaal uitgaat wanneer er een apparaat niet meer werkt o.i.d.

Mazzels ,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Ik heb een logitech optical geval onder winme en het is mij 1 keer overkomen. Snapte er niks van en deed hem opnieuw in dat usb dingetje en hij deed het weer. Geen last meer van gehad

Echt super strange ;)

Verwijderd

ik heb het met al m''n usb apparaten,
hp deskjet 950c (USB) (printer)
hp precisionscan 4300c (USB) (scanner)
logitech optical wheelmouse (USB)
logitech optical trackball (USB)
en m''n philips tocucam XC (ook USB)

als ik opstart weigert soms 1 van hun.. meestal m''n wheelmouse..

ik draai win98.
is dit een bekend probleem ?
het rooie lampje van m''n wheelmouse brandt dan ook niet.. lijkt met of ie dan geen stroom krijgt ofzo.. vanaf het opstarten al niet..
:-(

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Er is op de M$ site een update voor USB al uitgeprobeerd? (win98se)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

link?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb het ook gehad toen ik een usb hub gebruikte, en uit hibernate stand kwam.
Toen weer terug in een gewone poort, en probleem opgelost.

Op m''n werk hing de muis, en de cursor deed raar af en toe (trilde).
Nieuwe drivers erop en het was gefixed.

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een MSI bordje.

Heb dat moederbord gewoon ingeruild voor een Asus K7M:)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Verwijderd

wat bij mij wonderen deed was in de bios de instelling van usb keyboard te veranderen van OS naar BIOS... ook mn problemen die ik met mn gamevoice had waren hier gelijk mee opgelost...

mzzlz
;)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
Het probleem is je VIA chipset. Zoek maar eens op http://www.usbman.com of http://www.viahardware.com
Bij mijn KT7 heb ik het opgelost door een USB kaart te installeren (zonder VIA chipset).
Succes!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
daarom heb ik ook 2 muizen aan mijn PC hangen. 1 usb die ik gebruik, en een gemodde PS2 muis die er voor de sier staat , maar die ik wel altijd kan gebruiken :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ow. ik heb een asus a7v.
moe''k daarvoor ergens op asus.com een update downloaden of me bios flashen ofzo ?

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

Ik had vorige maand al een paar keer geschreven over uitvallende usb poorten.. the same problem here.. (a7v + w2k tb900@1k). ik heb een canon scanner / microschoft intelli mouse en een zipdrive (iomega). Als w2k is opgestart, doet alles het, maar na 10 minuten valt eerst mijn zip uit, en dan mijn muis.. Dan haal ik de pluggen eruit en stop ze er dan weer opnieuw in en weg is het probleem ..

vaag toch??

traktor scratch!

Verwijderd

kun je ffe de url posten over die topic ?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook wel eens, maar krijg het alleen als ik bijv. in de keuken het licht aan doen, afzuigkap aandoe etc. Deze zitten samen met de computer op 1 groep, en dan hoor ik "pok" uit mijn luidsprekers en valt de muis eventjes uit, en floept 3-4 sec. daarna weer aan.

Ik heb de muis (Microsoft Intellimouse Explorer) op de hub van mijn monitor zitten (CTX 17").

Verwijderd

Ik heb een chaintech 6vta2 mb met via apollo chipset. Ik draai Win98 eerste editie.
En ik heb ook grote problemen met de USB.

Mijn optische trackball heeft het een week perfect gedaan op de USB-bus. Toen stopte hij er mee: tijdens het opstarten gaat de LED branden, en daarna weer uit. De dag erna deed hij het weer, de dag daarna stopte hij er definitief mee.
Via PS/2 doet de trackball het wel!
Een USB-scanner doet het wel, alleen werken de scannerknoppen niet.
Een USB-printer doet het helemaal niet: communicatie onmogelijk.
Ik zit dus met twee-en-een-halve onbruikbare nieuwe apparaten.

Dus of de USB bus is kapot (de kabel is goed) of de software is fout.
Het intel-programma''tje USBready.exe meldt dat alles goed is (ook hardwarematig??).
Alle tips van www.usbman.com hebben geen positief effect (nieuwe drivers, nieuwe instellingen, bios-instellingen, IRQ-instellingen...).
Op de chaintechsite en de via-site staat niets over dit probleem.
Volgens www.usbman.com ligt het aan de via-chipset: je moet dan dus een losse pci-usb-kaart kopen; weer 30 tot 150 gulden uitgeven, en twee loze usb-poorten op het mb.

Als iemand nog een oplossing weet...
Kun je via hier niet op aanspreken?

Verwijderd

ik heb er al een hub inzitten, maar die bugt ook als de nete.. :-(

Verwijderd

ik heb nu WinME geinstalleerd..
geen problemen meer.. :)

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 11:17 schreef marukiej het volgende:
usb hubje erin zetten

de kans is namelijk groot dat je apparaten dan te weinig stroom krijgen via je usb als je meerdere apparaten erop aansluit.......
yep, klopt helemaal, had ik ook, hubje met eigen stroomvoorziening er op gezet, en weg probleem (bij mij dan)
Pagina: 1