Hallo mede-tweakers,
- Omdat ik het zo klote vind om mijn DivX''jes en VCD''s op een 17" scherm te bekijken
- omdat ik nog steeds geen fatsoenlijke CD speler aan m''n Hifi set heb hangen
- omdat ik graag DVD''s wil kunnen kijken (en rippen
)
- omdat ik mijn MP3 collectie op m''n Hifi set wil kunnen beluisteren
- Omdat ik vanuit m''n luie stoel m''n email en Tweakers wil kunnen checken
- Omdat ik geen ISA slot op m''n Mobo heb, en mijn A2000 Ethernet kaart ISA is
- en omdat het gewoon koel is
... ben ik van plan een multimedia DVD/MP3/CD huiskamer-Server geval te bouwen, die ik naast m''n TV/ Stereo zal plaatsen. Het idee is om een videokaart met TV out aan te sluiten aan m''n TV als standaard ''monitor'', draadloos keyboard en muis, en de geluidskaart aan m''n Hifi set aan te sluiten. Het geheel moet op Win2K Pro lopen. M''n werk/game PC sluit ik hierop aan als client. Mijn vragen:
- Wat voor''n goedkope videokaart heeft goede tv-out? In pricewatch staat de SIS 6326 voor f75, met TV-out van 800x600. Is dit een acceptabele kaart? Zwarte randen om het beeld? Moet ik niet een hogere res hebben voor DVD?
- Ik zal een Celly 566 met Asus P3B-F als basis gebruiken. Is dit voldoende voor DVD playback zonder decoder kaart?
- Wie weet waar ik een mooie zwarte kast kan vinden (voorkeur voor slank, niet teveel fratsen of krommingen, evt deurtje voor DVD/Floppy drive).
- Sygate nog nodig op Win2000Pro?
Hebben jullie nog andere tips, of dingen waar ik op moet letten?
- Omdat ik het zo klote vind om mijn DivX''jes en VCD''s op een 17" scherm te bekijken
- omdat ik nog steeds geen fatsoenlijke CD speler aan m''n Hifi set heb hangen
- omdat ik graag DVD''s wil kunnen kijken (en rippen
- omdat ik mijn MP3 collectie op m''n Hifi set wil kunnen beluisteren
- Omdat ik vanuit m''n luie stoel m''n email en Tweakers wil kunnen checken
- Omdat ik geen ISA slot op m''n Mobo heb, en mijn A2000 Ethernet kaart ISA is
- en omdat het gewoon koel is
... ben ik van plan een multimedia DVD/MP3/CD huiskamer-Server geval te bouwen, die ik naast m''n TV/ Stereo zal plaatsen. Het idee is om een videokaart met TV out aan te sluiten aan m''n TV als standaard ''monitor'', draadloos keyboard en muis, en de geluidskaart aan m''n Hifi set aan te sluiten. Het geheel moet op Win2K Pro lopen. M''n werk/game PC sluit ik hierop aan als client. Mijn vragen:
- Wat voor''n goedkope videokaart heeft goede tv-out? In pricewatch staat de SIS 6326 voor f75, met TV-out van 800x600. Is dit een acceptabele kaart? Zwarte randen om het beeld? Moet ik niet een hogere res hebben voor DVD?
- Ik zal een Celly 566 met Asus P3B-F als basis gebruiken. Is dit voldoende voor DVD playback zonder decoder kaart?
- Wie weet waar ik een mooie zwarte kast kan vinden (voorkeur voor slank, niet teveel fratsen of krommingen, evt deurtje voor DVD/Floppy drive).
- Sygate nog nodig op Win2000Pro?
Hebben jullie nog andere tips, of dingen waar ik op moet letten?