Toon posts:

[BC3] Voeding maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alweer..

Ik heb een klein irritantheidje waar ik al een poosje mee zit.. De voeding van mijn pc heeft een hele lage, vrij luide zoemtoon.. Als ik alles loskoppel in de kast, dan merk ik toch dat de voeding het meeste lawaai maakt (Nog meer als mijn 2 HD''s en de CPU/kast fan bij elkaar) .. is er enig manier om dit probleem te verhelpen?

Barracuda

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En je hebt zeker al een ATX LowNoise voeding.
Zo ja, koop een duurdere :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
ATX? Wat is dat?? (ik zit nog in het stenen tijdperk).. kheb een AT voeding.. :) :)

Verwijderd

Hehe,heb ik ook gehad.
zon kolerekast van de Mijnkom.
d8 dat een ATX kast kewl was,...
maja,...
Weet je wat ik erop versierd heb,..
Ik heb er gewoon een 24 volt fan erin geknalt! :)
1 nadeeltje : je mot em een keer aandraaien als je je pc aanzet,maar dat is ook maar 1 keer per dag ;)

das dan Fl 12,95

in plaats van 160,- voor een niewe voeding :)

Verwijderd

dan heeft die at psu waarschijnlijk sinds het stenentijdperk stof opgezameld en loopt de fan daar tegen.

Of de fan is afgesleten druppel olie wil wel eens helpen.

Of koop idd gewoon een atx

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Rij even langs rommelmarkt/gemeentewerf en rag even een fannetje uit een 286 (die uit XT past niet, slag te groot).
Smeren van de fan is toch maar lapmiddeltje, is ''t over paar weken weer zo ver.
Laat je niet verleiden om de hele voeding over te zetten, 286-voedingen leveren niet erg stabiele spanning, dus is niet aan te raden vanwege instabiliteit.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Om stof te weren kan je een panty (van je moeder, je vriendin of misschien van jezelf) om je fan doen.
Daardoor kan er geen stof meer bij.

Niet?
[Specs]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Om stof te weren kan je een panty (van je moeder, je vriendin of misschien van jezelf) om je fan doen.
Daardoor kan er geen stof meer bij.[/quote]Dat helpt wel, maar je luchtstroom is volledig weg! :(
Scheelde bij mij 5 graden... :(

Whatever.

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

[RE-USED/]

Is het moeilijk om zo''n voeding weer in elkaar te zetten?
Ik wil namelijk mijn voeding ontstoffen en effe vetten.

Suggesties?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Verwijderd

Probleem is gewoon dat de fannetjes ,bij mij dan, naar 2 jaar ''kapot'' gaan. Ze lopen op een gegeven moment gewoon aan.Nieuw fannetje kopen bij de conrad of een andere speciaal zaak. Effe kijken naar de volt.
Voeding open schroeven seeling vebreken. Oude fannetje er uit schroeven. Draadje doormidden knippen. Omdat je waarschijnlijk geen goede aansluiting hebt. Oude en nieuwe draadje aan elkaar solderen. Alles dicht schroeven.

Klaar :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb de cover van m''n AT voeding eraf gehaald, boven en aan de zijkant een rooster in m''n kast geplaatst. Nu blaast de voedingsfan naar binnen op 5 Volt. Ok, het koelblok in de voeding wordt 7 graden warmer (36) maar hij doet het prima en is op een afstand groter dan 0,5 meter niet meer te horen.

Een beetje casemodden dus..
Pagina: 1