[BC3] Laptop voor school?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56
Ik ga volgend schooljaar naar Technisch College Ede, kan daar tegen korting een laptop kopen.. Dus dat doe ik zeker

Een koe is geen kangaroe

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
Als het goed is ga ik in september naar de Hanze Hogeschool in Groningen. En daar word je verplicht om zo''n ding te nemen.<P>nait tof

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik ga als het goed is naar TUE, je moet daar zelf fl.2500,- neerleggen (verspreid over 5 jaar). je mag alleen niet kiezen wat voor een het wordt maar in ieder geval moet het wel een leuk dingetje worden (winkelwaarde fl.6000,- denk ik)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Kweenie, ligt eraan hoe goedkoop die dinkies worden, bij ons gaan ze ook zoiets doen geloof ik. En met de kwaliteit van onze Pc''s op school gaat de Laptop waarschijnlijk sneller zijn dan alle pc''s in een lokaal bij elkaar, maar als ie nie goedkoop is, dan "regel" ik er zelf wel 1. Alleen zie ik nu et nut er nog niet echt van in, ik hep thuis 3 comps, en op school een lokaal vol, dusseh waarom een laptop?

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Laptop''s zuigen, koop een echte computer.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
WhiteMan weet blijkbaar niet waar hij het over heeft, want het is toch wel heel erg handig als je je documenten, icq en mail op je eigen laptop hebt staan en dan vervolgens vrijwel overal in te kunnen loggen op het netwerk om de beschikking te hebben over weet ik niet hoeveel printers. Ik moet er niet aan denken om met floppy''s te werken.<P>Mijn laptop (TUE 1998 versie) is misschien dan wel traag, maar voor internet, word e.d. perfect.<P>BTW, the specs voor de TUE laptop (2000 versie)<P>Fujitsu Lifebook C6175<P>Intel Celeron 500 Mhz processor met 128 kb cache geheugen <P>* 192 Mb intern geheugen (Niet uitbreidbaar, maximaal is 192MB) <P>* 6 Gb interne harddisk ultra DMA 33 <P>* geïntegreerde 24 speed cd-rom drive <P>* geïntegreerde 3,5" floppy drive station <P>* Floppydrive en cd-rom drive gelijktijdig bruikbaar in de machine (geen externe aansluiting) <P>* 14,1 kleuren TFT scherm (resolutie 1024x768, 64k kleuren) <P>* videoadapter met 4Mb, externe resolutie minimaal 1024x768, full color, 16,2 miljoen kleuren <P>* Geïntegreerde 10 (of 10/100) base-T 16 bits netwerkkaart met een RJ-45 aansluiting direct op het notebook (geen adapter of adaptersnoer) en geïntegreerd 56K6 fax/modem met een RJ-11 aansluiting direct op het notebook (geen adapter of adaptersnoer) <P>* US keyboard <P>* Touchpad <P>* Geïntegreerde 16-bits geluidskaart, SoundblasterPro-compatible <P>* Build-in stereo speakers <P>* Gewicht 3,0 kg <P>* Lithium-ion batterij (2,5 uur) <P>* Externe power supply <P>* PCMCIA slot: 2 x type II of 1 x type III <P>* Keyboard met Euro symbool <P>* IR-poort <P>* USB poort <P> <P><BR>

Verwijderd

Ben het helemaal met Evert eens wat betreft de handigheid van het ding. Inloggen op het netwerk kan bijna overal op het terrein van TUE, je hoeft dus nooit lang te zoeken en dus ook niet te wachten op een vaste computer (jaa, ook die zijn er nog) of die vrij is of niet.<BR>Hoe weet je trouwens die specificaties van de generatie 2000 laptop nu al?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben 2e jaars volgend jaar (hoop ik dan) op de Hanzehogeschool in Groningen. Op zich zijn er ook wel vaste pc''s. Maar ja, laptop is wel makkelijker... Maar die dingen zijn zo verschrikkelijk duur. Je bent zo 4000 gulden kwijt!! Dat kunnen ze toch niet verplichten??? En die dingen zijn na een paar jaar al weer oud! Waar moeten studenten dit ooit van betalen. Ja okee, ik heb het geld opzich wel, maar ik geef het liever aan andere dingen uit :)!! Sommige mensen zijn echt gek, die gaan er echt een kopen. Nou, ik denk niet dat ik het doe hoor...

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-07 15:11
Ik heb net een nieuwe gekocht voor school. Ik was die slome dingen op school zat. En steeds dat geklooi met registreren en telkens alles op schijfje opslaan... bah. Nou lekker een laptop. Het is een:<P>Acer Travelmate<BR>Celeron 466<BR>64 mb sdram<BR>12,1" TFT<BR>4,8 Gb harddisk<BR>24 speed cd-rom<BR>56 kb modem intern

• Palomar
  • Niet online
Ik moet volgend jaar waarschijnlijk ook een laptop aanschaffen. Dat kan denk ik goedkoper via school, maar je zult dan denk ik geen keuze hebben tussen verschillende laptops. Dat maakt me ook niet zo veel uit, ik heb niet zomaar 4000 piek over voor een laptop.. dan maar de goedkoopste.

• koelkast
  • Niet online
Ik zou weleens willen weten wie hier voor volgend jaar een laptop gaat kopen voor school. Je hebt nou allemaal van die laptop projecten enzo, maar wat doen jullie?

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik zie een lap-top als een veredelde tiep machine.<P>Er verslagen op tikken gaat prima, maar veel meer vind ik ze niet geschikt voor.<P>Komt door de kloterige beeldschermen van de meeste lap-tops. Tenzij je genoeg geld hebt voor een hele dure. Maar ja wie geeft dat nou?

Verwijderd

Wij krijgen er hier een van het werk.<BR>Het nadeel is wel dat we dan ook standby moeten zijn.

Verwijderd

Ik koop er voor volgend jaar 1. Ik ga niet in zo''n klote lease project. Ik heb mezelf maximaal 7500 gulden gesteld en daar mag ik niet overheen. ;)

• koelkast
  • Niet online
Bij ons is het zo dat je''m mag kopen of door lenen mag afbetalen. Maar ik denk niet dat ik er een wil. Ik heb thuis een goeie pc, en ook op school kan ik prima uit de voeten met de pc''s daar... dus voor mij geen notebook.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:08

winnie

de poes...

Vraagje: ik heb ook een laptop, sjouw dat ding ook van hot naar her waaronder naar avondopleiding. Maar ik ben altijd bang, dat dat dng gejat wordt. Het gebeurt vaak genoeg, dat ik koffie zit te drinken en die laptop ergens in een lokaal staat. Wat kan je daar nu eens aan doen?

Verwijderd

weinig,<BR>verzekeren. en volgens mij niks mee

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Een slot erbij kopen. Bij het kleppie voor de netwerkkaart zit bij een gaatje waarin een slot kan, vastgemaakt aan een kabel, die je dan in een lus ergens omheen legt. (Bijvoorbeeld de tafel)<P>Nog nooit een probleem gehad, maar er zijn al minstens 2 laptopsgestolen op de faculteit hier.

• Palomar
  • Niet online
je hebt volgens mij ook van die alarmdingen die je (bij een desktop) en een slot steekt. Als de PC wordt opgetild dan gaat ie heel hard loeien.. misschien bestaat er ook wel zoiets voor de laptop.. (uiteraard wel uit te zetten met een wachtwoord oid ;))

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zaterdag 10 juni 2000 10:21 schreef devilman het volgende:
weinig,<BR>verzekeren. en volgens mij niks mee
Als je HCC lid bent kost het verzekeren van pc spul per jaar maar 55,-!!!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Persoonlijk vindt ik ze een beetje overbodig, en voor op school vooral. Ik studeer informatica aan de Hanze, en het is niet eens verplicht dat we er één hebben. Voor mensjes aan de eco-faculteit trouwens wel >:)

Als ik een pc nodig heb op school: kijken welk lokaal ingeroosterd staat voor jouw klas: iemand die er niet hoort....*KICK*.

Verwijderd

Op vrijdag 09 juni 2000 19:01 schreef Jorik het volgende:
Ik heb net een nieuwe gekocht voor school. Ik was die slome dingen op school zat. En steeds dat geklooi met registreren en telkens alles op schijfje opslaan... bah. Nou lekker een laptop. Het is een:<P>Acer Travelmate<BR>Celeron 466<BR>64 mb sdram<BR>12,1" TFT<BR>4,8 Gb harddisk<BR>24 speed cd-rom<BR>56 kb modem intern
Zoéén heb ik ook maar dan met een Celeron 550 CPU en 128 MB.

Krijg binnenkort eentje met een 14" scherm en een DVD-speler. :9

Verwijderd

Op zaterdag 10 juni 2000 01:08 schreef The - DDD het volgende:
Ik zie een lap-top als een veredelde tiep machine.<P>Er verslagen op tikken gaat prima, maar veel meer vind ik ze niet geschikt voor.<P>Komt door de kloterige beeldschermen van de meeste lap-tops. Tenzij je genoeg geld hebt voor een hele dure. Maar ja wie geeft dat nou?
Ik programmeer erop, gaat perfect hoor, zolang je tenminste maar een scherm hebt wat 1024x768 aankan, dan gaat het prima.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 09 juni 2000 18:57 schreef LL Koelkast het volgende:
Ik zou weleens willen weten wie hier voor volgend jaar een laptop gaat kopen voor school. Je hebt nou allemaal van die laptop projecten enzo, maar wat doen jullie?
Laptop van pap rippen >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Uh guyz, 1 vraagje.

Waarom reageren jullie allemaal op een topic van 9 juni 2000? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op vrijdag 09 juni 2000 22:58 schreef Sikkie het volgende:
Hoe weet je trouwens die specificaties van de generatie 2000 laptop nu al?
Nog niet helemaal wakker zeker: we leven in 2001!!;)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
En daar kom ik dan aanzetten met m''n 486 50@25mhz, 8mb ram en 240mb hdd...

• MadMax
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Als je een echt laptop wilt kopen ga dan voor de DELL Inspiron 8000 1GHz met de GeForce2Go videokaart. Dan heb je geen desktop PC meer nodig. Kan je alles doen op je laptop incl. gamen!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• BC3 Victim
KIJK WEL EEN BEETJE UIT
met die winkelwaardes die ze op school melden .. want vaak scheelt het maar een paar honderd gulden in plaats van een paar duizend

:(

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dinsdag 01 mei 2001 23:16 schreef MadMax het volgende:
Als je een echt laptop wilt kopen ga dan voor de DELL Inspiron 8000 1GHz met de GeForce2Go videokaart. Dan heb je geen desktop PC meer nodig. Kan je alles doen op je laptop incl. gamen!
Jah damn da''s echt een goeie aanbieding!
Ik bedoel dus de XT versie
en als je de 900 Mhz neemt scheeld het 300,-

weet iemand het verschil tussen die toetsenborden?
op de site kan ik er 2 kiezen.
Op dinsdag 01 mei 2001 22:23 schreef Gizz het volgende:
Uh guyz, 1 vraagje.

Waarom reageren jullie allemaal op een topic van 9 juni 2000? :?
Dit maakt nix uit, er zijn mensen die wel eens van de search gebruik maken, en dus vul ik nog ff wat info aan.

En voila...zie eens wat een reacties weer :)
Pagina: 1