[BC3] Mijn pc rookte.. nog betrouwbaar ?

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
zojuist begon mijn pc te roken omdat ik teveel apparaten op een voeding had aangesloten.
Ik heb hem snel uitgezet, 5 minuten laten afkoelen en hij werkt nu weer prima.

Maar mijn vraag is:
Kan ik hem nog aan laten staan als ik weg ben, of is het gewoon te leip ?
Iemand ook ooit zoiets gehad ?

graag jullie reacties
grtz

Verwijderd

nou ik zou het niet proberen
was het je voeding die actually begon te stinken ?
anders zou ik er een beter e in gooien :)

zeg nou zelf
die 200 piek is je je computer toch wel waard ?

Verwijderd

Eind 1993 kocht ik mijn eerste computer (486DX2 66Mhz) en hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar bij het aansluiten heb ik het voor elkaar gekregen wat aansluitingen te verwisselen o.i.d. Ik zette de PC en het geheel begon te roken. Na een seconde of 20 uit gezet en laten afkoelen.

De gameport was weggesmolten, maar verder deed alles het nog jaren. Mijn probleem had niet met de overbelasting van de voeding te maken. Volgens mij kan het niet al te veel kwaad.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoeveel apparaten heb je wel niet aangesloten op die voeding :? Lijkt me sterk dat ie daardoor gaat fikken.. eerder door kortsluiting. Of heb je soms een wasmachine erop aangesloten ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53
Heb ik ook wel meegemaakt. Bij mij was het plastic van een draad die in de buurt van de heatsink in de voeding zat gesmolten. Uiteindelijk geen probleem.

Ik zou dus even de voeding open schroeven en kijken wat nou precies die rook veroorzaakte. :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Wees wel voorzichtig als je de voeding open draait, er staan hogevoltages op ook als de stekker er al uit is

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Als je al eens na de ROOK weer aan heb gezet
controleer de voltage even of die nog goed zijn .....

te hoge voltage lijkt me niet lekker!!!!!!!!
maar beste is een nieuwe enermax of zo kopen
Pagina: 1