Toon posts:

[BC3] Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ga binnenkort m''n eigen pc zelf bouwen.
Waarschijnlijk wordt het een Pentium 4 1.7ghz
Maar ik vroeg me af: Als ik het zelf in elkaar gezet heb kan ik de pc dan gelijk aanzetten of moet ik eerst wat jumpers instellen (van de processor multiplier/voltage/ enz.) Of configureerd het systeem zichzelf als het voor de eerste keer wordt opgestart.?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb de laatste tijd geen compu meer in elkaar gezet, maar ik denk dat alle mobo''s tegenwoordig ''jumperless'' zijn en dat alles met softmenus gaat: als je de eerste keer opstart moet je in je BIOS aangeven welke processor je hebt e.d.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Meestal zal idd gelijk de goede kloksnelheid, voltages etc goed gezet worden. Het kan misschien zijn nog een jumpertje voor de fsb settings, maar sla de handleiding van je mobo erop na en je bent er binnen 1 min uit.

• BC3 Victim
wel altijd als je klaar bent en je wilt hem aanzetten toch nog 1x kijken als alles goed en vast zit!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

je moet alleen ff je disks toewijzen in je bios als ie dat niet zelf doet. voor de rest staat alles vast op AUTO en stelt ie alles in zoals je cpu en memory het zelf doorgeeft. daarna kan je natuurlijk alles zelf bijstellen (USER DEFINE).
voor de zekerheid kan je natuurlijk wel ff je jumpers goed zetten ALS die op het bord zitten. ik doe in ieder geval niks meer meer met jumpers. moet ik zeker elke keer die kast weer opengooien!

• BC3 Victim
altijd die onzin met nieuwe pc dit dat :(

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Tjah. pak gewoon een jumperless mobotje, ben je daar ook vanaf.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 29 mei 2001 21:15 schreef InSaNe-ClOwN het volgende:
altijd die onzin met nieuwe pc dit dat :(
tsja, het is idd heel makkelijk,
maar er staan ook genoeg topics van dit kapot en dat kapot. als je een beetje leek bent in dat soort dingen kan je toch niet voorzichtig genoeg zijn.

Verwijderd

Download de moederbord handleiding en lees hem door...

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

In de hanleiding van je mobo staat precies wat je moet doen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Gaat meestal wel goed hoor.

Tip: bouw niet alles in een keer in maar begin met:

voeding+mobo+processor.
Piept ie bij aanzetten? Is ok, betekent geen geheugen/geen videokaart.
Geen piep? Niet goed.

Geheugen.
Andere piep? Ok.

Videkaart.
Beeld? Ok.

Floppy.
Boot ie van disk? Ok.

HD.
Detecteert ie HD? Ok.

CD/DVD/CDRW etc.
Detecteert bios dit? Ok.

Op deze wijze is snel duidelijk waar evt. problemen optreden, als je alles in een keer inbouwt heb je geen idee waar een probleem aan kan liggen.
Pagina: 1