[BC3] Maxtor HD (diamond max) met temp sensor???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb laatst een maxtor schijf gekocht, de diamond max 60+ 40GB. Nou zag ik onder de schijf bij de print vandaan een soort plastic iets lopen naar de binnenkant van de schijf.
Nou vond ik dit verdacht veel lijken op een temp sensor die ook op de mobo''s onder de proc zitten.

Weet iemand hier meer over. Is dit een temp sensor???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Da''s toch voor de aansturing van de actuators ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zou heel goed kunnen ik heb daar alleen niet zoveel verstand van dus. Maar dat is toch niet een plastic iets van 3mm breed?? dat is toch breder.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 29 mei 2001 19:28 schreef ferdivdw het volgende:
Zou heel goed kunnen ik heb daar alleen niet zoveel verstand van dus. Maar dat is toch niet een plastic iets van 3mm breed?? dat is toch breder.
Ja die zou dan breder moeten zijn, Is het niet een voeding naar de print of de motor om de schijven te roteren ? Ik heb dezelfde disk maar kan zo snel niet kijken, zit in een kuub beton ;) .

Verwijderd

Denk niet dat het een temperatuursensor is. En die schijf heeft wel S.M.A.R.T. (self monitoring and reporting technology) maar voor zover ik weet houdt dat niet de temperatuur bij. Anders zou je ook heus wel erges in zo''n S.M.A.R.T. proggie voor windows een menutje met hd-temperatuur kunnen vinden. En je komt ook overal tegen dat mensen de temperatuur maar wat gokken met termen als handwarm. Als er bij de DiamondMax een temperatuur sensor inzat zou dat bij veel schijfen al niet meer nodig zijn en zou je ook precieze waardes voor de temperatuur in reviews tegenkomen.