Ik weet dat deze vraag al een aantal keer gesteld is, maar ik heb een budget van 1000-1400 gulden, en daar wil ik graag een camera voor hebben die een normale resolutie aankan (2,1 megapixels is zat) en ook nog genoeg geheugen heeft en een USB aansluiting. Heeft iemand nog tips voor mij???
Als deze vraag al heeeeel vaak gesteld is, heb je vast ook al heeeeeel wat berichten doorgelezen?!?!?!?!?!?
Dus dan heb je ook gezien dat heeeeeeeel wat van die personen worden doorverwezen naar sites als http://www.dpreview.com
Met name http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp is dan wel handig...
In jouw geval:
1) Voer de prijs in ($750)
2) Voer de resolutie in (1600x1200; dit staat voor jouw 2.1 MPixels)
3) Selecteer bij USB de optie "YES"
Dan ram je op de knop COMPARE (helemaal onderaan)
En wat krijg je dan?
4 interessante camera''s die voldoen aan jouw eisen...
2 camera''s met standaard 64 MB erbij (genoeg voor zo''n 100 foto''s)
en 2 camera''s met standaard maar 16MB erbij.....
zucht....
Dus dan heb je ook gezien dat heeeeeeeel wat van die personen worden doorverwezen naar sites als http://www.dpreview.com
Met name http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp is dan wel handig...
In jouw geval:
1) Voer de prijs in ($750)
2) Voer de resolutie in (1600x1200; dit staat voor jouw 2.1 MPixels)
3) Selecteer bij USB de optie "YES"
Dan ram je op de knop COMPARE (helemaal onderaan)
En wat krijg je dan?
4 interessante camera''s die voldoen aan jouw eisen...
en 2 camera''s met standaard maar 16MB erbij.....
zucht....
Het leven van een tweaker is niet makkelijkOp dinsdag 29 mei 2001 18:55 schreef wfvn het volgende:
zucht....
rm -r *
hmm zijn die 100 foto''s in een reso van 1600X1200!?!Op dinsdag 29 mei 2001 18:55 schreef wfvn het volgende:
[/edit]
enne BTW 750$ is iets te veel van het goede...1900 piek!
[edit]
De Kodak dc 3800 van de AH. Is bij AH zo''n ?800,-
''k weet dus alleen niet of ie daar nog verkrijgbaar is, anders moet je naar de Vobis
''k weet dus alleen niet of ie daar nog verkrijgbaar is, anders moet je naar de Vobis
IXUS
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
nee, compactflash zijn die wat dikkere kaartjes, die komen ook meer voor bij digicams . Smartmedia zijn van die hele dunne kaartjes.Op dinsdag 29 mei 2001 19:49 schreef -=Eelco=- het volgende:
enne ik zag nu de Canon Ixus, maar die valt uit te breiden met CompactFlash geheugen. Mijn vraag: is dit hetzelfde als Smartmedia cards??
Neuh.... totaal nietOp dinsdag 29 mei 2001 19:49 schreef -=Eelco=- het volgende:
enne ik zag nu de Canon Ixus, maar die valt uit te breiden met CompactFlash geheugen. Mijn vraag: is dit hetzelfde als Smartmedia cards??
Maar ga nog eens naar de site die ik opnoemde... voer dan geen 750 maar 400 dollar in met de rest van je wensen....
Nieuw kan je een camera vergeten met die specs....
Die 2 camera''s zijn dan wel redelijk stukkie duurder... maar daarbij heb je geen extra geheugen nodig...Op dinsdag 29 mei 2001 19:49 schreef -=Eelco=- het volgende:
Voor 64 MB betaal je al snel zo''n 200 gulden.... (gewoon in de winkel; via internet zal je het wel goedkoper kunnen krijgen)
Maar ik denk dat je wat aan je wensen/eisen moet doen........
Ik heb laatst die Kodak DC3800 bij AH gekocht. Hij is zonder airmiles 899,- en met 300 airmiles 799,-. Ik ben er zeer tevreden over!
Kijk ff op de website van ah (www.ah.nl) om hem te bestellen, of loop ff langs het filiaal bij jou op de hoek.
Kijk ff op de website van ah (www.ah.nl) om hem te bestellen, of loop ff langs het filiaal bij jou op de hoek.
Ik heb zelf toevallig een Canon IXUS 300 en ik moet zeggen, ben er zwaaaaaar tevreden over... kheb er wel een zootje accesoires bij gekocht, zoals een 128MB compactflash kaartje (350 piek bij de mycom, echter inmiddels ook voor 280 bij norrod), een extra accu (lithium ion, dus duur) een draagtasje enz.
Een ''gewone'' IXUS is volgens mij wel een stukje goedkoper, en doet qua beeldkwaliteit nauwelijks voor de 300 onder volgens mij. Een collega van me heeft die camera en is er ook zeer tevreden over. Bijkomend voordeel - hij''s nog een stukkie kleiner dan de 300.
Dus nog ff doorsparen joh, heb je tenminste iets goeds.
Een ''gewone'' IXUS is volgens mij wel een stukje goedkoper, en doet qua beeldkwaliteit nauwelijks voor de 300 onder volgens mij. Een collega van me heeft die camera en is er ook zeer tevreden over. Bijkomend voordeel - hij''s nog een stukkie kleiner dan de 300.
Dus nog ff doorsparen joh, heb je tenminste iets goeds.
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
hmja, nu zag ik vandaag een canon powershot a20 (http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA20/PSA20-e.html) bij de huisleverancier voor ons pc-prive project in het foldertje staan, volgens mij kan ik die wel gebruiken voor werkgerelateerde zaken. Nu vroeg ik me af of je die
a. als webcam kan misbruiken
b. er filmpjes mee kan fabrieken
Nu is dat beide geen noodzaak, maar wel leuk!
a. als webcam kan misbruiken
b. er filmpjes mee kan fabrieken
Nu is dat beide geen noodzaak, maar wel leuk!
I have usernames older than you.
Koop anders een Canon S10.. heb deze gesignaleerd bij Diksons voor 1395,-
Das een 2.1Mpixel camera, ff wat groter dan een Ixus, maar met manual settings.
De gewone Ixus is d8 ik rond de 1500,- in de winkel, mits ze hem hebben, ze schijnen moeilijk leverbaar tezijn.
Das een 2.1Mpixel camera, ff wat groter dan een Ixus, maar met manual settings.
De gewone Ixus is d8 ik rond de 1500,- in de winkel, mits ze hem hebben, ze schijnen moeilijk leverbaar tezijn.
De Canon Powershot A20 schijnt zeer mooie fotos temaken, en je kan er lenzen op schroeven, voor meer info:
http://www.dpreview.com/reviews/canona20/
http://www.dpreview.com/reviews/canona20/
Ik heb ook een Canon Ixus 300 gekocht en ben ook zeer tevreden ermee. Alleen zit ik nog met de standaard 8Mb omdat de 128Mb bij besteld moest wordenOp dinsdag 29 mei 2001 21:41 schreef iGadget het volgende:
Ik heb zelf toevallig een Canon IXUS 300 en ik moet zeggen, ben er zwaaaaaar tevreden over... kheb er wel een zootje accesoires bij gekocht, zoals een 128MB compactflash kaartje (350 piek bij de mycom, echter inmiddels ook voor 280 bij norrod), een extra accu (lithium ion, dus duur) een draagtasje enz.
Kun je geen filmpies mee makenEen ''gewone'' IXUS is volgens mij wel een stukje goedkoper, en doet qua beeldkwaliteit nauwelijks voor de 300 onder volgens mij. Een collega van me heeft die camera en is er ook zeer tevreden over. Bijkomend voordeel - hij''s nog een stukkie kleiner dan de 300.
Zoek op internet naar een aanbieder, DIXONS en consorten zijn veel te duur.Dus nog ff doorsparen joh, heb je tenminste iets goeds.
rm -r *
canon s20, canon ixus 300
die jongen heeft een budget van 1000 tot 1400 gulden hoor, dat kan je daar echt niet van kopen
ik heb zelf de canon s10, maar die zou ik niet kopen als ik jou was, daar zit een accu bij waar je 90 minuten mee kan schieten best wel ok hoor. maar als je er een gewone batterij voor wil kopen als die ander op is ofzo ben je duur uit. er gaat namelijk een batterij in van 30 piek
(de CR123A dacht ik zo).
let dus goed op wat voor batterijen het ding gebruikt. dat kan je een hoop geld schelen.
die jongen heeft een budget van 1000 tot 1400 gulden hoor, dat kan je daar echt niet van kopen
ik heb zelf de canon s10, maar die zou ik niet kopen als ik jou was, daar zit een accu bij waar je 90 minuten mee kan schieten best wel ok hoor. maar als je er een gewone batterij voor wil kopen als die ander op is ofzo ben je duur uit. er gaat namelijk een batterij in van 30 piek
let dus goed op wat voor batterijen het ding gebruikt. dat kan je een hoop geld schelen.
Ik heb de IXUS kost bij europc iets van 1389,- en kan op de kaart van 64 MB iets van 330 640*480 foto''s maken en 160 op 1600*1200
en op de hoogste fine 1600*1200 ongeveer 40.
Ik gebruik zelf bijna altijd de standaart 1600*1200...
Echt een heel gaaf toestelletje de IXUS van CANON.
en op de hoogste fine 1600*1200 ongeveer 40.
Ik gebruik zelf bijna altijd de standaart 1600*1200...
Echt een heel gaaf toestelletje de IXUS van CANON.
Ik heb de Canon Powershot S100, mert 64MB geheugen. Kan je 100 foto''s mee maken.
Bevalt prima, lekker klein.
Enige probleem is natuurlijk dat die niet 10X zoom heeft zoals de Sony nogwattes, maar hij past dan ook gewoon in je broekzak.
Je neemt hem dus sneller mee
Enige probleem is natuurlijk dat die niet 10X zoom heeft zoals de Sony nogwattes, maar hij past dan ook gewoon in je broekzak.
Je neemt hem dus sneller mee
je hebt een kapotte pixel op je CCD zie ik bij je vuurwerkfoto''s (het blauwe stipje). heb ik ook namelijk.Op dinsdag 29 mei 2001 22:10 schreef P.C.Simonis het volgende:
Ik heb de Canon Powershot s10...
Zie http://62.108.19.67
Ow enne 3 dingetjes werken voorlopig maar
als je nog garantie hebt kunnen ze die pixel uitzetten voor je. dan issi wel uit maar het word volledig geinterpoleerd, dus je ziet er niks meer van.
das dus de normale IXUS digital.... hier heettie dus IXUS digital, in het buitenland dus Powershot S100........Op dinsdag 29 mei 2001 22:14 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
Ik heb de Canon Powershot S100, mert 64MB geheugen. Kan je 100 foto''s mee maken.
Verwijderd
Ja nou dat je het zegt.. weet niet hoeveel jaar garantie er op zit .. Jij wel ? hij is 1,5 jaar oud.
Op dinsdag 29 mei 2001 22:19 schreef sjuk het volgende:
[..]
je hebt een kapotte pixel op je CCD zie ik bij je vuurwerkfoto''s (het blauwe stipje). heb ik ook namelijk.
als je nog garantie hebt kunnen ze die pixel uitzetten voor je. dan issi wel uit maar het word volledig geinterpoleerd, dus je ziet er niks meer van.
standaard 1 jaar geloof ik. maar anders zal het ook niet veel kosten denk ik hoor, ze hangen em aan een pc met speciale software die de pixel opspoort en uitzet. een werkje van enkele minuten denk ik zo.Op dinsdag 29 mei 2001 23:05 schreef P.C.Simonis het volgende:
Ja nou dat je het zegt.. weet niet hoeveel jaar garantie er op zit .. Jij wel ? hij is 1,5 jaar oud.
Verwijderd
Ah ok.. heb al gemailed.. Hij moest sowieso naar de reparatie, want mn tft scherm kwam los van de behuizing.. Net of er een schroefje ofzo los begint te raken. En ik laat ook meteen een kleurentest doen als dat kan om te checken of alle kleuren nog goed ingesteld staan.
Zoals je begrijpt gebruik ik hem zeeeer intensief. Heb hem echt altijd bij me
Zoals je begrijpt gebruik ik hem zeeeer intensief. Heb hem echt altijd bij me
ja ik ook, hij zit altijd in de tas 
is ook al meegeweest naar newyork en vele andere uitjes. fijn apparaatje issut.
is ook al meegeweest naar newyork en vele andere uitjes. fijn apparaatje issut.
Pagina: 1