[BC3] Athlon1200 temp 66C

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Heb vorige week een PCtje voor m''n ouders gebouwd, Athlon 1200 op een Asus A7A266 mobo.

Heb net een extra 80mm fan ingebouwd in de kast (voor-onder, naar binnen blazend) en merk dat de temperatuur 66C is.. terwijl het gisteren toen ik checkte 60C was (nog te hoog, daarom extra fan).

Er zit een hele standaard cooler op (Coolermaster dacht ik) die volgens de verkoper goed genoeg was.

60C is al te hoog, maar iemand enig idee waarom het nu opeens 66C kan zijn? Echt absurde temperatuur.
En hoe heet zijn jullie AMD266 eigenlijk?

• QuarK
Oooeps, zie opeens dat ik in het verkeerde forum zat. Zou een @je deze draad even willen verplaatsen? Thnx.

• QuarK
Ik heb nu net gelezen dat die CoolerMaster toch een best aardige cooler is, en dat AMD deze plus enkele anderen toch aanraad voor goede resultaten.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ha,

mijn 1200 AXIA 266fsb wordt 52 graden en stressed 55.
Zit een Thermaltake Super orb op. (ja, ik had liever een GlobalWin FOP-38 maar die is niet te verkrijgen..)
Das wel iets lager dan die van jou.
Maar is je airflow door je systeem wel goed??
Niet dat je alle warme luch in je systeem op hoopt.
En een standaard koeler op een AMD 1200 is NOOIT goed!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijne wordt ook 66 graden, soms ietsjes hoger. met een Thermaltake Super Orb.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:44

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

tja ik gebruik ook een coolermaster dp5-6h51 welke altijd goed uit de testen komt op een 1200 266 axia en ik draai idle ( wel met de kast open ) 40 graden met dit weer.
met de kast dicht ga ik ook richting 60 graden is in principe toch geen probleem lijkt me.
kortom niet al te druk maken en als je een lagere cpu temp wilt hebben moet je er een betere ( en dus duurdere ) cooler erop duwen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 23:04

Rejgun

Leven is Bier drinken

voor mijn nieuwe systeem wilde ik de Smartcooler 1170H (tot 1,5 Ghz) gebruiken voor een AMD T-bird 1,2Ghz

iemand ervaringen met deze cooler????

Audi: Vorsprung durch Technik

• QuarK
Mmmm dit is weird.. ben teruggegaan van bios versie 104 naar 103b (standaard bij mobo), en PC even uitgezet (minuutje ofzo).

Nu al een half uur lang stijgt de temp heel langzaam van 50C richting 57C terwijl ik em continu aan het stressen ben met de koe..

Ik ga em nog een uurtje langer laten lopen, dan weet ik wel rond welke temp hij stabiliseert. Blijft ie onder de 60C dan heeft 1 van die 2 biossen een bugje..

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Welk mobo heb je?
mijn athlon 900@1050 wordt bijna 70°C met zo''n thermaltake orbje op een MSI mobo.

De rest zie sig

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:52

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
holy crap!

zit er wel koelpasta tussen?

mijn thunderbird 900 @ 1000 draait 46 graden stressed en 39 idle

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BC3 Victim
Mwah, mijn athlon 1333/266 wordt ook zo''n 65 graden, blijft gewoon stabiel, dus ik geloof het wel, ze staan er tenslotte om bekend dat het kachels zijn dus......

hij kan makkelijk een weekje continu divx-jes renderen onder win2000, en nog geen gekke fratsen, dus....... :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• QuarK
Hij blijft met bios versie 1003b op de 57C hangen.
Zal wel een bugje zijn dus.

En er zit zeker wel koelpasta tussen, zonder dat zou ie binnen enkele seconden boven de 100C stijgen denk ik.

Misschien dat die 266MHz procs zowieso al heter worden dan ''gewone'' TB/Durons..

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jah denk het ook.... right

Divide and conquer.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het leukste van dit soort discussies is altijd dat iedereen de processor temperatuur met geijkte meetapparatuur heeft gemeten.
Gelukkig heeft air-flow in de case ook geen invloed op de temperatuur van de processor.

Gezien de feiten moet het dus wel:
òf de koeler zijn die brak is,
òf je hebt een vaag afwijkende Proc, die veel heter wordt dan alle andere.

Verwijderd

LOL Jake
:D

En ook is het helegaar niet belangrijk dat het de ene dag buiten 26 graden is met volop zon, en de volgende dag 22 met schaduw.

Tenslotte blijft de vriezer ook gewoon op -15 staan, niet dan..?

>:)

• BC3 Victim
Heb jij dan een thermostaat op je koeler?

Pagina: 1