[BC3] Voeding Prob.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi Tweakers!

Ik heb een pc die ik gemod heb, met 1 voeding. Nu heb ik op mijn school een extra voeding gevraagd. Heb ik ook gekregen. >:)

Betreft:
Type: AT
Vermogen: 250W
Volt: 230V~

Nu was het probleem als deze voeding aansluit zonder moederbord, werkt hij niet. Nou jah. Eigelijk 1 sec, en daarna schiet hij uit.... Weet iemand wat ik hier aan kan doen :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

lijkt op een kapotte voeding

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BC3 Victim
Maar weet je niet wat ik er aan kan doen ?
Ik baal er namelijk wel van :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

aansluiten met mobo ?

Verwijderd

hmm ik denk dat je dan een vage at hebt (zoals ik in me netserver :( ) of een atx. Een atx voeding kan je niet aanzetten zonder een mobo. want een atx wacht op het ''power good'' signaal van je mobo.. waarschijnlijk heeft je school een atx gegeven

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05
edit:
dom van mij

• BC3 Victim
Geplaatst door bagger3001 - dinsdag 29 mei 2001 17:50

--------------------------------------------------------------------------------
hmm ik denk dat je dan een vage at hebt (zoals ik in me netserver ) of een atx. Een atx voeding kan je niet aanzetten zonder een mobo. want een atx wacht op het ''power good'' signaal van je mobo.. waarschijnlijk heeft je school een atx gegeven
Lijkt me niet... Heb em uit een oude 386 geschoefd. Nou de stekker bestaat uit P8 & P9 dus ik weet 100% zeker dat het een AT is...

Maar is die PowerGood te omzeilen ? Scholen :r

Verwijderd

die powergood zit volgens mij alleen op een atx... Dus ik denk dat je voeding kapot is....

Verwijderd

blijft de fan van die voeding wel draaien, of is het enkel de pc die het niet doet??
wat heb je trouwens precies op deze voeding hangen? sommige hebben een minimum belasting nodig, dus als er alleen de floppy aanhangt?

• BC3 Victim
blijft de fan van die voeding wel draaien, of is het enkel de pc die het niet doet??
wat heb je trouwens precies op deze voeding hangen? sommige hebben een minimum belasting nodig, dus als er alleen de floppy aanhangt?
De fan blijft heel effe draaien, en daarna niet meer, want dan valt de spanning uit. Er staat met het testen: 1 coolertje & 1 ccfl lampje op. En ook nog het (Panaflo) :* voeding coolertje zelf...

Verwijderd

hang er eens wat meer aan, zorg ook dat zowel de +5v en de +12v belast zijn, vooral die +5v!
hang er om te testen eens een HD aan of zo!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

justem, sommige voedingen moet je belasten.. en een ATX voeding kun je ook zonder mobo aan het draaien krijgen. Kwestie van 2 pinnen in de ATX stekker doorverbinden..
''k zal wel ff uitzoeken welke...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

http://www.virtualhideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml
Kiek ''s an...
hier hejt ja wa... (da''s twents >:) )

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

hier heb je de pinouts (ben lekker eerst! >:) )

Power Supply to Motherboard AT P8-P9
Pin#ColorFunction
1OrangePower Good
2Red+5V DC
3Yellow+12V DC
4Blue-12V DC
5BlackGround
6BlackGround
7BlackGround
8BlackGround
9White-5V DC
10Red+5V DC
11Red+5V DC
12Red+5V DC

Power Supply to Motherboard ATX
Pin#ColorFunction
1Orange+3.3V DC
2Orange+3.3V DC
3BlackGround
4Red+5V DC
5BlackGround
6Red+5V DC
7BlackGround
8GrayPower OK
9Purple+5V standby
10Yellow+12V DC
(11)Orange(22) +3.3V DC
(11)Brown(22)3.3V sense
12Blue-12V DC
13BlackGround
14GreenPS-ON
15BlackGround
16BlackGround
17BlackGround
18White-5V DC
19Red+5V DC
20Red+5V DC

blijkbaar dus bij ATX pin 14!
bij at dient pin 1 voor ''power good'', geen idee wat dat betekent, maar misschien moet je daar iets mee doen!

Verwijderd

toch net niet eerst dus! :(

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49
Whahaha

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

moet em in de seconden gezeten hebben, kijk maar na!

• BC3 Victim
Killalot....

Tnx for reageren. Maar moet ik die doorverbinden ??
Geen kortsluiting ofzow ? :)
En geld dat voor ''alle'' AT & ATX voedinkjes?
Zou wel kewl zijn >:)

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 20:10 schreef MikevanEngelen het volgende:
Maar moet ik die doorverbinden ??
Geen kortsluiting ofzow ? :)
En geld dat voor ''alle'' AT & ATX voedinkjes?
Zou wel kewl zijn >:)
weet niet goed, eerst eens proberen een hd of zo aan te hangen en als dat nog niet werkt proberen die ''power good'' aan massa of +5v te hangen (best in die volgorde, en dan ook best zonder belasting, just in case >:) )
veel geluk ermee

PS: ondergetekende is niet verantwoordelijk!

• BC3 Victim
Done... Maar werkte niet... Dus ik heb de fan uit de voeding gehaald, en de schakelaar. En heb dat ding weggepleurd... :)

Dus jah... Op naar een nieuwe >:)

Pagina: 1