De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ik baal er namelijk wel van
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Lijkt me niet... Heb em uit een oude 386 geschoefd. Nou de stekker bestaat uit P8 & P9 dus ik weet 100% zeker dat het een AT is...Geplaatst door bagger3001 - dinsdag 29 mei 2001 17:50
--------------------------------------------------------------------------------
hmm ik denk dat je dan een vage at hebt (zoals ik in me netserver ) of een atx. Een atx voeding kan je niet aanzetten zonder een mobo. want een atx wacht op het ''power good'' signaal van je mobo.. waarschijnlijk heeft je school een atx gegeven
Maar is die PowerGood te omzeilen ? Scholen
Verwijderd
Verwijderd
wat heb je trouwens precies op deze voeding hangen? sommige hebben een minimum belasting nodig, dus als er alleen de floppy aanhangt?
De fan blijft heel effe draaien, en daarna niet meer, want dan valt de spanning uit. Er staat met het testen: 1 coolertje & 1 ccfl lampje op. En ook nog het (Panaflo)blijft de fan van die voeding wel draaien, of is het enkel de pc die het niet doet??
wat heb je trouwens precies op deze voeding hangen? sommige hebben een minimum belasting nodig, dus als er alleen de floppy aanhangt?
Verwijderd
hang er om te testen eens een HD aan of zo!
''k zal wel ff uitzoeken welke...
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Kiek ''s an...
hier hejt ja wa... (da''s twents
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Power Supply to Motherboard AT P8-P9
Pin#ColorFunction
1OrangePower Good
2Red+5V DC
3Yellow+12V DC
4Blue-12V DC
5BlackGround
6BlackGround
7BlackGround
8BlackGround
9White-5V DC
10Red+5V DC
11Red+5V DC
12Red+5V DC
Power Supply to Motherboard ATX
Pin#ColorFunction
1Orange+3.3V DC
2Orange+3.3V DC
3BlackGround
4Red+5V DC
5BlackGround
6Red+5V DC
7BlackGround
8GrayPower OK
9Purple+5V standby
10Yellow+12V DC
(11)Orange(22) +3.3V DC
(11)Brown(22)3.3V sense
12Blue-12V DC
13BlackGround
14GreenPS-ON
15BlackGround
16BlackGround
17BlackGround
18White-5V DC
19Red+5V DC
20Red+5V DC
blijkbaar dus bij ATX pin 14!
bij at dient pin 1 voor ''power good'', geen idee wat dat betekent, maar misschien moet je daar iets mee doen!
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Tnx for reageren. Maar moet ik die doorverbinden ??
Geen kortsluiting ofzow ?
En geld dat voor ''alle'' AT & ATX voedinkjes?
Zou wel kewl zijn
Verwijderd
weet niet goed, eerst eens proberen een hd of zo aan te hangen en als dat nog niet werkt proberen die ''power good'' aan massa of +5v te hangen (best in die volgorde, en dan ook best zonder belasting, just in caseOp dinsdag 29 mei 2001 20:10 schreef MikevanEngelen het volgende:
Maar moet ik die doorverbinden ??
Geen kortsluiting ofzow ?
En geld dat voor ''alle'' AT & ATX voedinkjes?
Zou wel kewl zijn
veel geluk ermee
PS: ondergetekende is niet verantwoordelijk!
Dus jah... Op naar een nieuwe