Hi all,
Ik heb een extra adapter nodig voor m''n Compaq Armada E-500.
Ik ben aan het zoeken gegaan naar winkels die die dingen verkopen.
Zo kwam ik bij Dixons (
)
Daar kreeg ik te horen dat een andere adapter slecht zou zijn voor de processor....
Ik snap dat een 24V adapter gebruiken terwijl de originele 18,5V is, dat zal inderdaad niet zo gezond zijn. Maar het lijkt me dat je elke laptopvoeding met dezelfde spanning en vermogen toch kan gebruiken zonder dat het slecht is voor het apparaat?
Een niet-compaq-adapter kost zo''n 80 gulden minder...
Ik heb er 2 gezien die net niet aan de specs voldoen: 1 van 18 volt en 1 van 19 volt. De originele levert dus 18,5 volt.
Welke zouden jullie doen?
18 volt kan natuurlijk misschien net niet genoeg leveren om stabiel te draaien
19 volt zal de processor in zeer lichte mate wat zwaarder belasten... maar is het echt zo ingrijpend als Dixons zegt?
Help would be appreciated....
Ik heb een extra adapter nodig voor m''n Compaq Armada E-500.
Ik ben aan het zoeken gegaan naar winkels die die dingen verkopen.
Zo kwam ik bij Dixons (
Daar kreeg ik te horen dat een andere adapter slecht zou zijn voor de processor....
Ik snap dat een 24V adapter gebruiken terwijl de originele 18,5V is, dat zal inderdaad niet zo gezond zijn. Maar het lijkt me dat je elke laptopvoeding met dezelfde spanning en vermogen toch kan gebruiken zonder dat het slecht is voor het apparaat?
Een niet-compaq-adapter kost zo''n 80 gulden minder...
Ik heb er 2 gezien die net niet aan de specs voldoen: 1 van 18 volt en 1 van 19 volt. De originele levert dus 18,5 volt.
Welke zouden jullie doen?
18 volt kan natuurlijk misschien net niet genoeg leveren om stabiel te draaien
19 volt zal de processor in zeer lichte mate wat zwaarder belasten... maar is het echt zo ingrijpend als Dixons zegt?
Help would be appreciated....