Toon posts:

[BC3] Hard- of softwaremodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is hier nu eigenlijk het verschil tussen en heeft een hardwaremodem meerwaarde op een pc die snel genoeg is?
Nog een vraagje, hoe weet je eigenlijk of het een hardware modem betreft???
Bijvoorbeeld deze van Trust:
Specificaties

Intern 56K fax/modem
Voor gebruik in PCI-slot
Ambient chipset
FAX Class 1 compatibel, 14400 bps
Hayes compatibel
V21, V22 bis, V23 compatible
V32 bis, 14400 bps
V34, 28800 bps
V34bis, 33600 bps
V90 hoge snelheid 56 kbps
MNP5 datacorrectie
V42 bis datacompressie- V80 compatibel voor videoconferenties
Fullduplex werking
Automatisch bellen/ beantwoorden
Inclusief telefoonkabel
Inclusief Cheyenne Bitware software voor Windows
Volledig ''Plug & Play'' in Windows
Vijf jaar garantie

Dutchman

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Softwarematig maakt gebruik van je CPU snelheid om A/D om te zetten. Hardwarematig heeft hier een chip voor.

Als je CPU trager dan 166Mhz is dan zou ik een softmodem afraden. Het schijnt dan de boel te vertragen. Dat is ook de klacht waar de meeste mensen mee komen bij mij op de zaak met een softmodem.

Ambient heeft toevallig soft en hardwarematige chips...maar volgens mij was deze van Thrust soft... :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

softwarematig maakt meer gebruik van je CPU geloof ik

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
Bijna alle pci+usb+amr modems zijn softmodems. Externe modems en isa modems die een hardware matige com poort toevoegen zijn hardware modems.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Maar als je nou onder Linux een modem aan de praat wil krijgen??? Ik lees net:
PCI werkt niet en USB misschien als je het al aan de praat kunt krijgen. Mooi vooruitzicht!

Dutchman

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 29 mei 2001 13:58 schreef vandijk het volgende:
Bijna alle pci+usb+amr modems zijn softmodems. Externe modems en isa modems die een hardware matige com poort toevoegen zijn hardware modems.
Alle PCI modems soft?? Dacht het niet! Idd, een stapel Ambient chipsets zijn behoorlijk hard. AMR (en CNR/ACR) modems lopen dan weer op de mobo chipset.

Wat USB betreft durf ik weinig te zeggen, alleen weet ik dat die dingen itt PCI softmodems wel eens in Linux aan de praat te krijgen zijn (als USB het überhaupt wil doen:(, maar dat is een ander forum...), dus zullen ze iig een ander techniek gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zou altijd gaan voor een extern modem. Dan weet je altijd wat er aan de hand is en je weet zeker dat het werkt.

Als daar een probleem mee is, dan is gewoon de voeding kapot ofzo iets. Voor interne modems wordt gegoocheld met irq''s en drivers. Voor een extern modem heb je een compoort nodig die er altijd is en die altijd hetzelfde werkt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onder Linux met een modem?

1 oplossing die het (vrijwel) gagarandeerd doet en de extra paat 10-tallen DFL zonder meer waard is aan gemakkelijke configuratie: een ''ouderwetse'' seriele externe modem.

Is geen haar slomer dan USB/PCI/AMR/wat dan ook (56K6 blijft de beperking), en wordt simpelweg aan een standaardCOMpoort gehangen.

Goede tweede keus: ISA-modem (maar vind tegenwoordig maar eens een ISA 56K6)

Als dat niet lukt een PCI hardware modem (tip: E-tech heeft een goede, snelle op basis van een Ambient chipset, vandaar dat ik op de naam kwam). En anders USB, maar dan is het zelfs voor een flinke guru nog maar de vraag of het aan de praat te krijgen is...

AMR/CNR/ACR/Soft-PCI kun je in elk geval wel schudden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
En een pcimodem van Target? Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik wou een aantal dingen bestellen daar dus ook maar gelijk het modem erbij. Ze hebben daar maar 1 pci modem en dat is van Target.
Waarschijnlijk is een extern modem dan toch maar het beste, kost wel wat meer maar als het dan gelijk werkt heb je ook wat.

Dutchman

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Target producten zelf zijn vrij goed- heb een NIC, twee toetsenboren en 3 muizen van ze. Maaaaar... de after sales service is niet-bestaande. Winkeliers krijgen gewoon niets van die lui terug- dus moet je een wel heel erg toeschietelijke winkelier hebben om in te ruilen bij defect. Daarom zou ik geen Target op mission-critical dingen gebruiken.

Bovendien klinkt het niet lasof duidelijk is of het een hard- of softmodem is. Als je wil Linuxen is duidelijkheid daarover essentieel.

Oslik blyat! Oslik!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Een trust modem PCI 56k heb ik gehad, niet doen als ik jou was.

Als je een goed pci hardware modem wil: E-Tech PCI56RWM

Heb ik nu, werkt perfect...

Vooral als je wilt gamen raad ik je weinig andere aan, ik ben destijds een hele tijd bezig geweest met modems uitproberen totdat ik deze kreeg, die is echt perfect. :7
Pagina: 1