[BC3] cpu en mem?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ga netwerk aanleggen voor kabelinternet, maar hebben alleen nog oude 486 over als server. Weet dat je alleen ICS''en kan vanaf win98SE, dus stel dat ik dan WinMe installeer, wat voor ''n geheugen en processor heb ik dan minimaal (dus: minimaal) nodig?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
16 mb ofzo ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

System Requirements for Windows Me
VGA or higher resolution monitor
Pentium 150MHz processor or better
32MB of RAM or better
Minimum 480MB to 645MB free hard-disk space

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WinME op een 486? Ho maar|:(

WinME is al een gedrocht op PII m. 64MB, laat staan op iets ouders. Ga gewoon voor Win98SE.

Draait min. op een 486DX2-66 m. 16MB, ik heb het soepel lopen op een DX4-100 laptoppie met 24MB.

Maar ff 2 stappen terug- jij wilt in beginsel gewoon een router maken van het servertje. Dat kan vanaf 1 floppy mbv een all-in Linux distro (vergeet precies welke), en dan heb je heus geen 100en MHz of tientallen MB RAM nodig.

Gokje: search ff in het netwerken forum. Zoekt en gij zult vinden. Stuk minder gekloot dan het instellen van de (brakke) Win98SE/ME ICS.

Oslik blyat! Oslik!

• BC3 Victim
Ik heb zelf in eerste instantie met een 486DX33 MHz met 16 MB als server gewerkt, leuk voor inet delen, maar niet voor file opslag, ik werkte met win 95 minim. instaal, en sygate erover, (gelijk een build in DHCP) das makkelijk. En als een trein werken. Nu heb ik wel wat anders, maar dat boeit niet.

Voor WinME (zowiezo niet doen) zou ik toch min. een PII aanraden met 128 MB RAM. 64 MIN.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

flikker d''r gewoon win95 of lunix op.
ik heb win95 op een 486-33 met 8mb ram en een 150mb schijf, dat draait best,alleen heb je er niet zoveel aan als server.

Verwijderd

Gebruik Freesco man. Das lachen, vooral als je nog nooit met Linux hebt gewerkt.

''k zie nu tenminste hoe "krachtig" die command line is :D

Maar ff serieus, hier zijn echt al honderden topics over geweest.

• BC3 Victim
Mijn vraag ging ook niet zozeer over het os voor het netwerk, want heb al begrepen dat freesco prima is voor dergelijke computer.
Weet alleen niet of ik zin heb om me daar helemaal in te gaan verdiepen...
En win95 alleen kan trouwens geen internet sharen (en daar ging het dus ff om).

• lange

lange

Boom Boom?

euh sygate????

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 29 mei 2001 16:18 schreef Rubbertje het volgende:
Mijn vraag ging ook niet zozeer over het os voor het netwerk, want heb al begrepen dat freesco prima is voor dergelijke computer.
Weet alleen niet of ik zin heb om me daar helemaal in te gaan verdiepen...
Verdiepen in Freesco :? Sorry hoor, maar een kind kan dat nog aan de praat krijgen. (Voorwaarde dat tie wel kan lezen :) ).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:48

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik wil niet flamen ofzo maar let op,
installatie win 95 of ander 9x op een 486 33 mhz 8 mb duurd ? uurtje of 2 drie minimaal, configureren is echt TIG keer rebooten dus al met al ben je er zeker een halve dag mee zoet.

Als je de helft van die tijd gebruikt om ff de handleiding sumier door te nemen van Freesco ben je er al.
Installatie is met een wizzardje die je netjes alle gegevens vraagt die vul je in en het draaid, kwestie van een image downloaden op flop gooien setupje draaien en het werkt met lezen klooien floppen zoeken etc etc ben je misschien net 1 uurtje kwijt.

Lang verhaal kort als je er niet al te veel tijd in wilt steken zou ik zeker niet voor een win9x oplossing kiezen ..

Maar je moet het zelf weten :) tis jouw leven

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• lange

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 29 mei 2001 16:38 schreef CyCLoNe het volgende:
Ik wil niet flamen ofzo maar let op,
installatie win 95 of ander 9x op een 486 33 mhz 8 mb duurd ? uurtje of 2 drie minimaal, configureren is echt TIG keer rebooten dus al met al ben je er zeker een halve dag mee zoet.

Als je de helft van die tijd gebruikt om ff de handleiding sumier door te nemen van Freesco ben je er al.
Installatie is met een wizzardje die je netjes alle gegevens vraagt die vul je in en het draaid, kwestie van een image downloaden op flop gooien setupje draaien en het werkt met lezen klooien floppen zoeken etc etc ben je misschien net 1 uurtje kwijt.

Lang verhaal kort als je er niet al te veel tijd in wilt steken zou ik zeker niet voor een win9x oplossing kiezen ..

Maar je moet het zelf weten :) tis jouw leven
gewoon je hdd in een andere pc hangen en installen maar...
Pagina: 1