Toon posts:

[BC3] Mijn PC start af en toe niet op... Vreemd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms start mijn PC niet op, als ik hem aanzet komt er niks op het beeldscherm, HDD ratelt ook niet. Ik moet dan echt de stekker uit het stopcontact halen om hem uit te zetten. Als ik een paar min wacht en ik zet ''m aan krijg ik meestal het BIOS te zien, met de melding dat er een instelling fout is. Vaak staat er dan ineens 300 ipv 450 MHz. Ik heb de instellingen al eens op default gezet, maar het helpt niet.
Ik heb dit probleem al langer, maar de laatste tijd veel vaker, bijna altijd als de PC nog ''warm'' is (nog niet zo lang uit staat).

Ik heb een ASUS P3B-F (BIOS 1006) met P3 450 (katmai).

Ik vraag me af wat het probleem kan zijn.

Verwijderd

Heb dit ook gehad. Dit kwam toen door een conflict met mijn videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een HDD erbij gezet. Ik weet niet hoeveel Watt mijn voeding is (kan dat ook niet zo snel vinden). Ik heb nu in mijn systeem:
Maxtor 6 GB 5400
Maxtor 40 GB 7200 (nieuw)
dvd-speler
12x brander
64+256 MB RAM
8 MB video
netwerkkaart
SB 128 PCI

Dit is toch niet overdreven? Of kan het wel door de HDD komen?

Het vreemde is dat de processor-snelheid wordt veranderd (in BIOS kan ik kiezen uit 450, 300 of Manual).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik weet het niet zeker maar kan het niet zijn dat je batterij die je bios onder spanning houd een beetje aan de lege kant is bij mij was dat wel het geval en dan doet hij steeds minder en uiteindelijk echt niks meer. gewoon batterijtje vervangen
anders sorry en succes verder

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wat gebeurd er als je de nieweu schijf los gooid doet ie het dan wel goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het probleem ook voor de nieuwe schijf, maar nu steeds vaker. Ik ga het batterijtje iig wel vervangen.
Pagina: 1