Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

voordeel van een goeie pc bij fps...

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
Ik vroeg me af of er een erg groot voordeel is met pc's die beter sneller groter... zijn.

Meer frames per second is natuurlijk altijd fijn, maar een 19'' monitor zou het beeld groter moeten maken en dus ook het raakoppervlak. Volg ik hier een correcte redenering?
En surround boxen? Maakt dat echt wat uit?
Zo'n speciale hoge resolutie muis????

Zijn er hier mensen die op verschilllende pc's hebben gespeeld, en dus het verschil kunnen vertellen?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik dus echt een overbodig subject. Heeft dit zin, heeft dat zin? Tuurlijk hebben die dingen zin voor je systeem. Duh....ach laat ook maar...

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wat een onzin met dat "raakvlak", dat heeft er echt lekker veel mee te maken, alsof het de beamer in je beeldbuis te maken heeft met het aantal frames wat je haalt... <gaap> ...Tuurlijk maakt het systeem uit, ga jij maar eens kijken hoe Q3 op een p2-233 loopt of op een p3-600.... <lame> >:) >:) >:)

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
Oei, wat zijn we vandaag toch lekker vrolijk.

De 1 loopt te zeiken: Duh, natuurlijk maakt het wat uit. Doe niet zo dom....

De ander schreeuwt net zo hard dat ik een eikel ben, en zeker weet dat het niks uitmaakt..

Hmm..

Die discussie had ik dus ook laatst, wat maakt een grote monitor makkelijker. Betere fov, groter raakvlak.....

Oja, en als je geen zinnig antwoord kan geven, doe dat dan ook niet. Dat posten om te posten... Dat is echt te zielig voor woorden

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Redox
  • Laatst online: 02-11 19:54

Redox

Motion Design / VFX

Ik denk dat een kleinere monitor fijner is, 17" ofzo, bij een 19" speel ik veel slechter, omdat ik moeilijker het "hele" beeld kan zien heb ik minder snel in de gaten dat er vanuit de hoek een racket aankomt ;)

Verwijderd

juist vince...

Shingoth.. reageer eens normaal man... die gast vraagt toch gewoon wat of niet dan?

Sjeez...

Scope

• Shi'ngoth
  • Niet online
Sjill..... het probleem is: dat hij geen duidelijke vraag stelt.... het is nogal wiedes dat je met een 19" monitor "meer" ziet.... wat die andere gast zei, klopt ook.... dat het gewoon lastiger is om dan het hele beeld te overzien.... Als je voortaan een specifieke vraag stelt, krijg je ook niet zulke reaties, ik hoop dat je dat begrijpt...

En ja.... ik heb ook wel eens een ENORME kutdag...

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• Mini-me
  • Niet online
Shi'ngotH>
ookal heb je een kutdag, je hoeft anderen daar nog niet bij te betrekken. Wil je je agressie kwijt op anderen ga dan oefenen voor onze clan >:) >:) >:)
Je staat in de rankings nog steeds onder VorteX ;)
(Laten we het maar niet over mij hebben) :)

Verwijderd

Sorry, maar wat een onzin dat een 19" je meer raak oppervlak geeft!!!!! Je speelt in een bepaalde resolutie of die door je monitor nou 10x of maar 1x uitvergroot wordt maakt in je raakoppervlak niks uit.

Je framerate wel, hoe vaker die ververst wordt des te sneller je je tegestander een beweging ziet maken, dus hoe raker je schiet........

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Op een grote monitor kan je meestal ook hogere res. draaien = meer details = beter beeld. Ik ben zelf van een 15" naar 19" gegaan en dat speelt een stuk beter. Sowieso omdat het beeld scherper is (gewoon goeie monitor :)) maar ook omdat alles duidelijker zichtbaar is.

Surround sound is ook wel handig als je uit wil zoeken waar iemand nou eigenlijk uithangt.

• Mini-me
  • Niet online
Het is heus niet zo dat een grotere monitor de electronenbundel meer moet afbuigen...ooit wel eens gemerkt dat die din gen nou eenmaal dieper zijn? Alleen een shortneck monitor moet de bundel meer afbuigen, maar met een 19" heb je precies dezelfde afbuiging als met een 17" monitor.

Verwijderd

Bij een grotere monitor heb je ook een hogere resolutie nodig om het zaagtand effect binnen de perken te houden.
Wat weer resulteert in meer benodigde horsepower.
Surround, EAX, en A3d vreet zeker de nodigefps'en (in de juiste volgorde) maar bv A3d klinkt waanzinnig.
Je eerste vraag kon je trouwens zelf ook beantwoorden...
Ik ga trouwens binnenkort een kogelloze muis halen, wat ik ben het zat dat het roken van sjek me soms frags kost.

Verwijderd

Verder is het zo dat als je op hogere res. gaat spelen je bottleneck eerder je videokaart wordt dan je CPU (ff aannemnde dat er geen p133 inzit).
Vanaf resoluties van 1280 en hoger wordt je pc'tje fillrate limited (afhankelijk van spel en cpu en soort videokaart).
Ik heb bv. zelf de stap gemaakt van p3 500 naar coppermine 550@733mhz.
In q3 in 1280x1024X32 met alles aan haal met m'n GeForce z'on 36 fps met de P3 500.
Met de kopermijn op 733 ook 36 fps, dus duidelijk fillrate limited, bij een snellere kaart zoals de nv15 en/of voodoo5 zal het verschil tussen 500 en 733 wel merken.
In UT is het een heel ander verhaal, dit spel stuurt op de een of andere manier meer taken naar de CPU wat resulteerd in een veel hogere fps met de kopermijn op 733 dan de p3 op 500 allebei gemeten in 1280x1024x32.
Benchmarks op anandtech laten dit beeld mooi zien.
Wat ik wil zeggen is dat met vooral in de lagere res. de cpu power tot uiting komt omdat de huidige videokaarten, hoe snel dan ook, gewoon in diverse spellen nog steeds de vertragende factor blijven, dus belangerijk upgrade onderdeel.
Pagina: 1