[BC3] Floppy drive werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb voor een maand terug mijn computer een beetje vernieuwd. DWZ:
- Asus A7pro
- Asus geforce 2 mx + tv out
- AMD Duron 800 mhz

Nu heb ik dus alles ik mijn kast gedaan, en nu werkt mijn floppy drive niet, mijn moederbord herkent hem wel, maar het gele lampje blijft steeds branden van mijn floppy drive, de stekkers heb ik al omgedraaid, maar dat hielp ook niks. Iemand enig idee hoe die probleempje verholpen kan worden?

bij voorbaat dank

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

drive kapot?

probeer eens in andere pc te hangen en een andere drive in jouw pc.

Verwijderd

nou, als het lampje blijft branden ligt het volgens mij echt aan de kabels die verkeerd zijn aangesloten.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ga er maar vanuit dat je drive kapot is. Bij mij ging ook eerst steeds het lampje branden. Hij heeft het toen nog even gedaan, maar daarna was het over

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

JJJ

Het moet de flatcable wel zijn.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Drive kapot, kabel kapot of verkeerd aangesloten (geweest), zeker als het LEDje blijft branden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lampie continu aan => kans is groot dat je (net als ik laatst :P ) de flatcable verkeerdom hebt aangesloten.. ff omdraaien en het probleem is gefixed :)

Verwijderd

zoiets heb ik ook gehad. maar je zegt al dat je kabels goed zaten en dat je ze had omgedraait. Als dat zo is dan is er maar 1 conclusie>>>>floppydrive is half-dood :'(

[topic=181124]

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Heb je die twist in de kabel aan de kant van de drive :?

Verwijderd

lampje dat verkeerd blijft branden is meestal de kabel die verkeerd omzit bij het diskettestation

Verwijderd

Nog een geintje waar ik een tijd over deed voordat ik het door kreeg: de drive moet aan het ene einde en het mobo/de controller moet aan het andere uiteinde. Bij een kabel met maar 2 pluggen is het logisch, bij een kabel met 3 (voor 2 drives dus) moet je het ff weten.... Bij het gebruik van maar 1 fdd gebruik je dus het middelste stekker NIET.

Succes
Pagina: 1