Toon posts:

[BC3] Bagger systeem doet bagger niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeer vaag, wanneer ik de computer opstart ratteld even de HD, de CDrom, de fan doet het maar...

Er komt verder geen scherm en het lijkt wel alsof er totaal niets gebeurt. Geen OS die start geen boot helemaal niets...
Eens in de zoveel tijd start hij gewoon op, maar dan duurt het weer 4 dagen totdat hij het weer doet. Ben er eens mee naar een winkeltje geweest en die zeiden dat het de SLEEPMODE???? was en dat ze het KABELTJE?!? van de sleepmode hadden verwijderd zodat deze het niet meer zou veroorzaken. Nu een half jaar later gebeurt hetzelfde weer, ik schroef de pc open, stop alles wat ik in mijn eigen computer heb in deze pc. Het resultaat blijft hetzelfde, wat me dan echter opvalt is dat de FAN ernstig is versleten, tot het bijna "uitgebrande" toe. alsof er iets tussen heeft gezeten, kortom tekenen van HEVIGE slijtage wat bij mijn eigen computer niet zo ernstig het geval is.

Waarin zou dit kunnen liggen, het is niet echt een systeempje wat 100% het nieuwste is

PentiumII 350mhz 64mb sdram een 5 of 6 gig schijfje, kortom de bagger wat er in een packardbell systeempje gegooid kan worden...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
reset je bios eens. kan helpen
[vaag verhaal] ik had met mijn jetway 663as mobo dat het bios ''er uit liep'' . soms wilde die wel booten en soms niet, dan bleef ie hangen ergens in het bios boot scherm. echt heel vaag. toen heb ik dus toen hij het een keer wel deed hetzelfde bios als er al in stond er in geflashed en sinds dien is ie weer helemaal goed [/vaag verhaal]

Verwijderd

Topicstarter
Ehmmm hij komt niet eens bij de bios, hij begint te loeien en het scherm blijft zwart. Alle componenten zitten vast en solid

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Ik vraag het maar even voor de zekerheid.

Kun je batterij er niet gewoon uittrekken?

Engineering

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15

ThaDude

Hang Loose

Tja is je videokaart nog wel goed? Ikheb ook eens vreemde dingen gehad. Hierna bleek dat de videokaart niet meer helemaal goed was...
Nieuwe erin en opgelost.

Kan idd zijn dat als je Fan stuk is en dat die in zo''n korte tijd warm wordt dat die daarom vanzelf niet verder gaat (beveiliging)

Probeer eens wat dingen zou ik zeggen, kan er niet veel minder van worden volgens mij

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 11:00 schreef Tupolev het volgende:
Ik vraag het maar even voor de zekerheid.

Kun je batterij er niet gewoon uittrekken?
Uhmmm maar is het niet wanneer je de batterij eruit trekt dat je een bios flash moet doen?

PS
De fan draait wel

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 11:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Uhmmm maar is het niet wanneer je de batterij eruit trekt dat je een bios flash moet doen?

PS
De fan draait wel
Nee hoor, na het verwijderen en terug plaatsen van de battery hoef je niet je bios opnieuw te flashen. :7
Waarschijnlijk zit er ook een jumpertje op je mobo waarmee je de bios kan resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die jummer maar niet ga gebruiken, ik denk dat ik eerst effe de videokaart ga testen daarna de batterij eruit trekken etc en als dat niet lukt de computer uit elkaar mollen alles wat ik kan houden houden en een nieuwe kast kopen.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Lijkt wel op rot geheugen probeer is een ander reepje.
Pagina: 1