[BC3] waarom valt stroom uit :?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zit hier al een tijdje met een probleem. Ik heb nu mijn adsl modem (usb speed touch van alactel => usb) geinstalleerd, deze werkt perfect, maar als ik nu mijn webcam (creative webcam plus) insteek op de andere usb poort dan valt de stroom op de adsl modem uit :? Hoe kan dit komen en hoe verhelp ik dit. Als ik mijn adsl modem dan reset (uittrekken en insteken) dan werkt ie wel. Ik heb die webcam gekocht om iemand online te kunnen zien en hij of zij mij ook!!!!!! Dit is zwaar :r
Als ik de ADSL modem niet in heb steken dan werkt de webcam overigens perfect.
HELP!!!!!! :'(
ik wil kunnen netmeetingen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Waarschijnlijk neemt de webcam teveel stroom om ook de modem nog te kunnen voorzien van een beetje electriciteit! Heb je geen usb poorten op je mobo die je dmv een kabeltje kunt doorlussen?

• BC3 Victim
Heb je je USB-poorten op je mobo of op een insteekkaart?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik denk dat je een usb hubje moet kopen want het lijkt er op alsof je alcatel modem teveel watt van je usb vreet (tenzij hij een aparte voeding heeft en ik er absoluut naast zit)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Denk dat je webcam te veel stroom vreet, of je adsl modem en je webcam samen gaat sut niet.
koop een usb hub (die moet je in het stopcontact doen....)

• BC3 Victim
ik heb idd een insteekkaartje
maar mijn onboard usb die trekt het helemaal niet, ik geloof dat die low powerd was :r
maar
bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken voor zo 1 voor in het stopcontact :)
welke raden jullie mij aan??

Verwijderd

je kunt in elk geval kijken in device manager, bij de usb-controllers. Als je dan properties doet kun je zien hoeveel mA elk usb-apparaat vreet. Maximum is 500mA geloof ik per root-poort (dus poort komend vanuit mobo, of hub met wandcontactdoossteker/adapter)

Verwijderd

een USB-hub (of-hoe-heet-het-ookalweer-precies) kopen, deze wordt toch extern gevoed ?

• BC3 Victim
ik gebruik windows 98 gold edition en deze feature van kijken hoeveel stroom ie gebruikt kan ik niet zien :(

Pagina: 1