[BC3] win98 sluit niet meer af

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Na wat problemen met afsluiten besloot ik win98se opnieuw te installeren op mijn pc. Na een paar dagen goed te hebben gewerkt, weigerd hij nu weer af te sluiten. Als ik met msconfig "snel afsluiten toestaan" aan zet, herstart de pc alleen nog maar, zet ik het uit, dan blijf hij hangen bij het scherm "bezig met afsluiten".
Ik heb de nieuwste BIOS, en drivers van mijn hardware geïnstalleerd, en andere voedingen geprobeerd. Wie weet wat dit kan veroorzaken???

Voor de duidelijkheid, BIOS en windows staan voor zover ik kan nagaan goed ingesteld, hij heeft namelijk een week lang goed gewerkt.

EN ja, ik heb het berichtje vaker gepost, omdat ik simpelweg niet weet of het hardware of software is, dus AUB geen crosspost berichten meer!!!!!!!!!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

win98 blijft hier op een p120, p200 en amd350 altijd hangen op "Bezig met afsluiten"
komt in mijn geval door de netwerkkaart (NE2000 compatible ISA)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Er zijn hier al tig postings over geweest. Blijft probleem van MS.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Is alang een patch van MS voor. Ff zoeken bij de site van MS en gij zult vinden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

moet je eens in start > run (of uitvoeren)

"rundll32 user,exitwindows"

typen (zonder de haakjes natuurlijk)
en kijken of die dan wel goed afsluit

zo ja
dan moet je daar ff een shortcut naar maken :)

• BC3 Victim
Ik weet uit ervaring dat dit geen typisch ms geval is. Op de TD waar ik werk kom ik regelmatig vergelijkbare systemen tegen, die gewoon netjes afsluiten. Wat mij ook overtuigd dat het geen ms probleem is, is dat ie het een week lang probleemloos heeft gedaan. Sinds vandaag is het ineens mis.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 22:46 schreef Beaves het volgende:
Is alang een patch van MS voor. Ff zoeken bij de site van MS en gij zult vinden.
Ik neem aan dat je hiermee de shutdown supplement bedoeld??? als het zo simpel was, had ik geen berichtje gepost :Z

Verwijderd

probeer die fukking rundll dan uit te voeren......

Verwijderd

hiero blijft ie ook hangen, door de netwerkkaarten...
gewoon uitpleuren..

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Hiero had ik het zelfde probleem :(

Dat bestandje van MS geinstald en weg problemen :)

Dus gewoon ff downen dat bestand van af de MS Site :)

• BC3 Victim
Die Rundll-lijn heb ik standaard al op mijn desktop staan, heeft dezelfde uitwerking als netjes start>afsluiten...>windows afsluiten.
Die MS update heb ik ook al geïnstalleerd (ik neem aan dat het de windows98 shutdown supplement betreft), heeft ook niet de gewenste uitwerking gehad.
Wat betreft de netwerkkaart, die heeft al die tijd geen problemen veroorzaakt

Verwijderd

als de rundll lijn niet werkt dan ligt het meestal (zo niet altijd) aan iets hardwarematigs.......

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Long shot, maar ik kreeg problemen met afsluiten van Win98 in combinatie met via chipset na het installeren van Norton software. :?

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 23:20 schreef bl00dhound het volgende:
als de rundll lijn niet werkt dan ligt het meestal (zo niet altijd) aan iets hardwarematigs.......
Helaas heb ik ook gevallen meegemaakt waarbij de rundll lijn niet werkte, en het windows was die gaar was. Ik heb helaas geen flauw idee waar het prob zit (misschien dat het uit de chipset (via kt133) komt, ga ik binnenkort proberen, maar moet ik eerst een ander mobo voor hebben).

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 23:24 schreef deepbass909 het volgende:
(via kt133)
dat zegt het al
zie mijn topic over tv kaart :)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Om te troosten, ik draai een Abit KT7-raid, een 3com nic, een SB live! soundcard, een PCI softmodem allemaal op Win 98se.
Allemaal hardware die elkaar bijten.
En het werkt probleemloos, dus het kan wel.

• BC3 Victim
Als je een novell cliënt geïnstalleerd hebt dan sluit het systeem zowiezo niet af.

Mijn ervaring is dat het in 90% van de gevalen de ACPI instellingen in windows/bios niet goed staan.

Niet eigenwijs zijn. Gewoon ff proberen in de bios ;) ACPI AAN. In windows alle powersave functionaliteit UITZETTEN.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Niet eigenwijs zijn. Gewoon ff proberen in de bios ACPI AAN. In windows alle powersave functionaliteit UITZETTEN.
Allebei uit lijkt me dan iets handiger, aangezien de BIOS veel minder functionaliteit heeft dan ACPI onder Win2K.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

Als je het mij vraagt, ligt het aan de MS netwerkshit. Heb enkele PC''s thuis, sinds daar netwerkkaarten inzitten, sluiten soms wel en soms niet goed af.
Heb het al vaker gehoord..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 23:30 schreef 4tune het volgende:
Long shot, maar ik kreeg problemen met afsluiten van Win98 in combinatie met via chipset na het installeren van Norton software. :?
Het ziet ernaar uit dat dat ook bij mij het probleem veroorzaakte. Na het uitschakelen van de Norton Ghost Client lijkt hij nu wel goed uit te schakelen :)

Bedankt voor je voorzet naar een oplossing

Pagina: 1