Toon posts:

[BC3] Oude kut PC

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb op men werkt een oude kut pc staan. Een pentium 1 200 met een paar simmetjes en wat middeleeuwse kaarjes. nou draait dat dingetje echt al eeuwen maar heeft het ook al eeuwen het zelfde probleem. Je moest tot voorkort altijd 1x de pc aan en uit zetten voordat je ''m weer aan kon zetten om op te laten starten. Op zich geen probs. Maar sind een maand moet je ''m dan ineens 10 dan ineens 5 en soms zelfs ronde de 15 keer aan en uit zetten voordat ie boot. Dus ik heb dat ding open gesloopt en de voeding vervangen. Alles werkte perfect, dacht ik. Na een keer of 10 proberen ging het weer net zo. Die voeding is er ondertussen ook weer uit en er zit nou een 3e in die zeker goed is. Maar toen ik het net ff snel probeerde heb ik ''m niet aan gekregen (misschien niet vaak genoeg geprobeert). Wat is hier het probleem en wat doe ik er aan?

Thanx,

HAWK

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Zou je harddisk kunnen zijn die in de parkstand blijft hangen :?

Laat me raden een seagate ... :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
sloopt een van de onderdelen de voeding?

heb je de bios al eens geflashed? (der zit misschien een bug in)
ik heb een p166 en af en toe (heel raar dus) gaat het 2e ide kanaal niet aan, na een restart is het wel altijd goed, lijkt een beetje hetzelfde maar op grotere schaal.

als je op de knop duwt, wat doet hij dan? helemaal niks, lampjes branden, hd draait?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
wij hadden het met een amd k6-2 400, bleek het geheugen gaar te zijn

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

De powerknop aan de voorkant van je kast kan ook nogal eens brak zijn. Heb net en ouwe 486 met hetzelfde probleem voorzien van een oude koelkast aan/uit knop en sindsdien doet hij het weer als een nieuwe. Daarvoor had ik exact hetzelfde probleem als jij. Ik heb ook eerst een andere voeding geprobeerd maar dat bracht ook geen verandering. Dus sluit de aan/uit knop eens kort of vervang hem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het zeker proberen wat jullie allemaal zeggen. Nog meer dingen waar ik naar moet kijken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gewoonAfbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/rough/greenchainsaw.gifdie handel

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 00:23 schreef Pinoo het volgende:
Heb je aan die "kut PC" toevallig nog "zware" PS/2 dingen en/of zelfs USB hangen?! Dat kan vaak die opstartproblemen verklaren omdat ze dan teveel stroom slurpen. :) Staat in de C''t van deze maand nl. een heel stuk over!
Moet je ff proberen op te starten met alleen VGA eraan, of heb je dat al gedaan?! :?
Ik snap wat je bedoelt het deze pc is echt oud, hij heeft geen usb en geen ps2, de apparaten die er aan hangen zijn gewoon een standaart muisje en een standaart ramplank. (bijde 10 jaar oud)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 21:32 schreef catfish het volgende:
sloopt een van de onderdelen de voeding?

heb je de bios al eens geflashed? (der zit misschien een bug in)
ik heb een p166 en af en toe (heel raar dus) gaat het 2e ide kanaal niet aan, na een restart is het wel altijd goed, lijkt een beetje hetzelfde maar op grotere schaal.

als je op de knop duwt, wat doet hij dan? helemaal niks, lampjes branden, hd draait?
het cpu fannetje draait maar de cd speler gaat niet open en aan de hdd merk ik ook geen veranderingen aan de buitenkant

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

JJJ

Op dinsdag 29 mei 2001 08:18 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt het deze pc is echt oud, hij heeft geen usb en geen ps2, de apparaten die er aan hangen zijn gewoon een standaart muisje en een standaart ramplank. (bijde 10 jaar oud)
200 MHz hadden ze vroeger niet...
Pagina: 1