Nu hoor ik jullie al zeggen:
"seaaarch"
Maar dit kon ik niet vinden...echt niet! Ik heb nu al iets van 20 posts over DMA enablen zitten lezen maar ik kan mijn probleem er niet mee fixen...
Het vakje om DMA te enablen is er gewoon NIET, zowel bij de hd, dvd en de brander. Dus niet een grijsvakje ofzo, gewoon GEEN vakje. En ook in de bios-setup kan ik niet eens iets vinden wat lijkt op dma enablen...
M''n hd scored ver beneden pijl. Bij m''n vorige HD op m''n oude mobo kon ik wel DMA aanzetten en die scoorde een STUK hoger...
Hier komt m''n systeem:
Hardware:
Gigabyte GA7IXE - moederbord
AMD Northbridge 751 Southbridge 756 - chipset
AMD Athlon 550Mhz - processor
352Mb RAM - geheugen
Maxtor DiamondMax VL40 30Gb (Maxtor 3073H3) - harddisk
AOpen 12/32 - dvd
LiteOn 12/10/32 - brander
Asus 7200 Geforce 2 MX TV-Out - videokaart
Sounblaster AWE 64 ISA - geluidskaart
OS/etc.:
Win98 - 1st edition
AMIBios - 1.23
Voor de mobo+chipset:
AGP - 4.71
EIDE - 1.32
IRQ - 1.11
Dus als je enig idee hebt wat er aan de hand is, vertel het me. Want ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen...
Bij voorbaat dank!
"seaaarch"
Maar dit kon ik niet vinden...echt niet! Ik heb nu al iets van 20 posts over DMA enablen zitten lezen maar ik kan mijn probleem er niet mee fixen...
Het vakje om DMA te enablen is er gewoon NIET, zowel bij de hd, dvd en de brander. Dus niet een grijsvakje ofzo, gewoon GEEN vakje. En ook in de bios-setup kan ik niet eens iets vinden wat lijkt op dma enablen...
M''n hd scored ver beneden pijl. Bij m''n vorige HD op m''n oude mobo kon ik wel DMA aanzetten en die scoorde een STUK hoger...
Hier komt m''n systeem:
Hardware:
Gigabyte GA7IXE - moederbord
AMD Northbridge 751 Southbridge 756 - chipset
AMD Athlon 550Mhz - processor
352Mb RAM - geheugen
Maxtor DiamondMax VL40 30Gb (Maxtor 3073H3) - harddisk
AOpen 12/32 - dvd
LiteOn 12/10/32 - brander
Asus 7200 Geforce 2 MX TV-Out - videokaart
Sounblaster AWE 64 ISA - geluidskaart
OS/etc.:
Win98 - 1st edition
AMIBios - 1.23
Voor de mobo+chipset:
AGP - 4.71
EIDE - 1.32
IRQ - 1.11
Dus als je enig idee hebt wat er aan de hand is, vertel het me. Want ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen...
Bij voorbaat dank!