Ik heb een IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB) op een Asus p2-bf. Die IDE schijf gaat tot ata 100, mobo is 33. Heeft t zin om er een ata 100 controller tussen te zetten? Merk ik dan een performance boost?
Nauwelijks, de max troughput van de ibm is 37MB/s
je verliest dus wel iets, maar het is erg weinig. Vooral omdat de meeste requests random acces zijn waarbij ie de troughput bij lange niet haalt
je verliest dus wel iets, maar het is erg weinig. Vooral omdat de meeste requests random acces zijn waarbij ie de troughput bij lange niet haalt
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
LET GOED OP:
Ik heb zelf een Asus P2B mobo en een Maxtor 20,4 Gb 7200rpm ATA100 HDD. Daarbij had ik een ATA100-controller gekocht van Promise. Uitkomst: werkte niet
Oorzaak: Asus/Promise hadden geen geupdate drivers meer voor mij (mobo ouder dan 2 jaar). Het vloekte aan alle kanten.
Advies: kijk eerst op de site van Asus/Promise of er goede drivers zijn.
Ik heb zelf een Asus P2B mobo en een Maxtor 20,4 Gb 7200rpm ATA100 HDD. Daarbij had ik een ATA100-controller gekocht van Promise. Uitkomst: werkte niet
Oorzaak: Asus/Promise hadden geen geupdate drivers meer voor mij (mobo ouder dan 2 jaar). Het vloekte aan alle kanten.
Advies: kijk eerst op de site van Asus/Promise of er goede drivers zijn.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het scheelt wel, maar dan vooral in de benchmarks. In de praktijk zul je weinig merken. Je hebt een schijf met een 7200 rpm motor en 2 MB cache en dat is belangrijker dan de ondersteuning van ultra ata 100.