[BC3] asus-p3b-f

Pagina: 1
Acties:

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
hallo heb een 500mhz processor erin
in mijn asus tot welke frequentie
kan ik en processor kwijt in
dit bord op de asus site kan ik niks vinden
b.v.d groetjes

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En nu in goed Nederlands met hoofdletters, punten en komma''s ???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik meende dat je ,als je de nieuwste bios hebt, je er max. een 800 mhz in kan prikken..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Multiplier is gelocked, dus alles wat P3 achtig is en qua BIOS en voltage ondersteunt wordt draait in een P3B-F. Als Intel morgen het licht ziet en een 3 Ghz P3 uit weet te brengen in de huidige configuratie zou ie ook werken op een P3B-F, die een P3 800 aankan. Multiplier maakt het bord namelijk niet uit. Je kan alleen even in de knoei komen met de 133 Mhz FSB van de huidige P3''s. Daarom zal Asus wel de theoretische 800 Mhz slot 1 P3 opnemen in de beschrijving. Als je PCI en AGP kaarten echter de verhoogde FSB van 133 trekken, zal je P3B-F niet moeilijk doen. Genoeg berichten dat die een 133 Mhz FSB moeiteloos pakt..

• fibertje
Hallo kijk z,on laatste antwoord, daar heb
je wat aan.
Dat is wat anders dan over mijn nederlands te kwekken.
Woon al 51 jaar in nederland hoor, en mijn Nederlands is niet geweldig maar computeren kan ik als de beste
Oke dat wordt dan een 800 mhz proces.
Voor als staks xp te laten draaien ,en nog een reepje 128MB erbij en we zijn er klaar voor.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een Slot 1 proc met 100 Mhz FSB dus of een FC-PGA convertor voor de flip chip modellen. Als je de 133 Mhz FSB neemt met een convertor heb je het voordeel van een grotere bussnelheid, maar moet je wel je FSB wat overklokken. Kijk eerst even op je plank of het revisie 1.03 of hoger is. Dan kan ie namelijk de lagere voltages voor P3''s leveren.

Verwijderd

ik heb er nu een 850 mhz inzitten (100Mhz) en die doet het wel aardig... als je search gebruikt ken je meer antwoorden vinden...

edit: ik heb nu
bios rev. 1006
bord rev. 1.04

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb ook net een PIII 850E erin gezet. ik heb een asus converter en een 850Mhz FC-PGA gekocht en draait goed.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

IK heb een 800E op 992 op een P3B-F, draait ook hier perfect.

Wat ook wel leuk is, er gaat een gerucht dat de nieuwe 0,13 micron P3''s op een 440BX draaien :) . (Terwijl ze niet op een 815E kunnen :) ). Kortom, de 440BX is nog lang niet "dood".

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

frequentie???

• fibertje
hallo beaves dat is goed nieuws maar komt er dan een nieuwe p3 uit op 0,13 micron of moet dat geen p4 zijn lijkt me logisch of niet hoe zit het nu ik heb een 440 bx chipsset groetjes

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op dinsdag 29 mei 2001 17:26 schreef fibertje het volgende:
hallo beaves dat is goed nieuws maar komt er dan een nieuwe p3 uit op 0,13 micron of moet dat geen p4 zijn lijkt me logisch of niet hoe zit het nu ik heb een 440 bx chipsset groetjes
De Tualatin; een 0,13mu PIII. Ja ik heb die geruchten ook gelezen dat hij op de BX kan werken. Moet het nog maar zien.
En wat de P3B-F betreft, ik heb hier het spul gewoon op 133MHz draaien, en dat doet het al langer dan een jaar meer dan perfect (en perfect betekent dus géén BSOD''s o.i.d.). Wellicht dat je het ook wil proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1